بنیان گذار ویکی پدیا: هوش مصنوعی 50 سال دیگر می تواند به ابرانسان تبدیل گردد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، جیمی ویلز، بنیان گذار ویکی پدیا می گوید هوش مصنوعی هنوز دستکم 50 سال با تبدیل شدن به یک ابرانسان فاصله دارد.

بنیان گذار ویکی پدیا: هوش مصنوعی 50 سال دیگر می تواند به ابرانسان تبدیل گردد

او عملکرد ابزار هوش مصنوعی چت جی پی تی برای نگارش مطلب در ویکی پدیا را آشفته بازار توصیف کرد. او می گوید مطالبی که چت جی پی تی اکنون برای ویکی پدیا تهیه می نماید فاجعه هستند و اصلا جواب نمی دهند.

او درباره کاربرد چت جی پی تی می گوید: واقعا خیلی نکات را از دست می دهد و اشتباه مرتکب می گردد. اشتباهتش به ظاهر موجه می رسند اما برای خودش منبع می تراشد و آشفته بازار است.

چت جی پی تی محصول شرکت اوپن ای آی که سال گذشته به بازار عرضه شد بحث های زیادی را پیرامون هوش مصنوعی و تاثیر آن بر زندگی انسان ها پدید آورده است.

جیمی ویلز بر این باور است که هوش مصنوعی در آینده می تواند از انسان پیشی بگیرد اما کار ابزارهای هوش مصنوعی فعلا به احتمال زیاد به حمایت از فعالیت های فکری انسان محدود خواهد شد.

بنیان گذار ویکی پدیا برکناری سام آلتمن از مدیرعاملی شرکت اوپن ای آی و بازگشت او به این کمپانی را نگران نماینده می داند اما بر این باور است که در نهایت این ماجرا هم می گذرد و انگار هیچ اتفاقی نیافتاده است.

جیمی ویلز با وجود انتقادهایی که علیه ابزارهای کنونی هوش مصنوعی مطرح می گردد استفاده از آنها را برای ویکی پدیا منتفی نمی داند.

او معتقد است که می توان از این ابزارها برای کشف اشتباهات موجود در مطالب ویکی پدیا یاری گرفت. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند مطالب ویکی پدیا را با منابعی که از آنها استفاده می نمایند مقایسه نمایند و به این ترتیب اشتباهات اصلاح خواهد شد.

بنیان گذار ویکی پدیا احتمال همکاری این وبسایت با یکی از شرکت های فعال در عرصه هوش مصنوعی را رد نمی نماید اما تاکید می نماید که این تصمیم باید پس از تامل و آنالیز زیاد گرفته گردد.

ویکی پدیا هم اکنون برای ابزارهای هوش مصنوعی منبع مهمی محسوب می گردد زیرا این ابزارها از اطلاعات منتشرشده در اینترنت برای تهیه مطالب خود یاری می گیرند.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 آذر 1402 بروزرسانی: 5 آذر 1402 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2239

به "بنیان گذار ویکی پدیا: هوش مصنوعی 50 سال دیگر می تواند به ابرانسان تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیان گذار ویکی پدیا: هوش مصنوعی 50 سال دیگر می تواند به ابرانسان تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید