کشف غافلگیرکننده در حیاط خانه

به گزارش مجله فوتبال دوستان، یک خانواده نروژی برای پیدا کردن یک گوشواره طلای گمشده، حیاط خانه خود را آنالیز می کردند، که به طور اتفاقی یک جفت سنجاق سینه متعلق به عصر وایکینگ را کشف کردند.

کشف غافلگیرکننده در حیاط خانه

این خانواده نروژی که در جزیره Jomfruland زندگی می نمایند، پس از اینکه دستگاه فلزیاب را روشن کردند، این آثار تاریخی را که در نزدیکی تنه یک درخت مدفون شده بود، پیدا کردند. این خانواده بلافاصله با مسئولان حوزه میراث و فرهنگ منطقه تماس گرفتند تا این آثار تاریخی را شناسایی و جمع آوری نمایند.

یکی از اعضای این خانواده در گفت وگو با یکی از رسانه های نروژی شرح داد که با حفاری در عمق 20 تا 30 سانتی متری زمین بود که با اشیاء قدیمی روبرو شد.

باستان شناسان با آنالیز این آثار تاریخی به این نتیجه رسیدند که قدمت این سنجاق سینه ها به قرن نهم میلادی بازمی گردد. با توجه به اینکه آثاری از طلا روی این سنجاق سینه های برنز دیده می گردد، می توان احتمال داد که این اشیاء در ابتدا طلاکاری شده بودند.

به گفته باستان شناسان، این سنجاق سینه ها احتمالا بخشی از اشیائی بودند که در محل دفن یک زن قرار داده شده بودند. سنجاق سینه ها اغلب در گورهای متعلق به عصر آهن وایکینگ ها کشف می شوند.

یکی از این سنجاق سینه ها به شکل بیضی ساخته شده و سنجاق سینه دوم دایره ای شکل است.

کشف این اشیاء با توجه به اینکه نخستین شواهد محکم از حضور وایکینگ ها در جزیره Jomfruland محسوب می شوند، از اهمیت زیادی برخوردارند.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 آبان 1402 بروزرسانی: 2 آبان 1402 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2235

به "کشف غافلگیرکننده در حیاط خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف غافلگیرکننده در حیاط خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید