آلمان فروش تسلیحات به عربستان را متوقف نکرده است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، صادرات بحث برانگیز تسلیحات از آلمان به عربستان سعودی ظاهرا ادامه دارد. وزارت اقتصاد آلمان این موضوع را رسما تائید نموده است. عربستان سعودی یکی از مشتریان اصلی تسلیحات آلمانی است.

آلمان فروش تسلیحات به عربستان را متوقف نکرده است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

آژانس خبری کاتولیک روز سه شنبه 25 خرداد (15 ژوئن) از قول وزارت اقتصاد آلمان گزارش داد که صادرات تسلیحاتی آلمان به عربستان متوقف نشده و ادامه داشته است. وزارت اقتصاد این موضوع را در شرح به پرسش نماینده حزب چپ های آلمان تائید نموده است.

وزارت اقتصاد آلمان گفته است مجوزهای صادرات سلاح به ارزش 33 میلیون یورو در بازه زمانی 22 اکتبر 2020 تا سوم ژوئن 2021 صادر شده است.

تسلیحات فروخته شده از جمله شامل توپ جنگی هویتزر، خمپاره، تسلیحات ضد تانک و موشک است.

در نامه وزارت اقتصاد آمده است مجوزهای صادر شده برای تجهیزات حفاظتی بوده است که در فرودگاه های غیرنظامی استفاده می گردد و صادرات واقعی تسلیحات را تعیین نمی کند.

با این وجود این موضوع از این جهت اهمیت دارد که به عنوان معیار اصلی در سیاست تسلیحاتی قلمداد می شوند.

به گزارش دویچه وله، مدت هاست که معاملات تسلیحاتی با عربستان سعودی به دلیل جنگ یمن در آلمان بحث برانگیز بود. دولت آلمان در سال 2018 تصمیم گرفت که صادرات تسلیحات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را متوقف کند.

ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان تا آخر سال 2021 نیز تمدید شده بود.

مبنای ممنوعیت صادرات تسلیحات نظامی از آلمان به عربستان، توافق احزاب ائتلافی بر سر منع فروش هر گونه سلاح به طرفین درگیر در جنگ داخلی یمن است. قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد در کنسولگری ریاض در استانبول نیز به این موضوع شتاب داد.

حزب چپ آلمان در واکنش به ادامه فروش تسلیحات آلمانی به عربستان گفته است که دولت آلمان نیز درجنایات رهبران عربستان علیه یمن مسئول است.

عربستان سعودی در حمایت از دولت یمن در مقابله با انصارالله در سال 2015 ائتلافی نظامی تشکیل داد. جنگ داخلی یمن چندین سال است که ادامه دارد و بحران انسانی عظیمی در این کشور پدید آورده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1637

به "آلمان فروش تسلیحات به عربستان را متوقف نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان فروش تسلیحات به عربستان را متوقف نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید