آمریکا، امارات را تهدید کرد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، فارس نوشت: جیمز جفری فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه برای بار دوم طی چند روز اخیر، به امارات درباره نقض تحریم های واشنگتن علیه دمشق هشدار داد و ابوظبی را به تحریم تهدید کرد.

آمریکا، امارات را تهدید کرد

به نوشته پایگاه خبری روسیا الیوم، وی چهارشنبه شب بعد از اجرای تحریم های اقتصادی آمریکا علیه سوریه تحت عنوان قانون سزار کشورهای دیگر از جمله امارات را تهدید نموده بود که در صورت تعامل با دمشق تحریم خواهند شد، بار دیگر در این باره به ابوظبی هشدار داد.

وی بار دیگر طی یک کنفرانس خبری با ادبیاتی مشابه دفعه نخست، گفت: امارات می داند که ما به شدت با عادی سازی روابط ابوظبی با رژیم اسد مخالفیم.

جفری در پاسخ به سوالی درباره کوشش های امارات برای بازگشایی سفارتش در دمشق گفت: آنها (اماراتی ها) یک کشور مستقل هستند و می توانند چنین تصمیماتی اتخاذ نمایند، اما ما به آنها شرح دادیم که این ایده و فکر بدی است. این اقدامات به اجرای قطعنامه های شورای امنیت یا خاتمه درگیری که مسئله ای برای کل منطقه است، یاری نمی کند.

فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه تاکید نمود: هر شرکت یا شخصی، اماراتی یا غیر آن، در صورتی که حائز شرایط مربوط به فعالیت های اقتصادی با دولت سوریه گردد، هدف تحریم ها قرار خواهد گرفت.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه بیان کرد که در راستای اجرای قانون موسوم به سزار، 39 شخص و نهاد سوری را در لیست سیاه تحریم های خود قرار داده است.

به موجب این تحریم ها هر شخصی در هر کجای دنیا که باشد و با نهادها و شخصیت های درج شده در فهرست مذکور، تعامل کند در معرض تحریم های اقتصادی و اعمال محدودیت برای سفرهای خارجی خود از سوی آمریکا قرار خواهد گرفت.

به همین دلیل، یکی از سخنگوهای منطقه ای وزارت خارجه آمریکا حامیان سوریه را به تحریم های بیشتر تهدید کرد و گفت که در مرحله آینده تحریم های اضافی علیه هرکسی که از دمشق حمایت کند، وضع خواهیم کرد.

این مقام آمریکایی دولت سوریه را به نقض حقوق شهروندان این کشور متهم کرد و مدعی شد که دمشق مسئول فروپاشی اقتصادی سوریه است.

ادعای این مقام آمریکایی مبنی بر اینکه آمریکا در ایجاد شرایط ناگوار اقتصادی برای سوریه نقش ندارد در حالی مطرح می گردد که جفری یک هفته مانده به اجرای تحریم های آمریکا علیه سوریه، کاهش ارزش لیره سوریه در برابر دلار را نتیجه اقدامات واشنگتن علیه دمشق دانسته بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1020

به "آمریکا، امارات را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا، امارات را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید