آیفون 14 پرو مکس شاید ضخامت و عرض بیشتری از آیفون 13 پرو مکس باشد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، اینطور که به نظر می رسد، اپل باز هم می خواهد ضخامت و عرض قدرتمندترین گوشی پرچم دار مورد انتظار خود یعنی آیفون 14 پرو مکس را در مقایسه با نسل قبل افزایش دهد.

آیفون 14 پرو مکس شاید ضخامت و عرض بیشتری از آیفون 13 پرو مکس باشد

اپل زمانی که آیفون 12 پرو مکس را رونمایی کرد، شاهد کاهش چشمگیر ضخامت آن در مقایسه با نسل قبل بودیم. این گوشی فقط 7.4 میلی متر ضخامت داشت که کمتر از 8.1 میلی متر در آیفون 11 پرو مکس بود. اما در نسل بعد، شرکت آمریکایی تصمیم گرفت آیفون 13 پرو مکس را اندکی ضخیم تر طراحی کند و ضخامت آن را به 7.65 میلی متر برساند. این افزایش 0.3 میلی متری ضخامت خیلی چشمگیر نبود اما با این حال باعث شد وزن گوشی هم افزایش پیدا کند که البته موارد دیگری هم در افزایش وزن دخیل بودند.

حالا طراحی آیفون 14 پرو مکس هم لو رفته که نشان می دهد اپل می خواهد ضخامت این گوشی را هم در مقایسه با نسل قبل افزایش دهد. ShrimpApplePro که یکی از افشاگران معروف حوزه فناوری هم به شمار میرود، این تصاویر را با کاربران به اشتراک گذاشت که نشان می دهد آیفون 14 پرو مکس چه ابعادی دارد.

طراحی ظاهری کلی کاملا مطابق با تمام چیزهایی است که قبلا و در تصاویر CAD و رندرهای لو رفته از آیفون 14 پرو مکس شاهد بودیم. اما ظاهرا یک تفاوت بزرگ در این بین وجود دارد و آن هم ابعاد این گوشی است. طبق اطلاعاتی که قبل از انتشار این خبر در اختیار داشتیم، آیفون 14 پرو مکس قرار بود 77.58 میلی متر عرض داشته باشد در حالی که اکنون متوجه شدیم این مقدار 78.78 میلی متر خواهد بود. این در حالی است که آیفون 13 پرو مکس 78.1 میلی متر عرض داشت.

علاوه بر این، آیفون 13 پرو مکس بدون در نظر گرفتن ماژول دوربین، تقریبا 7.65 میلی متر ضخامت داشت اما گفته می گردد این مقدار در آیفون 14 پرو مکس به 7.85 میلی متر خواهد رسید. با در نظر گرفتن ماژول دوربین، باید انتظار عددی نزدیک به 12.02 میلی متر را هم داشته باشید؛ این دقیقا مطابق با خبری است که پیش تر منتشر شده مبنی بر اینکه ضخامت ماژول دوربین آیفون 14 پرو مکس قرار است از 3.60 به 4.18 میلی متر افزایش پیدا کند.

اگرچه از لحاظ ظاهری، گوشی هایی که ضخیم یا عریض هستند خیلی جالب به نظر نمی رسند، اما به نظر می رسد اپل می خواهد اندکی ماژول دوربین را افزایش دهد تا بتواند سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی را درون آن تعبیه کند. بنابراین برای کسانی که به کیفیت بالاتر حین عکاسی و فیلم برداری علاقه دارند، 1 میلی متر ضخامت بیشتر خیلی نباید مشکل ساز باشد.

ارتفاع آیفون 14 پرو مکس هم به خاطر افزایش عرض گوشی، به احتمال بسیار فراوان باید کمتر باشد. طبق اطلاعات کنونی، به نظر می رسد ارتفاع مدل مورد انتظار قرار است 160.71 میلی متر باشد در حالی که این مقدار برای نسل گذشته، 160.8 میلی متر بود.

البته اپل قابلیت های زیادی را به گوشی های مدل پروی خود اضافه خواهد نمود تا کاربران این نقص ها را در طراحی فراموش نمایند. دوربین 48 مگاپیکسلی که به احتمال زیاد برای توانمند کردن این گوشی ها در فیلم برداری با وضوح 8K در آن ها تعبیه شده فقط یکی از این موارد است. طراحی حفره ای دوربین سلفی و سنسورهای تشخیص چهره که ظاهر بسیار زیبا و جذابی به نمای جلوی سری 14 پرو می دهند را هم باید به دلایل علاقه مان به این محصولات اضافه کنیم. علاوه بر این ها، ظاهرا حواشی اطراف نمایشگر هم در این نسل کمتر خواهد شد تا بدین ترتیب اپل با ضخیم تر کردن گوشی، در عوض خیلی چیزهای مثبت دیگر هم به کاربران بدهد.

اینطور که به نظر می رسد، آیفون 14 پرو هم دقیقا همین طراحی را خواهد داشت اما دو مدل استاندارد و مکس کاملا شبیه به هم و نسل قبل خواهند بود. یعنی در این گوشی ها خبری از سنسور تازه، پردازنده تازه، طراحی تازه و به صورت کلی چیز تازهی نخواهد بود. البته گفته می گردد هر چهار مدل قرار است از لحاظ کیفیت دوربین سلفی ارتقا داشته باشند و باتری آن ها هم به جز مدل پرو مکس، بهبود خواهد داشت.

اپل طبق پیش بینی ها قرار است در تاریخ 13 سپتامبر (22 شهریور) از گوشی های مورد انتظار خود رونمایی کند. البته این در شرایطی است که هیچ مسئله ای پیش نیاید در غیر این صورت شاید با تغییر در این برنامه روبرو شویم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2042

به "آیفون 14 پرو مکس شاید ضخامت و عرض بیشتری از آیفون 13 پرو مکس باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 پرو مکس شاید ضخامت و عرض بیشتری از آیفون 13 پرو مکس باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید