اخبار و بخشنامه های پروازهای خارجی پس از شیوع ویروس کرونا

به گزارش مجله فوتبال دوستان، اخبار و بخشنامه های پروازهای خارجی پس از شیوع ویروس کرونا | آخرین به روز رسانی 25 فروردین 99 ساعت 17:20

در این مطلب می توانید تمامی اخبار و بخشنامه های پروازهای خارجی و سفر به کشورها را در مورد بیماری کرونا دنبال کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

اخبار و بخشنامه های پروازهای خارجی پس از شیوع ویروس کرونا

اخبار و بخشنامه های ایرلاین های خارجی

هواپیمایی ایرفلوت

هواپیمایی الکویتیه (کویت ایرویز)

هواپیمایی امارات

هواپیمایی لوفتهانزا

هواپیمایی قطر ایرویز

هواپیمایی ترکیش

هواپیمایی آرمنیا

اخبار و بخشنامه های ایرلاین های داخلی برای پروازهای خارجی

هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ایران ایر

هواپیمایی قشم ایر

اخبار و بخش نامه های عمومی

آلمان در نظر دارد پروازهای ایران و چین را متوقف کند

به نقل از روزنامه بیلد مورخ 98/12/26، دولت آلمان در نظر دارد برای کاهش شیوع ویروس کرونا ورود مسافران ایرانی و چینی به این کشور را ممنوع کند.

لزوم ارائه گواهینامه سلامت جهت ورود و یا عبور به کشور اندونزی

طبق آخرین بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری مورخ 98/12/26 و با عطف به نامه سفارت اندونزی مورخ 98/12/21 در تهران در خصوص لزوم ارائه گواهی سلامت جهت ورود یا عبور از کشور متبوع آن سفارت که به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده، به پیوست جهت اطلاع و اقدام مقتضی ایفاد می گردد.

تغییرات موقت در ارائه خدمات ویزا کشور بریتانیا

طبق آخرین بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری مورخ 98/12/24 و نامه سفارت بریتانیا، دولت بریتانیا به وزارت امورخارجه ایران بیان کرد تغییراتی موقتی در انکانات ارائه ویزا بریتانیا به ایرانیانی که از داخل ایران اقدام می نمایند، ایجاد شده است.

محدودیت های پروازی که در اثر ویروس کرونا در ایران ایجاد شده بر نحوه عملکرد دفتر ویزا VAC تاثیر گذاشته است و بریتانیا امکان ارائه خدمات ویزا به مراجهین ایرانی داخل ایران را ندارد. به اطلاع می رساند که این تغییر موقتی است و به محض اینکه محدودیت های پروازی از میان برداشته گردد انتظار می رود که خدمات به حالت قبلی بازگردد. این محدودیت ایجاد شده در خصوص خدمات ویزایی فقط شامل ایرانیانی که از داخل ایران اقدام می نمایند می گردد و ایرانیان می توانند در خارج از ایران طبق روال قبل برای ویزا اقدام نمایند.

ابطال ویزاهای صادر شده توسط سفارت تایلند

طبق آخرین اطلاعیه سفارت تایلند، مطابق با اطلاعیه وزارت بهداشت همگانی تایلند با موضوع: کشورهای خارج از کشور پادشاهی تایلند که به عنوان مناطق آلوده به شیوع بیماری ویروس کرونا تعریف شده اند، که در آن کشور ایران به عنوان یکی از مناطق آلوده به شیوع بیماری ویروس کرونا معین شده است و اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری تایلند درباره راهکارهای عملی اپراتورهای هوایی مربوط به خدماتی که در کشورهای خارج از تایلند به عنوان مناطق آلوده به شیوع بیماری ویروس کرونا ارائه می گردد، سفارت پادشاهی تایلند به استحضار می رساند تمام ویزاهای صادر شده توسط سفارت تایلند از تاریخ 1 فوریه 2020 تا 11 مارس 2020 باطل اعلام می گردد. ویزاهای باطل شده برای ورود به کشور پادشاهی تایلند دیگر معتبر نمی باشد.

مسافران از مبدا ایران که ویزای توریستی آن ها در این بازه باطل شده است، پس از بازگشت شرایط به حالت عادی، می توانند درخواست ویزای Courtesy نمایند.

فاقد اعتبار بودن کلیه ویزاهای صادر شده توسط سفارت تایلند

با توجه به شیوع ویروس کرونا، طبق اطلاعیه سفارت تایلند در ایران، کلیه ویزاهای صادر شده توسط سفارت از تاریخ اول فوریه 2020 (12 بهمن 98) فاقد اعتبار می باشد.

لزوم دریافت ویزای ارمنستان برای مسافران ایرانی

طبق آخرین تصمیم دولت ارمنستان سفر ایرانیان به ارمنستان که بدون ویزا ممکن بود در تاریخ 15 اسفند موقتا به حالت تعلیق در آمده بود. طبق تجدید نظر جدید دولت ارمنستان و با توجه به تصمیم جدید این دولت مبنی بر ورود ایرانیان به ارمنستان که در تاریخ 17 اسفند رخ داد، شهروندان جمهوری اسلامی ایران باید به وسیله سفارت ارمنستان و یا دفاتر کنسولگری آن در کشورهای دیگر و یا به وسیله ویزای الکترونیکی، برای اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند.

تعطیلی موقت سفارت تایلند در تهران

طبق آخرین بخشنامه مورخ 98/12/19 با توجه به شیوع ویروس کرونا سفارت تایلند در تهران از ناریخ 98/12/19 تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد.

تعطیلی موقت بخش صدور ویزای بریتانیا در تهران

طبق آخرین بخشنامه مورخ 98/12/15 در پی انتشار ویروس کرونا، ایالت بریتانیا موقتا از ارائه خدمات ویزا به مسافران ایرانی معذور است. در این راستا تمامی قرار دیدار ها برای هفته آینده کنسل خواهد بود و در همین اثنا مسافران اجازه مراجعه حضوری به دفتر صدور ویزای بریتانیا را نخواهند داشت.

تعطیلی دفتر هواپیمایی اوکراین

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی اوکراین مورخ 98/12/15 پیرو شیوع بیماری کرونا به استحضار می رساند، این دفتر تا خاتمه اسفند ماه تعطیل می باشد.

هواپیمایی ایرفلوت

شرایط جدید مسافرت توسط هواپیمایی ایرفلوت به دلیل شیوع ویروس کرونا

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایرفلوت مورخ 98/12/24 در خصوص ابطال بلیط راستاهای خارجی پس از شیوع بیماری کرونا، عطف به آخرین دستور رسیده از دفتر مرکزی ایرفلوت در مسکو بدینوسیله به اطلاع می رساند از تاریخ 31Mar2020 تا 30APR2020، پروازهای شرکت هواپیمایی ایرفلوت فقط روزهای یکشنبه از تهران به مسکو انجام می گردد.

تا اطلاع ثانوی، کلیه مسافرین با هر گذرنامه و ملیت اجازه سفر از کشور ایران به صورت ترانزیت به هیچ مقصد پروازی این شرکت را ندارند.

مسافرین با ملیت اوراسیا (روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، و ارمنستان) مجاز به پرواز به شهرهای منطقه و کشور خود هستند.

در خصوص کلیه مسافرین با هر ملیتی که فقط با ویزای تجاری روسیه قصد سفر به این کشور را دارند خواهشمند است قبل از صدور بلیط، تصویر ویزای ایشان را جهت تایید به دفتر مرکزی ارسال فرمایید. یادآوری می گردد ویزاهای توریستی و بعضی از انواع ویزاهای دیگر روسیه همچنان مجاز به سفر به کشور روسیه نیستند.

هر گونه تغییر در بلیط اعم از استرداد و غیره با کد MOWZDSU132312/MAR20 درج در بلیط گردد.

هواپیمایی الکویتیه (کویت ایرویز)

کنسلی پروازهای الکویتیه (کویت ایرویز)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی الکویتیه مورخ 98/12/21 در پی انتشار ویروس کرونا، تمامی پروازهای هواپیمایی الکویتیه (کویت ایرویز) از/ به ایران تا تاریخ 30 اپریل 2020 کنسل شد.

هواپیمایی امارات

کنسلی موقت پروازهای هواپیمایی امارات به تهران

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی امارات مورخ 98/12/17 پیرو دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری کلیه پروازهای هواپیمایی امارات تا تاریخ 30 اپریل 2020 (معادل 11 اردیبهشت 1399) کنسل شده است.

لغو پروازهای هواپیمایی امارات به تهران

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی امارات در تاریخ 98/12/14، کلیه پروازهای شرکت هواپیمایی امارات تا تاریخ 13 فرودین ماه 1399 کنسل شده است.

کنسلی موقت پروازهای هواپیمایی امارات به تهران

پیرو بخشنامه های 40320 مورخ 6 اسفند 98 و 40620 مورخ 11 اسفند 98 ذیلا لیست به روز شده پروازهای کنسلی و جایگزین شده اعلام می گردد:

پروازهای ورودی به تهران:

پروازهای خروجی از تهران:

همچنین پروازهای EK971/EK972 که تا تاریخ 15 مارچ 2020 کنسل می باشند، می توانند با پروازهای تاریخ 20 مارچ به بعد بر روی کلاس نرخی بلیط اصلی (same RBD) جایگزین کردند.

هواپیمایی لوفتهانزا

تمدید لغو پروازهای لوفتهانزا به ایران

روز دوشنبه مورخ 98/12/12 هواپیمایی لوفت هانزا لغو پروازهای خود به کشورهای ایران و ایتالیا را در اثر شیوع بیماری کرونا تمدید کرد. پیشتر گروه هواپیمایی لوفتهانزا پروازهای خود به این دو کشور را تا تاریخ 24 آوریل 2020 به حالت تعلیق در آورده بود. دیروز این تاریخ تا 30 آوریل 2020 تمدید شد.

هواپیمایی قطر ایرویز

اصلاحیه شرایط و قوانین پذیرش مسافر به مقصد استرالیا

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی قطر ایرویز مورخ 99/1/11، این شرکت هواپیمایی از پذیرش مسافران ایرانی که مبدا آن ها فرودگاه امام خمینی است و در ادامه قصد سفر به استرالیا را دارند، در صورتیکه ادامه پرواز آن ها با ایرلاین دیگری باشد، از پذیرش مسافران ایرانی معذور خواهد بود. (پروازهای داخلی استرالیا نیز شامل این قانون خواهد بود.)

برای مثال:

1. در مقصد پروازی فرودگاه امام خمینی- دوحه- مونترال (هواپیمایی قطر ایرویز) مونترال- تورنتو (ایرکانادا)، هواپیمایی قطر فقط مسافران را تا مونترال جابجا خواهد نمود.

2. در مقصد پروازی فرودگاه امام خمینی- دوحه- فرانکفورت (هواپیمایی قطر ایرویز) فرانکفورت- مونترال (ایرکانادا)، هواپیمایی قطر فقط مسافران را تا فرانکفورت جابجا خواهد نمود.

3. در مقصد پروازی فرودگاه امام خمینی- دوحه (قطر ایرویز) دوحه- لندن (بریتیش ایرویز)، هواپیمایی قطر فقط مسافران را تا قطر جابجا خواهد نمود، بنابراین فقط مسافران قطری در این راستا قادر به پرواز خواهند بود.

4. در مقصد پروازی فرودگاه امام خمینی- دوحه- لندن (قطر ایرویز) لندن- لس آنجلس (امریکن ایرلاینز)، هواپیمایی قطر فقط مسافران را تا لندن جابجا خواهد نمود، و در ادامه راستا یعنی از لندن تا لس آنجلس اگر مسافران امریکایی باشند اجازه پرواز با ایرکانادا را خواهند داشت. اما شهروندان ایرانی که اقامت دائم امریکا را دارند قادر به ادامه راستا نخواهند بود چون این مسافران اجازه ورود به بریتانیا را نخواهند داشت.

مسافران می توانند یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایند:

1. کنسلی بدون پرداخت جریمه

2. واچر پرواز برای سفر بعدی با 10% ارزش افزوده

3. هواپیمایی قطر در پروازهای چند راستاه مسافران را تا مقصدی که پروازهای این ایرلاین انجام می گردد جابجا خواهد نمود.

هدایت مسافر جهت تغییرات پروازهای قطر ایرویز

  • طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی قطر ایرویز مورخ 98/12/27 پس از شیوع بیماری کرونا، تمامی پروازهای قطر ایرویز از/ به ایران به حالت تعلیق درآمده است. با این حال هواپیمایی قطر ایرویز با شرایط زیر روزانه یک پرواز از/ به تهران خواهد داشت:
  • بر اساس این بخشنامه و مقرارت جدید آن استرداد کامل تا اطلاع ثانوی انجام نمی گیرد. در صورت تمایل منتظر ابلاغ بخشنامه جدید باشید.
· برای پروازهای دوحه- تهران- دوحه تا 30 اپریل 2020
  • این دستور العمل مخصوص مسافرینی است که:
    • بلیط های آن ها به دلایل عملیاتی و یا فرودگاهی لغو شده است.
    • پروازهایی که توسط هواپیمایی قطر ایرویز انجام می شوند اما ممکن است سفر به/ از/ توسط این مناطق توسط مقامات رسمی محدود و ممنوع شده باشد.
    • پروازهایی که توسط هواپیمایی قطر ایرویز انجام می شوند، اما مسافران با توجه به شرایط موجود، مایل به تغییر برنامه پروازی خود هستند. به طور مثال پروازهای شماره 491 و 498 در راستا تهران - دوحه - تهران
    • پروازهای ترانزیت که مدت توقف آن ها در فرودگاه حمد قطر 8 الی 24 ساعت است و در همان حین هتل های تایید شده ترانزیتی آنان کنسل شده است.
    • پروازهایی که در فرودگاه حمد دوحه توقف دارند.

تاریخ صدور بلیط: بلیط هایی که تا 30 ژوئن صادر شده اند.

تاریخ پرواز مسافر: 30 ژوئن و قبل از آن

تاریخ پروازی جدید: بر اساس بلیط فعلی به شرط استفاده نکردن کامل از پرواز

شرایط صدور مجدد بلیط: 1. صدور مجدد برای بلیط ها با راستا یکسان (مبدا و مقصد یکسان)2. صدور مجدد بلیط با همان کلاس پروازی

تغییر راستا: تغییر راستا برای کشورهای یکسان و یا کشوری دیگر با فاصله حداکثر 500 مایلی انجام می گیرد. تغییر راستا با همان کلاس پروازی انجام می گیرد.

صدور مجدد در ایرلاین دیگر: برای صدور مجدد بلیط در مواردی که پرواز قطر ایرویز با پروازهای دیگر ترکیب می گردد، مسافر باید برای هماهنگی با نمایندگی قطر ایرویز در ایران تماس بگیرد.

تغییر بدون جریمه : تغییر تا چندین بار انجام پذیر است. این امکان شامل بلیط های تغییرپذیر و تغییر ناپذیر می گردد.

No-Show : در صورت عدم استفاده مسافر از پرواز قوانین No-Show و جاماندن از پرواز شامل وی نخواهد گشت و در صورت تمایل می تواند تاریخ جدیدی را جهت انجام پرواز اعلام نماید.

انتقال مسافرین از راستا انگلستان به ایالات متحده توسط قطر ایرویز

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی قطر مورخ 98/12/28 هواپیمایی قطر بیان کرد تنها دارندگان پاسپورت و گرین کارت ایالات متحده می توانند از انگلستان به امریکا سفر ترنزیت داشته باشند.

گفتنی است مسافرینی که بعد از ساعت 11:59 بعداز ظهر به وقت نیویورک در 16 مارچ سفر می نمایند، حتی اگر سفرشان ترانزیت باشد ، هیچ ضمانتی برای ورودشان به ایالات متحده نیست.

تعلیق شدن هتل های رایگان در دوحه توسط قطر ایرویز

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی قطر ایرویز در تاریخ 98/12/21 به اطلاع می رساند خدمات هتل رایگان در دوحه (STPC) به طور موقت برای تمام شبکه پروازی هواپیمایی قطر به حالت تعلیق در آمده استو مسافرینی که پروازشان دارای زمان ترانزیت طولانی است می بایست در فرودگاه بین المللی حمد باشند و قادر به ورود به شهر دوحه نخواهند بود. هیچ مورد استثنایی اعمال نخواهد شد.

STPC تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود و تمامی رزروهای فصلی STPC کنسل خواهد شد.

هواپیمایی ترکیش

کنسلی پروازهای هواپیمایی ترکیش

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش مورخ 14/1/99 پیرو شیوع و گسترش ویروس کرونا، تمامی پروازهای این شرکت از مبدا ایران، تا تاریخ 30 اپریل 2020 کنسل می باشد. خواهشمند اسنت جهت تغییرات بلیط مطابق قوانینInvoluntry اقدام نمایید.

تسهیلات تغییر تاریخ بلیط های صادر شده هواپیمایی ترکیش

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ترکیش مورخ 99/1/5 با توجه به شرایط موجود، تسهیلات ویژه جهت تغییر تاریخ بلیط های صادر شده از مبدا ایران به توضیح ذیل اعلام می گردد:

  • بلیط های صادر شده تا تاریخ 20 مارچ 2020 که تاریخ پرواز آنها تا 31 دسامبر 2020 می باشد.
  • این تغییرات برای یک بار به صورت کامل رایگان و بدون در نظر دریافت مابه التفاوت عوارض فرودگاهی، YR و نرخ خالص راستا، حتی برای بلیط های غیرقابل تغییر، اجرایی می باشد.
  • قوانین ذیل درصورتی قابل اجرا می باشند که رزرویشن مسافر قبل از تاریخ سفر کنسل گردد.
  1. تغییر تاریخ و تغییر راستا: چنانچه درخواست تغییر تاریخ یا تغییرراستامسافردرهمان منطقه یاتایی و کابین بلیط اولیه باشد، تغییرات بدون در نظر دریافت ما به التفاوت کالس پروازی قابل اجرا است. این تغییرات مشمول بلیط های Share Code و SPA نمی باشد. تغییر تاریخ تا 28 فوریه 2021 مشروط به آنکه تمامی کوپن های بلیط تا قبل ازاین تاریخ استفاده گردد، میسر می باشد.
  2. Open End : اجازه تغییربه Segment Open، با رعایت اتمام سفر تا تاریخ 28 فوریه 2021 مقدور می باشد.
  3. تمدید اعتبار بلیط : تمدید اعتبار بلیط تا تاریخ 28 فوریه 2021 مشروط به آنکه تمامی کوپن ها قبل ازاین تاریخ استفاده گردند، میسرمی باشد. بدینوسیله تمامی بخشنامه های قبلی مربوط به کورونا ویروس ملغی اعلام می گردد. در ضمن تغییرات بر روی تمامی بلیط هایی که سگمنت پروازی کنسل شده داشته و در شرایط UN باشند کماکان تحت قوانین INVOLUANTRY انجام خواهد شد.

هواپیمایی آرمنیا

برقراری پروازهای آرمنیا

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی آرمنیا مورخ 98/12/22 به اطلاع می رساند پروازهای این شرکت از مورخ 99/1/6 مصادف با 2020/3/25 تا اطلاع ثانوی فقط در روزهای چهارشنبه برقرار می باشد. شایان ذکر است مسافران محترمی که قصد سفر به کشور ارمنستان را دارند می بایست پیش از سفر به نحو مقتضی اقدام به اخذ ویزا مورد احتیاج نمایند.

لغو پروازهای آرمنیا ایرویز به ایران

طبق آخرین بخشنامه هواپبمایی آرمنیا مورخ 98/12/14 با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه به وجود آمده و تصمیم دولت جمهوری ارمنستان مبنی بر محدود کردن مراودات هوایی و زمینی، پروازهای این شرکت تا مورخ 24 مارچ 2020 مصادف با 99/1/5 باطل می باشد.

هواپیمایی ماهان

تغییر فرودگاه مسکو برای پروازهای ماهان

در حال حاضر پروازهای هواپیمایی ماهان اجازه فرود در فرودگاه ونوکووا را ندارند و تمامی پروازهای این ایرلاین به مقصد روسیه به فرودگاه شرمتیوو ترمینال F انتقال پیدا کرده است.

آخرین شرایط پروازهای هواپیمایی ماهان

طبق آخرین بخشنامه ماهان در تاریخ 98/12/9 از 29 فوریه تا 3 مارچ هر شب یک پرواز ساعت 22:00 با شماره پرواز 064 از دبی (فرودگاه آل مکتوم) به تهران انجام می گیرد.

و مسافران جهت انجام امور پذیرش 3 ساعت قبل از پرواز می بایست به کانترهای هواپیمایی ماهان در فرودگاه آل مکتوم دبی مراجعه نمایند.

هواپیمایی ایران ایر

اعلام مقررات و شرایط نرخی در پروازهای بین المللی ایران ایر

طبق آخرین بخشنامه مورخ 98/12/22 هواپیمایی ایران ایر مقررات و شرایط نرخی در پروازهای بین المللی هما با آغاز مسافرت از تاریخ 1 ژانویه 2020 تا 30 نوامبر 2020 به توضیح ذیل اعلام می گردد:

  1. اعتبار کلاس های پروازی L,X,N,I سه ماه و اعتبار کلاس های پروازی M,K,Q,V,S,Y,C,J یکسال می باشد.
  2. در بلیط های صادره با دو کلاس نرخی متفاوت، اعتبار بلیط بر اساس کلاس پروازی محدودتر در نظر گرفته می گردد.
  3. صدور بلیط به صورت Open در کلیه کلاس های پروازی مجاز نمی باشد.
  4. منظور از Infant، مسافر از بدو تولد تا 2 سال و Child، مسافر از 2 تا 12 سال (11 سال و 364 روز) می باشد. صدور بلیط Infant و Child در شبکه پروازی هما بدین ترتیب است که سن مسافر در زمان آغاز مسافرت، ملاک معین نرخ بلیط در رفت و برگشت است. در هنگام تعویض بلیط نیز سن مسافر در روز پرواز جدید ملاک محاسبه نرخ بلیط جدید می باشد.
  5. ابطال جای مسافر تا 24 ساعت قبل از پرواز با دریافت هزینه استرداد کلاس پروازی مربوطه انجام می گردد و ابطال جای مسافر در محدوده 24 ساعت به پرواز تنها با هزینه No-Show محاسبه می گردد.
  6. کلیه هزینه های ابطال و No-Show در پروازهای بین المللی مستقیم از/ به شهرستان، 75% هزینه های معین شده از/ به تهران می باشد.
  7. کلیه هزینه های استرداد و No-Show برای مسافران Adult و Child یکسان می باشد. Infant بدون جا از پرداخت هرگونه هزینه معاف می باشد.
  8. بلیط های مسافران متوفی در شبکه پروازی ایران ایر (بین المللی و داخلی) قبل و بعد از آغاز مسافرت بدون کسر هیچ گونه هزینه ای استرداد می گردد. این معافیت شامل بلیط های بستگان درجه یک متوفی(پدر، مادر، همسر و فرزندان) جهت استرداد و تغییر تاریخ نیز می گردد. ارسال کپی گواهی فوت مسافر و شناسنامه همراهان به همراه گزارش به واحد اقتصادی هما الزامی است.
  9. در صورت تغییر برنامه پروازی در شبکه پروازی ایران ایر (بین المللی و داخلی) اعم از ابطال، تاخیر/ تعجیل پرواز به هر میزان در ساعت ورود یا خروج که منجر به ابطال در سیستم گردد. ارسال کپی یا اصل بلیط ممهور به تاخیر بیش از دو ساعت در فرودگاه به اداره درآمد الزامی است.
  10. در شبکه پروازی ایران ایر (بین المللی و داخلی)، تغییر کابین به بیزینس در همان پرواز، با استرداد بلیط بدون دریافت هزینه های استرداد / No-Show و صدور بلیط جدید با نرخ روز و بر روی کلاس های بیزینس امکان پذیر می باشد.
  11. وزن هر بسته (جامدان) در تمامی کلاس های پروازی نباید بیشتر از 23 کیلوگرم باشد.
  12. کلیه مسافران دارای کارت طلایی باشگاه مسافران وفادار هما و مسافرانی که بلیط خود را در کابین هما کلاس I,C,J خریداری کرده اند، می توانند از سرویس رایگان سالن CIP واقع در فرودگاه امام خمینی در پروازهای خروجی از تهران بهره مند گردند.

انتقال مسافران از ترکیه و هند به ایران با 2 پرواز فوق العاده هما

طبق آخرین خبر مورخ 98/12/22 هواپیمایی ایران ایر، مسافرانی که به دلیل تعلیق پروازها در کشورهای هندوستان و ترکیه حضور دارند، می توانند با 2 پرواز فوق العاده ایران ایر به کشور بازگردند.

تاریخ انجام پرواز اول امروز 22 اسفند 98 ساعت 23:40 به وقت محلی و از تهران به مقصد استانبول خواهد بود. این پرواز روز آدینه 23 اسفند در ساعت 30 دقیقه بامداد به مقصد فرودگاه امام خمینی انجام می گردد و مسافران را به تهران منتقل می نماید.

همچنین تاریخ پرواز دوم ساعت 10:30 روز آدینه 23 اسفند از تهران به مقصد بمبئی خواهد بود. این پرواز در ساعت 12 همان روز بمبئی را به مقصد تهران ترک خواهد نمود.

بازیابی و صدور مجدد بلیط مسافران اروپایی ایران ایر

طبق آخرین بخشنامه ایران ایر مورخ 98/12/21 در خصوص برقراری مجدد بعضی پروازهای اروپایی ایران ایر گفتنی است:

  1. امکان بازیابی و صدور مجدد بلیط تنها برای مسافرانی امکان پذیر است که بلیط خود را کنسل نکرده باشند. بدیهی است که برای بلیط های استردادی امکان بازیابی و صدور مجدد وجود ندارد.
  2. در صورتی که پرواز فاقد ظرفیت خالی باشد اولین پرواز دارای ظرفیت تایید خواهد شد.

سومین پرواز فوق العاده ایران ایر به دوحه

طبق آخرین خبر مورخ 98/12/21 هواپیمایی ایران ایر (هما) در تاریخ 98/12/23 سومین پرواز فوق العاده خود را برای بازگرداندن مسافران از قطر به ایران انجام می دهد. پیش از این که به دلیل شیوع ویروس کرونا پروازهای ایران ایر به قطر لغو شده بود، این شرکت هواپیمایی دو پرواز فوق العاده به این کشور برای بازکرداندن مسافران ایرانی انجام داده بود.

در حال حاضر مجوز سومین پرواز ایران ایر به قطر برای تاریخ 98/12/23 نیز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری قطر صادر شده است.

گفتنی است این پرواز از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه قطر بدون مسافر انجام خواهد شد.

لغو پروازهای هواپیمایی ایران ایر به مقاصد اروپایی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 98/12/18 در اثر شیوع ویروس کرونا با توجه به محدودیت هایی که به دلایل نامعلوم از طرف اروپا بر پروازهای هما اعمال شده، تمامی پروازهای هواپیمایی ایران ایر به مقاصد اروپایی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

لازم به ذکر ایت رایزنی جهت برطرف تعلیق و برقراری مجدد پروازها به مقاصد اروپایی از طرف هما در حال اجرا است.

تعلیق پروازهای ایران ایر به استکهلم و گوتنبرگ

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 98/12/15 به اطلاع مسافران گرامی پروازهای هواپیمایی ایران ایر در راستا استکهلم و گوتنبرگ می رساند، با توجه به شیوع ویروس کرونا در مناطقی از کشور، آژانس حمل و نقل کشور سوئد طی بخشنامه ای، تمامی پروازها از ایران به این کشور را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، به دنبال تعلیق پروازها به کشور سوئد، مسئولان شعبه هما در اسکاندیناوی طی نامه ای درخواست انجام چند پرواز فوق العاده را برای بازگرداندن هموطنان ایرانی به کشور به آژانس حمل و نقل سوئد ارائه کرده اند، که این آژانس هنوز پاسخی به درخواست هما نداده است.

حذف هزینه کنسلی بلیط در راستا بیروت برای اتباع غیر لبنانی

همچنین پیرو بخشنامه مورخ 98/12/11 هواپیمایی ایران ایر مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع غیر لبنانی به کشور لبنان به علت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به اطلاع می رساند کلیه بلیط های صادره تا تاریخ 3 مارچ 2020 که مسافرت آن ها (رفت یا برگشت) در بازه زمانی 3 مارچ 2020 لغایت 31 مارچ 2020 به/از راستا بیروت در شبکه پروازی هما (برنامه ای یا چارتری) می باشد، از پرداخت هزینه استرداد بر روی تمامی کلاس های پروازی معاف خواهند بود. شایان ذکر است، در صورت عدم ابطال جای مسافر تا 24 ساعت قبل از پرواز، هزینه No-show محاسبه و دریافت می گردد.

همچنین مسافرانی که پرواز آن ها به/ از راستا بیروت در تاریخ 2 مارچ 2020 بوده است علاوه بر حذف هزینه استرداد از پرداخت هزینه No-show نیز معاف خواهند بود.

همراه داشتن برگه اظهارنامه سلامت جهت سفر به مقاصد اروپایی هواپیمایی ایران ایر

طبق آخرین بخش نامه هواپیمایی ایران ایر (هما) مورخ 98/12/11 در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بدینوسیه به اطلاع می رساند از تاریخ این بخشنامه کلیه مسافرانی که از مبدا ایران راهی مقاصد اروپایی هما می باشند، می بایستی فرم سلامت تکمیل شده ضمیمه بخشنامه این شرکت را همراه داشته باشند.

گفتنی است این فرم هنگام پذیرش مسافران در فرودگاه امام خمینی به مسافران محترم تحویل می گردد و در صورت عدم تکمیل و ارائه فرم سلامت فوق الذکر از ورود آنان در مقاصد اروپایی ممانعت به عمل آورده خواهد شد.

هواپیمایی قشم ایر

اعلام پرواز فوق العاده دبی- قشم توسط هواپیمایی قشم ایر

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی قشم ایر مورخ 98/12/20 در پی انتشار ویروس کرونا، هواپیمایی قشم در نظر دارد پرواز فوق العاده ای برای بازگشت مسافرین دبی به قشم در روز پنج شنبه مورخ 98/12/22 از فرودگاه آل مکتوم دبی برقرار کند. لذا خواهمشمند است، مسافرین محترم جهت تهیه بلیط بازگشت به آژانس های مربوطه در دبی یا قشم مراجعه نمایند.

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 895

به "اخبار و بخشنامه های پروازهای خارجی پس از شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار و بخشنامه های پروازهای خارجی پس از شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید