افت فراوری آمریکا شاخص های قیمت نفت را بهبود بخشید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خبرنگاران: شاخص های قیمت نفت روز چهارشنبه با امیدواری به کاهش فراوری نفت آمریکا برای دومین روز متوالی صعود کردند اما ابهامات نسبت به بسته محرک مالی دولت ترامپ فرایند رشد قیمت ها را محدود کرد.

افت فراوری آمریکا شاخص های قیمت نفت را بهبود بخشید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، بهای معاملات آینده نفت برنت با یک دلار و 26 سنت معادل 3.4 درصد افزایش، به 38 دلار و 48 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت 91 سنت معادل 2.7 درصد افزایش پیدا کرد و به 35 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص قیمت روز دوشنبه 25 درصد سقوط کردند و به پایین ترین حد خود از فوریه سال 2016 رسیدند و عظیمترین ریزش قیمت روزانه خود از هفتم ژانویه سال 1991 که آمریکا به عراق حمله کرد را رقم زدند. این دو شاخص اکنون حدود نیمی از افت روز دوشنبه را که ناشی از اختلاف میان روسیه و عربستان سعودی بود، جبران نموده اند.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالای شرکت راکوتن سکیوریتیز در این باره اظهار کرد: انتظارات برای ضرورت کاهش فراوری شرکتهای نفت شیل آمریکا به بهبود فضای بازار یاری نموده است.

فراورینمایندگان نفت شیل آمریکا از جمله اوکسیدانتال پترولیوم هزینههای خود را در پی افت شدید قیمت های نفت کاهش دادهاند که ممکن است فراوری آن ها را کمتر کند.

بازارهای سهام و نفت روز سهشنبه در واکنش به سیگنال های اقدام هماهنگ اقتصادهای عظیم دنیا برای مقابله با اثرات مالی اپیدمی کرونا بهبود چشمگیری پیدا نموده بودند. اما بدبینی فزاینده نسبت به بسته محرک مالی دولت آمریکا باعث شد فرایند افزایشی که بازارهای سهام آسیا در اوایل معاملات روز جاری داشتند، متزلزل گردد.

شیوع ویروس کرونا سرمایه گذاران را در اضطراب نگه داشته و مانع ریسک پذیری آن ها شده است. شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به 631 نفر افزایش پیدا کرد در حالی که موارد جدید ابتلا به بیماری کووید 19 در چین با ورود مسافران سفرهای خارجی، برای نخستین بار در پنج روز گذشته افزایش یافت.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ پیش بینی کردند بهبود قیمت های نفت دوام نخواهد داشت زیرا با شروع جنگ قیمت میان روسیه و عربستان سعودی، آن ها درباره این که چه میزان می توانند فراوریشان را افزایش دهند صحبت می نمایند.

عربستان سعودی روز گذشته گفت میزان عرضه نفت را در آوریل به رکورد بالایی افزایش خواهد نمود و با ایجاد زمینه بن بست همکاری با روسیه، پیشنهاد مسکو برای مذاکرات جدید در مورد سطح فراوری را رد کرد.

به گفته ایتو ماشینو، تحلیلگر شرکت میتسویی، عربستان سعودی در سال 2014 با افزایش موقتی فراوری، سهم بازار خود را افزایش داد اما با تاب آوری فراورینمایندگان نفت شیل آمریکا در برابر قیمت های پایین، نفوذ این کشور به عنوان یک فراورینماینده تاثیرگذار بر بازار محدود شد. وی در ادامه گفت: شکست دور اخیر مذاکرات اوپک پلاس به معنای پایان همکاری این گروه نیست و اقدامات آنها به قیمتهای نفت بستگی خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته اخیر افزایش داشته و سطح ذخایر سوختهای تقطیری این کشور کاهش پیدا نموده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 808

به "افت فراوری آمریکا شاخص های قیمت نفت را بهبود بخشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت فراوری آمریکا شاخص های قیمت نفت را بهبود بخشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید