باغستان خط قرمز پروژه های شهری قزوین است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر قزوین گفت: ورود به باغستان خط قرمز ماست و از پروژه های شهری که باغستان را تخریب می نمایند جلوگیری می گردد.

باغستان خط قرمز پروژه های شهری قزوین است

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سیده منیره قوامی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حفظ باغستان توضیح داد: اینکه رئیس جمهور در مورد باغستان سنتی قزوین دستور داده، نشان می دهد که حساسیت به باغستان در استان وجود دارد که رئیس جمهور وارد شده است.

وی اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد محیط زیستی و مردم قزوین خواهان حفظ باغستان هستند و به اهمیت باغستان پی بردند. استان های دیگر نیز باغستان داشتند و باغ آن ها به مرور زمان کوچک شده و گاهی نیز از بین رفته است. اما رئیس جمهور درخصوص باغستان آن ها صحبت ننموده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر قزوین اظهار کرد: درست است که باغستان سنتی قزوین منحصربه فرد و در سفرنامه ناصرخسرو به آن اشاره شده است، اما این حساسیت مردم بود که باعث شد مسئولین به این موضوع ورود پیدا نمایند و دستورات این چنینی بدهند.

وی یادآور شد: نگاه شورای پنجم به باغستان همیشه مثبت بوده و شورا برای حفظ باغستان کوشش نموده است. متوقف کردن فرایند ساخت پل امام رضا(ع) نشان از این امر دارد. اگر باغستان برای ما اهمیتی نداشت پروژه را ادامه می دادیم و به خاتمه می رساندیم. اگر پل از روی زمین می آمد هزینه چندانی نداشت و از داخل باغ رد می شد و 800 متر از باغستان را از بین می برد، اما حساسیت شورا باعث شد این پروژه متوقف گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1005

به "باغستان خط قرمز پروژه های شهری قزوین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغستان خط قرمز پروژه های شهری قزوین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید