برای مهار خشم مسلمانان؛ وزیر خارجه فرانسه راهی الازهر شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، فارس نوشت: پس از موج خشمی که علیه پاریس در کشورهای اسلامی به راه افتاده، وزیر خارجه فرانسه که امروز وارد مصر شده قصد سخنرانی در الازهر را دارد.

برای مهار خشم مسلمانان؛ وزیر خارجه فرانسه راهی الازهر شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

جان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه یکشنبه (امروز) وارد قاهره پایتخت مصر شد.

یک منبع مطلع در الازهر در این خصوص به العربی الجدید گفت، لودریان از الازهر بازدید خواهد نمود و چه بسا در داخل این نهاد سخنرانی کند.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که اخیرا به سبب انتشار کاریکاتورهای موهن در فرانسه و اظهارات ضد اسلامی مقامات فرانسوی موجی از خشم در الازهر به راه افتاده و این نهاد دینی به تحریم کالاهای فرانسوی فراخوانده بود؛ موضوعی که بر اساس گزارش ها خسارت رو به افزایشی به اقتصاد فرانسه زده است.

در ادامه این گزارش آمده، سفیر فرانسه در مصر چند روز پیش ملاقاتی اعلام نشده با احمد الطیب از شیوخ الازهر داشته و سفیر به خاطر اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه توبیخ شده است.

بر اساس گزارش ها، قرار است لودریان در این سفر با احمد الطیب، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و سامح شکری وزیر خارجه ملاقات کند.

ماجرای اخیر در فرانسه از آنجا آغاز شد که یک معلم فرانسوی که سر کلاس درس کاریکاتورهای موهن را نشان داده بود، کشته شد و پس از آن ماکرون بیان کرد، جلوی انتشار این کاریکاتورها را نمی گیرد و بعضی دیگر از مقامات فرانسه نیز اظهاراتی ضد اسلامی مطرح کردند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1206

به "برای مهار خشم مسلمانان؛ وزیر خارجه فرانسه راهی الازهر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای مهار خشم مسلمانان؛ وزیر خارجه فرانسه راهی الازهر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید