برف و باران در کشور از 6 اسفند، پیش بینی بارش یک متر برف و هشدار وقوع سیلاب

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش ها روز دوشنبه 5 اسفند در زاگرس مرکزی، روز سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه در دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز و غرب کشور و روز چهارشنبه 7 اسفند در شمال شرق کشور است.

برف و باران در کشور از 6 اسفند، پیش بینی بارش یک متر برف و هشدار وقوع سیلاب

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، صادق ضیائیان در گفتگویی، در تشریح آخرین شرایط جوی کشور، گفت: بعد از ظهر فردا با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور ابتدا در استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی، بارش برف و باران و در جنوب غرب کشور بارش باران خواهیم داشت و این سامانه به تدریج به مناطق مرکزی و دامنه های البرز نیز کشیده می گردد.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی مذکور روز سه شنبه تقویت می گردد، گفت: روز سه شنبه گستره فعالیت این سامانه علاوه بر زاگرس مرکزی در غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه های جنوب البرز، سواحل خزر، شمال شرق و بخش هایی از شرق کشور را فرا می گیرد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه بارش ها بخش هایی از جنوب کشور را نیز در بر می گیرد و روز پنجشنبه بارش در شمال شرق و بخش هایی از شرق کشور ادامه دارد و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می گردد.

ضیائیان گفت: شدت بارش ها روز دوشنبه در زاگرس مرکزی، روز سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه در دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز و غرب کشور و روز چهارشنبه در شمال شرق کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: از بعد از ظهر سه شنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش محسوسی می یابد و با افزایش سرعت وزش باد دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه خلیج فارس از اواخر وقت دوشنبه تا روز چهارشنبه مواج است، گفت: روز سه شنبه در شمال غرب، جنوب غرب وزش باد شدید خواهیم داشت.

ضیائیان در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری به تدریج افزایش ابر در بعد از ظهر بارش پراکنده و فردا شب در بعضی ساعات بارش باران پیش بینی می گردد، همچنین روز سه شنبه 6 اسفند آسمان تهران ابری و بارانی است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 19 و 10 درجه خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس، با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

* بارش برف تا 110 سانتی متر در بعضی شهر ها

وی با اشاره به بارش شدید باران و برف از بعدازظهر دوشنبه پنجم اسفند، گفت: در این روز بارش باران و در ارتفاعات برف در استان های چهارمحال و بختیاری و نوار غربی اصفهان حداکثر 25 تا 35 میلی متر پیش بینی می گردد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز سه شنبه ششم اسفند بارش برف در ارتفاعات غربی اصفهان حداکثر 90 تا 110 سانتی متر، در شرق لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری حداکثر 35 تا 50 سانتی متر، در ارتفاعات تهران و البرز حداکثر 20 تا 30 سانتی متر و در همدان حداکثر 10 تا 15 سانتی متر پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه ششم اسفند بارش باران در استان های لرستان، نوار غربی اصفهان و چهارمحال و بختیاری حداکثر 135 تا 165 میلی متر، در ایلام، نیمه جنوبی همدان، مرکزی و شمال خوزستان حداکثر 80 تا 110 میلی متر، در قم، کرمانشاه، نیمه غربی خراسان رضوی و غرب سمنان حداکثر 30 تا 50 میلی متر و در و قزوین، البرز، تهران و کهگیلویه و بویراحمد حداکثر 15 تا 20 میلی متر پیش بینی می گردد.

ضیائیان اظهار کرد: روز چهارشنبه هفتم اسفند بارش برف در چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان حداکثر 30 تا 60 سانتی متر، در قزوین، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق کرمانشاه، کردستان، شرق لرستان، همدان، جنوب زنجان، مرکزی و شمال غرب فارس و ارتفاعات در استان های سمنان، تهران، البرز و گیلان حداکثر 20 تا 30 سانتی متر پیش بینی می گردد.

وی اعلام کرد: روز چهارشنبه هفتم اسفند بارش باران در کرمانشاه، قم، شمال خوزستان، ایلام، لرستان و همدان حداکثر 40 تا 55 میلی متر، در خراسان رضوی، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، مرکزی و شمال غرب فارس حداکثر 30 تا 40 میلی متر و قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان و شرق یزد حداکثر 15 تا 30 میلی متر پیش بینی می گردد.

* هشدار وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر شهری

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد: در این راستا احتمال سیلاب، لغزندگی جاده های کوهستانی، کاهش دید، آب گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده های مواصلاتی، بالا آمدن آب رودخانه ها و احتمال وقوع بهمن در جاده های کوهستانی پیش بینی و توصیه می گردد مدیریت آب سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله دریافت از رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده ای و اجتناب از سفر های غیرضروری در دستور کار باشد.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 758

به "برف و باران در کشور از 6 اسفند، پیش بینی بارش یک متر برف و هشدار وقوع سیلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و باران در کشور از 6 اسفند، پیش بینی بارش یک متر برف و هشدار وقوع سیلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید