تایوان از محورهای رایزنی رؤسای جمهور آمریکا و چین استقبال کرد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان امروز پنجشنبه از محتوای تماس تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در مورد این جزیره استقبال کرد.

تایوان از محورهای رایزنی رؤسای جمهور آمریکا و چین استقبال کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

خاویر چانگ (Xavier Chang) سخنگوی ریاست جمهوری تایوان با صدور بیانیه ای در این باره خاطرنشان کرد: ما تحسین و تقدیر خود از نگرانی رئیس جمهور بایدن درباره امنیت تنگه تایوان و مسائل حقوق بشری را ابراز می کنیم.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی ریاست جمهوری تایوان در این خصوص آمده است: تایپه به عنوان یک عضو جامعه جهانی، به همکاری نزدیک با کشورهای همسو از جمله ایالات متحده برای یاری مشترک به ثبات و موفقیت منطقه هند و اقیانوسیه ادامه می دهد.

جو بایدن بامداد امروز پنج شنبه (به وقت تهران) با شی جین پینگ همتای چینی خود پیرامون همه گیری کرونا، حقوق بشر، تجارت و امنیت منطقه ایندوپاسیفیک تلفنی تبادل نظر کرد.

بایدن در این تبادل نظری تلفنی به نگرانی های اساسی واشنگتن درباره شیوه های قهری و غیرمنصفانه مالی پکن، سرکوب معترضان در هنگ کنگ، موارد نقض حقوق بشر در سین کیانگ و اقدامات سلطه جویانه چین در منطقه از جمله در قبال تایوان اشاره نمود.

لازم به ذکر است که این تبادل نظری تلفنی نه تنها نخستین ارتباط میان بایدن و شی بلکه نخستین ارتباط مستقیم میان روسای جمهور دو کشور از زمان تبادل نظری شی با دونالد ترامپ در مارس 2020 بود.

روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز گزارش داد که پیش از مکالمه تلفنی بایدن و شی، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است که دولت بایدن اعمال محدودیت های هدفمند و جدید بر بعضی از صادرکنندگان فناوری های مهم و حساس به چین را آنالیز خواهد نمود.

بنا بر این گزارش رویترز، تا زمانی که با متحدان آمریکا رایزنی و بازنگری دقیق انجام گردد، واشنگتن قصد ندارد تعرفه های تجاری وضع شده از سوی ترامپ علیه کالاهای وارداتی از چین را لغو کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1433

به "تایوان از محورهای رایزنی رؤسای جمهور آمریکا و چین استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان از محورهای رایزنی رؤسای جمهور آمریکا و چین استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید