ترامپ درباره تهدیدهای سایبری چین هشدار می دهد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام رسمی دولت واشنگتن می گوید آمریکا میخواهد در نشست آینده سران ناتو که روزهای 3 و 4 دسامبر (12 و 13 آذر) در لندن برگزار می گردد؛ درباره تهدیدهای چین ازجمله نفوذ این کشور بر شبکه های اینترنت نسل 5، مصاحبه کند.

ترامپ درباره تهدیدهای سایبری چین هشدار می دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گفته این مقام مطلع، علیرغم آنکه واشنگتن-پکن به اجرای فاز اول توافق تجاری نزدیک شده اند؛ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از همه متحدانش خواهد خواست که فقط از خدمات اینترنتی کشورهای مورد اعتماد استفاده نمایند.

لازم به ذکر است آمریکا بارها درباره استفاده از خدمات شرکت هوآوی به عنوان یکی از عوامل نفوذی چین که عرصه را برای جاسوسی سایبری باز می نماید؛ هشدار داده است.

این مقام آمریکایی همچنین از چین به عنوان چالشی برای ناتو و نظم بین الملل یاد کرد و مدعی شد: چین به دنبال افز ایش حضور و نفوذ جهانی ازجمله در حوزه مسئولیت های ناتو است.

لازم به ذکر است تنش ها میان واشنگتن-پکن از روز چهارشنبه که ترامپ قانون حمایت از اعتراضات هنگ کنگ را امضا کرد؛ وارد مرحله جدیدی شده است.

چین بارها به آمریکا درباره زیر سوال بردن اصل چین واحد و حمایت از جریان های جدایی طلبانه مناطق تحت حاکمیت پکن هشدار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 446

به "ترامپ درباره تهدیدهای سایبری چین هشدار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ درباره تهدیدهای سایبری چین هشدار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید