تظاهرات هزاران نفر در واشنگتن در اعتراض به نژادپرستی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، منابع خبری گزارش داده اند هزاران نفر در واشنگتن برای اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس تظاهرات کردند.

تظاهرات هزاران نفر در واشنگتن در اعتراض به نژادپرستی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزاران نفر روز جمعه در واشنگتن برای اعتراض به نژادپرستی، خشونت پلیس و بزرگداشت سالگرد سخنرانی معروف مارتین لوترکینگ (با عنوان رویایی دارم) تظاهرات کردند.

مارتین لوترکینگ رهبر مبارزه با تبعیض نژادی در سخنرانی معروف رویایی دارم در تاریخ 28 اوت 1963 گفته بود دنیایی را تصور می کند که بچه ها روزی در کشوری زندگی می کنند که ملاک قضاوت درباره آنها نه رنگ پوست بلکه محتوای شخصیت و منش آنها است.

پنجاه و هفتمین سالگرد این سخنرانی در شرایطی فرا رسید که ناآرامی ها در شهرهای آمریکا بعد از تظاهرات های سراسری در اعتراض به قتل نژادپرستانه جورج فلوید توسط یک افسر پلیس سفیدپوست هنوز کاملاً از بین نرفته اند.

کاردا شلبی، مردی 49 ساله که روز جمعه در تظاهرات در نزدیکی مجسمه یادبود لینکلن شرکت کرده به یک رسانه آمریکایی گفت برای این در این تجمع اعتراضی شرکت کرده تا دیگران بدانند جنبش دستیابی به برابری نژادی آرام نگرفته است.

او گفت: این راه پیمایی امسال خیلی مهم است چون در ادامه اعتراض های مربوط به جورج فلوید صورت می گیرد.

چند روز پیش، شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به کانونی جدید برای اعتراضات ضدنژادپرستی تبدیل شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که چند افسر پلیس به یک مرد سیاه پوست به نام ژاکوب بلیک جلوی بچه هاش شیک کردند.

بلیک از این خشونت پلیس جان به در برد اما وکلایش به خبرنگاران گفتند که فلج شده است.

تظاهرات روز جمعه عنوانش، راه پیمایی تعهد: زانویتان را از گردن ما بردارید را از نحوه کشته شدن جورج فلوید وام گرفته بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1133

به "تظاهرات هزاران نفر در واشنگتن در اعتراض به نژادپرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات هزاران نفر در واشنگتن در اعتراض به نژادپرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید