جزییات تصمیمات مالی ستاد ملی مقابله با کرونا

به گزارش مجله فوتبال دوستان، معاون مالی رییس جمهور، تصمیمات مالی امروز ستاد ملی مقابله با کرونا را در رابطه با معافیت ها و تسهیلات ویژه برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تشریح کرد.

جزییات تصمیمات مالی ستاد ملی مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور در تشریح تصمیمات امروز کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: با توجه به قانون تسهیل بدهی بدهکاران شبکه بانکی، اشخاص حقیقی تا 500 میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا دو میلیارد تومان اگر بدهی داشتند می توانستند از مهلت استفاده نمایند و تا سرانجام سال 98 با توجه به قرارداد اولیه، بدهی شان را بپردازند و تخفیفاتی هم برای شان در نظر گرفته شده بود؛ اما متاسفانه ماه آخر سال که سرانجام این فرصت بود با شیوع ویروس کرونا روبرو شدیم که خیلی از واحدهای تولیدی نتوانستند از این شرایط استفاده نمایند.

وی ادامه داد: هم بانک مرکزی و هم کمیسیون اقتصادی مجلس، این موضوع را آنالیز کردند، و به صورت مشترک پیشنهاد دادند و در کارگروه اقتصادی کرونا آنالیز شد و امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. مهلتی که تا سرانجام سال گذشته برای تسویه بدهی بدهکاران بود تا سرانجام سال جاری (سال 1399) تمدید گردد.

نهاوندیان همچنین گفت: البته مهلت مراجعه به موسسات اعتباری تا سرانجام آذرماه است و دو ماه هم فرصت گذاشته شده که بانک ها و موسسات اعتباری به حساب های آنها رسیدگی نمایند ضمن اینکه مهلت پرداخت هم تا سرانجام اسفندماه خواهد بود.

وی درباره تصمیم دیگر امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه نمود: واحدهای کسب و کاری که با اعمال محدودیت های شدید در شهرهای قرمز و نارنجی مجبور شده اند تعطیل باشند و شدیدا آسیب دیده اند، در کنار برخی از تسهیلاتی که قبلا در نظر گرفته شده است، درباره پرداخت سهم کارفرمایی بیمه تامین اجتماعی، 2 ماه مهلت داده شد تا اصناف و واحدهایی که به الزام کارشان را تعطیل کردند و یا شدیدا آسیب دیدند، پرداخت سهم کارفرمایی را به عقب بیاندازند. البته یاری های اقتصادی هم به سازمان تامین اجتماعی می گردد تا آثار درآمدی این تصمیم، سازمان را دچار مشکل نکند.

معاون اقتصادی رییس جمهور درباره تصمیم سوم در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به طور خاص یکی از حوزه هایی که شدیدا مورد آسیب اقتصادی قرار گرفته است، حوزه ورزش است؛ شبیه حوزه گردشگری که تصمیماتی برای آن اتخاذ شده بود برای ورزش هم تصمیم گرفتیم که متقاضیان واجد شرایط می توانند تا سرانجام دی ماه ثبت نام نمایند و اقساط تسهیلات شان هم از اوایل خرداد سال 1400 پرداخت خواهد شد.

وی در تشریح تصمیم چهارم امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه نمود: همه یاری ها و تسهیلاتی که به صورت تسهیلات بانکی و یا بلاعوض به خانوارها و یا واحدهای اقتصادی پرداخت می گردد، با تصمیم امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، جز مستثنی های دین تلقی شد؛ یعنی آن محدودیت هایی که در ماده 5 مکرر اصلاح قانون صدور چک است شامل این ها نمی گردد؛ لذا طلبکاران دیگر نمی توانند روی این پرداخت ها دست بگذارند و یا بانک ها ممنوعیتی که برای افتتاح حساب و ارائه خدمات دارند در خصوص این تسهیلات هم در نظر بگیرند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1301

به "جزییات تصمیمات مالی ستاد ملی مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تصمیمات مالی ستاد ملی مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید