خبرنگاران اعتراف مقامات کانادا به نژادپرستی سیستماتیک در این کشور

به گزارش مجله فوتبال دوستان، تهران-خبرنگاران- وزیر امور خارجه کانادا در مصاحبه­ ای با شبکه تلویزیونی فرانس 24 با اشاره به شوک جهانی از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفیدپوست، از نژادپرستی سیستماتیک در کانادا اطلاع داد.

خبرنگاران اعتراف مقامات کانادا به نژادپرستی سیستماتیک در این کشور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه دعوت نامه کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 به نقل از فرانسوا فیلیپ شامپانی وزیر امور خارجه­ کانادا از بهت و وحشت مردم کانادا از انتشار تصاویر جورج فلوید در حالی که زانوی پلیس آمریکا بر گردن او قرار داشت، گزارش داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کانادا توضیح داد: در کانادا نیز به رغم شهرت آن در برخورداری از چندین فرهنگ و مزیت تلقی شدن این تنوع فرهنگی، نژادپرستی سیستماتیک وجود دارد.

وی اضافه نمود: نژادپرستی نظام مند در کانادا، پیغام تاسف باری است که باید ما را علاوه بر انتقاد، به واکنش عملی در برابر آن وادار نماید.

وزیر امور خارجه­ کانادا در ادامه مصاحبه خود با فرانس 24 از متقاعد شدن نخست وزیر این کشور در قبال اتخاذ اقدامات عملی افزون بر نقدها علیه نژادپرستی اطلاع داد.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو نیز به نقل از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بیان داشت: نژادپرستی سیستماتیک تمام نهادهای کانادا، دولت و تشکیلات پلیس را فرا گرفته است.

ترودو روز آدینه هفته گذشته با شرکت در تظاهراتی در اوتاوا به نشانه­ همدردی زانویش را به مدت 8 دقیقه و 46 ثانیه (مدت زمان قتل جورج فلوید) بر زمین گذاشته بود.

به گزارش تارنمای کانادایی سی بی سی، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پیش از این به دنبال قتل یک زن بومی کانادایی توسط پلیس این کشور تأکید نموده بود که تبعیض پلیس علیه بومیان باید سرانجام یابد.

وی گفت: کانادایی های زیادی هستند که در مقابل مأمور اجرای قانون، احساس ترس و نگرانی می نمایند. در هفته های گذشته شمار زیادی از مردم کانادا ناگهان به این باور رسیده اند که تبعیض، یک واقعیت آشکار است.

وی اضافه نمود: تبعیض باید تمام گردد. ما روی این مسأله کار می کنیم.

پلیس کانادا چند روز پیش یک فرد بیست و شش ساله به نام شانتل مور را در خانه اش به ضرب گلوله به قتل رساند.

در یک حادثه دیگر، ویدیویی منتشر شده که نشان می دهد پلیس کانادا عمداً با خودرو با یکی از بومیان این کشور برخورد نموده و او را دستگیر می نماید.

گلن هر از رهبران بومیان کانادا با انتشار بیانیه ای توضیح داد: نژادپرستی بیش از 200 سال است که در اینجا حضور دارد.

تارنمای کانادایی سی بی سی همچنین گزارش داد هزاران نفر از مردم کانادا در اعتراض به قتل جورج فلوید شهروند آمریکایی توسط پلیس این کشور و همچنین تبعیض نژادی در چند شهر کانادا دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات به دنبال اعتراض های اخیر در آمریکا به دنبال خشونت پلیس علیه جورج فلوید برگزار گردید.

معترضان در شهرهای کانادا خواهان اصلاحات در پلیس آمریکا و سرانجام تبعیض نژادی سیستماتیک شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 929

به "خبرنگاران اعتراف مقامات کانادا به نژادپرستی سیستماتیک در این کشور" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران اعتراف مقامات کانادا به نژادپرستی سیستماتیک در این کشور" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتراف مقامات کانادا به نژادپرستی سیستماتیک در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید