خبرنگاران خدمات الکترونیک قضایی استان اردبیل به 90 درصد رسید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، اردبیل - خبرنگاران - رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با تلاش های اجرا شده برای گسترش سطح خدمات الکترونیک قضایی ، میزان این خدمات تا پایان سال گذشته به 90 درصد در حوزه های قضایی این استان رسید.

خبرنگاران خدمات الکترونیک قضایی استان اردبیل به 90 درصد رسید

به گزارش خبرنگاران ،ناصر عتباتی روز یکشنبه در آیین معارفه رییس جدید دادگستری و دادستان خلخال افزود: با هدف کاهش حجم تردد مراجعان به حوزه های قضایی و تسهیل در امور مربوط به تشکیل پفراینده های قضایی و یا تبدیل ابلاغ های کاغذی به الکترونیک در سال گذشته سطح این خدمات از 70 درصد سال 97 و با 20 درصد افزایش به 90 درصد در پایان سال گذشته رسید.

وی اظهارداشت: با افزایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و افزایش سطح خدمات الکترونیک قضایی در سال جاری در دادگستری استان اردبیل این خدمات به 95 تا 98 درصد ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: همچنین با جایگزینی تشکیل پفراینده های قضایی و استفاده از روش ابلاغ الکترونیک قضایی ضمن کاهش مراجعه مردم به حوزه های قضایی این استان در سال گذشته یک میلیون 600 هزار برگ کاغذ صرفه جویی شد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل افزود: هم اکنون زمان رسیدگی به پفراینده های قضایی در 90 درصد از شعب دادگاه های تجدیدنظر مرکز استان بروز شده است.

وی بیان نمود: ارائه خدمات بهینه قضایی به مردم نیازی به تامین مالی و خرید تجهیزات از خارج از کشور نداشته و تحریم ها نیز در فرایند ارائه مناسب این خدمات بی اثر هستند.

او افزود: تلاش می شود ضمن تعیین تکلیف و کاهش تعداد پفراینده های قضایی به یادگار مانده از سال های گذشته از تشکیل پفراینده های جدید جلوگیری شود.

عتباتی همچنین با اشاره به فقدان پفراینده های قضایی نزاع جمعی ،خشونت و وجود اراذل و اوباش در شهرستان خلخال گفت: این امر حاکی از وجود فرهنگ غنی در بین مردم منطقه و تلاش دست اندرکاران ایجاد امنیت جامعه از جمله دستگاه قضایی است.

رییس کل دادگستری استان اردبیل ضمن اعلام آمادگی برای راه اندازی حوزه قضایی در بخش شاهرود خلخال افزود: از لحاظ تامین قاضی و نیروی انسانی مسئله ای نداریم و چنانچه در بحث تامین ساختمان و فضای اداری موردنیاز شهرستان همکاری کند دادگاه بخش شاهرود ایجاد خواهد شد.

در این مراسم با تقدیر از تلاش علی رمضان پور رییس دادگستری و همچنین دادستان عمومی و انقلاب قبلی خلخال، علی نباتی به عنوان رییس دادگستری و آرش جعفری به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی گشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1085

به "خبرنگاران خدمات الکترونیک قضایی استان اردبیل به 90 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خدمات الکترونیک قضایی استان اردبیل به 90 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید