خبرنگاران خرید تضمینی 250 هزار تن گندم سال جاری در قزوین

به گزارش مجله فوتبال دوستان، قزوین - خبرنگاران - معاون مالی استاندار قزوین گفت: خرید تضمینی 250 هزار تن گندم سال جاری در دستور کار دستگاه های متولی استان باشد و بعد از آن خرید توافقی این محصول شروع گردد.

خبرنگاران خرید تضمینی 250 هزار تن گندم سال جاری در قزوین

عیسی قبادی روز سه شنبه در جلسه خرید تضمینی گندم استان، اضافه نمود: مسوولان دستگاه های اجرایی استان باید سیاست وارد کردن گندم از کشورهای همسایه را در ذهن نداشته باشند چون توجه کشور به گندم فراوری داخل است و باید حتما سیاست خرید 250 هزار تن گندم در استان اجرایی شود.

وی اضافه نمود: وظیفه خرید تضمینی گندم در امسال نیز با جهاد کشاورزی است و نمی پذیریم که این وظیفه برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت باشد هرچند این دستگاه می تواند بر این مساله به وسیله شرکت غله نظارت کند.

قبادی افزود: دبیرخانه خرید تضمینی گندم در جهاد کشاورزی استان مستقر است و باید این دستگاه در امسال با تمام توان برای خرید گندم اقدام کند چون با کشاورز در ارتباط است و با شرایط کار آشنایی دارد.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع پول کشاورزان، اضافه نمود: باید دقت کرد محصول گندم یک کالای استراتژیک است و باید دست کشاورز را برای فراوری این محصول بوسید و به موقع برای پرداخت پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان اقدام کرد.

معاون استاندار گفت: بانک کشاورزی استان باید دقت کند به محض واریز پول به حساب بانک برای پرداخت آن به کشاورزان اقدام نماید و اگر قصور و تاخیری در این زمینه صورت گیرد حتما برخورد خواهیم کرد.

قبادی گفت: اگر ما با مشکل خرید گندم و کمبود آرد روبرو شویم از کسی عذری نمی پذیریم و حتما برای برخورد با دستگاه های مقصر در این زمینه اقدام می کنیم.

وی با اشاره به چالش های خرید گندم در استان، افزود: باید دقت کرد که مراکزی در استان گندم را خریداری می نمایند و با تبدیل کردن آن به ماکارونی و ... از کشور خارج می شود بنابراین باید سیاست مشخصی در استان اتخاذ شود و با جدیت برای خرید تضمینی گندم اقدام شود.

قبادی گفت: هدفگذاری ما در امسال خرید 250 هزار تن گندم به عنوان احتیاج استان است و همه باید کوشش کنیم که این امر محقق شود.

معاون استاندار اضافه نمود: گام بعدی ما این است که خرید توافقی گندم که در قانون آمده را به انجام خرید تضمینی منوط کنیم و در مرحله بعد اجازه خرید توافقی گندم در استان صادر شود.

وی اضافه نمود: برای ورود و خروج گندم هم حتما باید کمیته فرعی داشته باشیم تا تصمیمات مناسبی را اتخاذ نموده و از خروج گندم از استان بدون اجازه اداره غله جلوگیری شود.

در ادامه این جلسه در مورد آماده سازی مراکز خرید گندم، جلوگیری از فعالیت دلالان، معرفی نماینده تام الاختیار دستگاه ها، جلوگیری از خروج غیرمجاز گندم از استان و ...بحث و گفت و گو شد.

سال گذشته 175 هزار تن گندم به قیمت تضمینی هزار و 700 تومان در استان خریداری شد.

امسال از سوی وزارت جهاد کشاورزی، خرید 220 هزار تن گندم به قیمت 2 هزار و 500 تومان به استان ابلاغ شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 977

به "خبرنگاران خرید تضمینی 250 هزار تن گندم سال جاری در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرید تضمینی 250 هزار تن گندم سال جاری در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید