خبرنگاران قانونگذاران ایالت کلرادو امریکا مجازات اعدام را لغو کردند

به گزارش مجله فوتبال دوستان، تهران- خبرنگاران- قانونگذاران ایالت کلرادو آمریکا روز چهارشنبه لایحه لغو مجازات اعدام را تصویب کردند.

خبرنگاران قانونگذاران ایالت کلرادو امریکا مجازات اعدام را لغو کردند

به گزارش فاکس نیوز، کنندگان مجلس سنا ایالتی کلرادو آمریکا به عنوان بیست ودومین ایالت با 38 رای موافق در برابر 27 رای مخالف، به لغو مجازات اعدام در این ایالت رای دادند.

در لایحه کنندگان مجلس سنا کلرادو آمده است: این لایحه مجازات اعدام در کلرادو را برای جرائمی که از روز اول ماه ژوئیه 2020 (11 تیرماه 1399) مرتکب خواهند شد لغو می شود و اصلاحات متناسب را ایجاد می کند.

طبق گزارش رسانه های آمریکایی، فرماندار کلرادو قرار است این لایحه را ظرف دو هفته امضا کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، از مدت ها پیش از راه یافتن به کاخ سفید از این امر انتقاد می کرد که چرا این قاتلان سریع تر اعدام نمی شوند. او پس از پیروزی در انتخابات نیز دوباره بر این درخواست خود تأکید کرد. ترامپ پاییز گذشته پس از کشته شدن 11 شهفرایند یهودی آمریکایی در جریان حمله به کنیسه ای در پیتزبورگ پنسیلوانیا گفت: باید برای افرادی که دست به چنین اعمالی می زنند مجازات اعدام را دوباره به جریان انداخت. این بدترین شکل ترور است.

باراک اوباما رییس جمهوری پیشن آمریکا، سال 2014 اجرای حکم اعدام را در سطح فدرال متوقف کرده بود. دلیل این امر به مشکل تأمین سم کشنده ای بود که از آن برای اجرای اعدام ها در آمریکا استفاده می شد.

پس از امتناع شرکت های اروپایی تولیدکننده از ارسال این ماده کشنده به ایالات متحده برای اعدام محکومین، برخی ایالت های آمریکا مواد کشنده دیگری را امتحان کردند. تزریق این مواد کشنده اما با درد و رنج شدید محکومان و طولانی شدن فرایند رنجبار مرگ آنان همراه بود. پس از این بود که اوباما دستور تعلیق اجرای حکم اعدام تا زمان دستیابی به ماده کشنده بدیلی را صادر کرد.

مجازت اعدام تنها در 29 ایالت از 50 ایالت آمریکا وجود دارد. از میان این 29 ایالت نیز فقط 10 ایالت آن را اجرا می کنند. در همین حال پذیرش مجازات اعدام در میان مردم آمریکا نیز به وضوح رو به کاهش است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 774

به "خبرنگاران قانونگذاران ایالت کلرادو امریکا مجازات اعدام را لغو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قانونگذاران ایالت کلرادو امریکا مجازات اعدام را لغو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید