خبرنگاران واکنش های اضطرابی بهبودیافتگان کرونا، نیازمند حمایت های اجتماعی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، تهران - خبرنگاران - عضو انجمن علمی روان پزشکان ایران معتقد است، واکنش های اضطرابی و افسردگی احتمالی بهبودیافتگان کرونا، نیازمند آنالیز روابط فرد با محیط و همچنین حمایت های اجتماعی است.

خبرنگاران واکنش های اضطرابی بهبودیافتگان کرونا، نیازمند حمایت های اجتماعی

فربد فدایی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران در مورد آثار روانی احتمالی گذار از بیماری کووید 19 گفت: ویروس کرونا علاوه بر دستگاه تنفس، دیگر ارگان های بدن همچون دستگاه عصبی انسان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال، براساس مشاهدات، ابتلا به کرونا و گذار از دوران بیماری با اختلال در حافظه، کاهش توجه، تمرکز و هوشیاری همراه است.

وی اضافه نمود: همچنین افسردگی و اضطراب به عنوان عوارض واکنشی کرونا (بعد از بهبود) مطرح می گردد؛ در واقع ترس، وحشت و نگرانی در برابر یک موضوع ناشناخته و نگران کننده که بی شک جنبه طبیعی دارد.

این متخصص اعصاب وروان گفت: بنابراین در مواجهه با کرونا بدن انسان با دو تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی و تاثیر ثانویه (غیرمستقیم) به عنوان یک عامل استرسور شدید برای فرد، خانواده و اطرافیان روبه رو است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر برای آثار عصب شناختی کرونا معالجه و درمان قطعی یافت نشده اما امید است با گذشته زمان به تدریج بهبود یابد. در بعضی بیماران مبتلا به کرونا هم با کاهش ظرفیت تنفسی و بالتبع افت میزان خون دهی به مغز، عملکرد دستگاه عصبی کاهش پیدا می نماید؛ درمان قطعی برای این عارضه نیز همچنان شناسایی نشده است.

فدایی تاکید نمود: واکنش های اضطرابی و افسردگی بهبودیافتگان کرونا اما با توصیه های روانپزشکی همچون آنالیز روابط اجتماعی فرد با محیط، برطرف احساس تنهایی و برخورداری از حمایت های اجتماعی درمان می گردد.

به گفته عضو انجمن علمی روان پزشکان ایران، گاه نیز برای کنترل اضطراب شدید و افسردگی بهبودیافتگان کرونا باید از دارودرمانی بهره جست.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1210

به "خبرنگاران واکنش های اضطرابی بهبودیافتگان کرونا، نیازمند حمایت های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکنش های اضطرابی بهبودیافتگان کرونا، نیازمند حمایت های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید