خبرنگاران یزد، رکوردار رشد بارندگی ها در سال آبی جاری

به گزارش مجله فوتبال دوستان، یزد- خبرنگاران- در حالی که کمتر از سه ماه از سال آبی جاری (ابتدای مهر تا 18 آذر) نگذشته است یزد با رشد 261 درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل در صندلی نخست کشور قرار گرفته است.

خبرنگاران یزد، رکوردار رشد بارندگی ها در سال آبی جاری

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

در مدت 78 روز گذشته در استان یزد 39.2 میلیمتر بارندگی گزارش شده و این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 15 میلیمتر و در بلندمدت 14.2 میلیمتر بوده که بیانگر رشد 276 درصدی نسبت به سال قبل و 261 درصدی نسبت به بلندمدت است.

استانهای بعدی با بیشترین رشد بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل، کهگیلویه و بویراحمد با 99.5 درصد و اردبیل با 82.9 درصد رشد و نیز استانهایی با بیشترین رشد نسبت به بلندمدت هم خراسان جنوبی با 212 و کهگیلویه و بویراحمد با حدود 200 درصد رشد گزارش شده است.

بیشترین بارندگی ها در استانهای گیلان با 292.1 ، کهگیلویه و بویراحمد با 286.8 و مازندران با 202.1 میلیمتر و کمترین بارندگی ها را استانهای سیستان و بلوچستان با 5.4 ، هرمزگان با 12.5 و سمنان با 23.2 میلیمتر داشته اند.

بر اساس جدول اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ، در مدت یاد شده (از ابتدای مهر تا 18 آذرماه) کمترین درصد بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل متعلق به استانهای سیستان و بلوچستان با منفی 82.5، هرمزگان با منفی 77.9 و سمنان با منفی 44.6 درصد است.

همچنین بیشترین کاهش بارندگی ها نسبت به بلندمدت در استانهای سیستان و بلوچستان با منفی 45.2 ، خراسان شمالی با 42.6 و هرمزگان با منفی 41.4 درصد گزارش شد.

در بارش های اخیر خسارات زیادی به بعضی از شهرستانهای استان یزد وارد شده به گونه ای که در این خصوص مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری یزد گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، سیلاب ناشی از بارندگی های اخیر در بعضی از مناطق استان حدود هزارمیلیارد ریال خسارت به دنبال داشت.

محمدحسین امامی گفته است که بیشترین حجم خسارت ناشی از سیلاب در شهرستان ابرکوه و سپس در شهرستانهای خاتم و تفت گزارش شده است.

خسارت بارندگی های اخیر و سیلاب در حوزه های کشاورزی ، مسکن ، راه ارتباطی روستایی و جاده بین مزارع ، زیر ساخت ها آب ، برق ، قنوات و تاسیسات شهری و روستایی بوده است.

با این حال امیدواریم بارندگی های اخیر تداوم یابد و کم بارش ترین استان کشور طی سالها گذشته که تامین آب بیش از 300 روستا و چندین شهرستان آن به وسیله تانکر سیار و آب شیرین کن های محلی انجام می گردد، سال جاری سیراب شده و زخم کهنه و قدیمی خشکسالی و کم آبی ، اندکی التیام یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1351

به "خبرنگاران یزد، رکوردار رشد بارندگی ها در سال آبی جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یزد، رکوردار رشد بارندگی ها در سال آبی جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید