رزمایش نظامی 5 روزه ترکیه و قبرس شمالی شروع شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دویچه وله، فواد اوکتای معاون ریاست جمهوری ترکیه امروز یکشنبه با تأئید شروع رزمایش این کشور در شمال قبرس در پیامی توئیتری نوشت: رعایت اولویت های امنیتی ترکیه در کنار راه چاره های دپلماتیک در شرق مدیترانه ضروری و ضروری است.

رزمایش نظامی 5 روزه ترکیه و قبرس شمالی شروع شد

وزارت دفاع ترکیه نیز امروز با انتشار بیانیه ای از شروع رزمایش این کشور در شمال قبرس با مشارکت نیروهای بخش شمالی و تُرک نشین قبرس به مدت 5 روز اطلاع داد.

این رزمایش یک روز بعد از آن انجام می گردد که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در سخنانی گفت که برای حل مناقشه مدیترانه شرقی، میانجیگری بین یونان و ترکیه را شروع نموده است.

به گزارش خبرنگاران، اگرچه رزمایش ترکیه و قبرس شمالی در ادامه تنش های اخیر مدیترانه بر سر منابع انرژی منطقه قابل ارزیابی است؛ اما توجیه دیگری نیز دارد و آن هم قدرت نمایی در مخالفت با تصمیم آمریکا مبنی بر معافیت یک ساله جمهوری قبرس جنوبی از تحریم تسلیحاتی است.

پیشتر، وزارت خارجه ترکیه تصمیم آمریکا را مبنی بر لغو تحریم تسلیحاتی قبرس جنوبی، ناسازگار با روح اتحاد آنکارا-واشنگتن ارزیابی نموده و گفته بود این اقدام فضای صلح آمیز موجود را مسموم می نماید.

این وزارتخانه همچنین تهدید نموده بود چنانچه آمریکا در این تصمیم بازنگری نکند، آنکارا اقداماتی را برای مقابله اتخاذ خواهد نمود.

لازم به ذکر است، قبرس جنوبی یونانی نشین و از حمایت آتن برخوردار است- مسئله ای که حتی پیش از جدی شدن بحران مدیترانه شرقی، عامل اختلاف ترکیه و یونان بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1138

به "رزمایش نظامی 5 روزه ترکیه و قبرس شمالی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش نظامی 5 روزه ترکیه و قبرس شمالی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید