رقابت دموکرات ها در 6 ایالت؛ جهت بایدن هموارتر و راه سندرز سد می گردد؟

به گزارش مجله فوتبال دوستان، در آستانه رقابت درون حزبی نامزدهای حزب دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا در 6 ایالت آیداهو، میشیگان، می سی سی پی، میزوری، داکوتای شمالی و واشنگتن، نظرسنجی ها از پیشتازی جو بایدن حکایت دارد.

رقابت دموکرات ها در 6 ایالت؛ جهت بایدن هموارتر و راه سندرز سد می گردد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک هفته بعد از پیروزی عظیم جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در دولت سابق این کشور در انتخابات 10 ایالت از مجموع 14 ایالت این کشور و ناکامی برنی سندرز، فردا سه شنبه قرار است انتخابات درون حزبی نامزدهای ریاست جمهوری در شش ایالت آیداهو، میشیگان، می سی سی پی، میزوری، داکوتای شمالی و واشنگتن برگزار گردد.

نتیجه این انتخابات از آن جهت که نامزد پیروز به تعداد قابل توجهی از آرای موکلان انتخاباتی (delegates) دست می یابد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

هم اکنون جو بایدن به لطف پیروزی در انتخابات سه شنبه عظیم و حمایت چندین نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از وی، درصدد تحکیم موقعیت خود در رقابت با برنی سندرز است.

سناتور ایالت ورمونت هم درصدد جبران شکست در انتخابات سه شنبه عظیم است و با اتکای به پیروزی مهمش در ایالت کالیفرنیا (که 415 موکل انتخاباتی داشت) به جمع آوری آرای موکلان در شش ایالت آیداهو، میشیگان، می سی سی پی، میزوری، داکوتای شمالی و واشنگتن می اندیشد.

انتخابات فردا سه شنبه درون حزبی دموکرات ها در حالی برگزار می گردد که با کناره گیری نامزدها اکنون تنها سه نامزد حضور دارند: جو بایدن، برنی سندرز و تولسی گابارد.

تولسی گابارد، سندرز و بایدن

از منظر آرای موکلان انتخاباتی، بایدن از مجموع 3979 موکل توانسته با 664 موکل در صدر قرار بگیرد و سندرز با 573 موکل انتخاباتی در تعقیب اوست. گابارد، تنها زن باقی مانده در رقابت نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان 1399) رای 2 موکل انتخاباتی را کسب نموده است.

هر نامزد دموکراتی که بتواند تعداد 1991 موکل انتخاباتی را کسب کند، نامزد نهایی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

میزان موکلان انتخاباتی شش ایالت آیداهو، میشیگان، می سی سی پی، میزوری، داکوتای شمالی و واشنگتن اهمیت این انتخابات را برای بایدن و سندرز دو چندان می نماید.

ایالت میشیگان در مجموع 147 موکل انتخاباتی دارد و سهم موکلان انتخاباتی متعهد 125 موکل است.

موکل انتخاباتی متعهد کسی است که پس از برگزاری انتخابات درون حزبی در هر ایالت رای خود را به یکی از نامزدها اعلام می نماید و موکل غیر متعهد اعطای رای خود را به جلسه نهایی کمیته ملی حزب دموکرات (پس از سرانجام برگزاری انتخابات درون حزبی در تمام ایالت ها) موکول می نماید.

ایالت واشنگتن دارای 107 موکل انتخاباتی و میزان موکلان انتخاباتی متعهد آن 89 موکل است.

ایالت میزوری با داشتن 78 موکل انتخاباتی و 68 موکل انتخاباتی متعهد، می تواند نقش مهمی در بالا رفتن قابل توجه تعداد موکلان انتخاباتی نامزدهای دموکرات ایفا نماید.

سهم ایالت می سی سی پی از موکلان انتخاباتی 41 موکل است و 36 موکل انتخاباتی متعهد سهم نامزد برنده در این ایالت خواهد شد.

ایالت آیداهو در مجموع 25 موکل انتخاباتی در حزب دموکرات دارد که 20 نفر از آنان موکل انتخاباتی متعهد هستند.

نتایج نظرسنجی های اخیر در سه ایالت میشیگان، واشنگتن و میزوری که بیشترین موکلان انتخاباتی کارزار درون حزبی فردا سه شنبه را در اختیار دارند، از پیشتازی بایدن حکایت دارند.

نظرسنجی موسسه میشل ریسرچ از ایالت میشیگان که امروز دوشنبه منتشر شده، به توضیح ذیل است: جو بایدن 54 درصد، برنی سندرز 33 درصد، الیزابت وارن 3 درصد، مایکل بلومبرگ 1 درصد، پیت بوته جج 1 درصد و ایمی کلوباچار 1 درصد.

بلومبرگ، بوته جج و کلوباچار از مبارزات ریاست جمهوری 2020 انصراف دادند و رسما از بایدن حمایت کردند اما وارن ضمن کناره گیری، از هیچ نامزدی حمایت ننموده است.

نتیجه نظرسنجی روز یکشنبه (دیروز) دیتا فُر پراگرس (Data for Progress) در ایالت واشنگتن هم حاکی از پیشتازی معاون رئیس جمهور آمریکا در دوره باراک اوباما است.

طبق این نظرسنجی، بایدن با 47 درصد از سندرز که 45 درصد کسب نموده، پیشی گرفته و 5 درصد آرا هم به وارن رسیده است.

نتیجه نظرسنجی روز شنبه میزوری اسکاوت درباره میزان حمایت ساکنان ایالت میزوری از نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد، بایدن با اختلاف 22 درصدی از سندرز پیش است.

طبق این نظرسنجی، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا 53 درصد آرا را کسب نموده و سهم سناتور سوسیالیست ایالت ورمونت در این ایالت 31 درصد بوده است.

در صورت تحقق نتایج این نظرسنجی ها، راه جو بایدن برای پیروزی در مبارزات درون حزبی دموکرات ها هموارتر و راه سخت برنی سندرز برای معین شدن به عنوان نامزد نهایی این حزب سخت تر خواهد شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 801

به "رقابت دموکرات ها در 6 ایالت؛ جهت بایدن هموارتر و راه سندرز سد می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت دموکرات ها در 6 ایالت؛ جهت بایدن هموارتر و راه سندرز سد می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید