تور کاستاریکا: زیباترین آبشارهای کاستاریکا را بشناسید (قسمت دوم)

به گزارش مجله فوتبال دوستان، یکی از دلایل قانع کننده برای سفر به کاستاریکا، وجود آبشارهای متعدد و رویایی در میان پارک های ملی و جنگل های گرمسیری انبوه این کشور است.

تور کاستاریکا: زیباترین آبشارهای کاستاریکا را بشناسید (قسمت دوم)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن کنید.

کاستاریکا جاذبه های گردشگری زیادی دارد که هر کدام از آن ها در نوع خود بی نظیر هستند؛ از سواحل و آتشفشان های شگفت انگیز گرفته تا پارک های ملی و جنگل های انبوهی که از نظر تنوع گونه های گیاهی و جانوری کاملا غنی هستند. آبشارهای زیادی در دل این پارک ها و جنگل ها هستند که هر کدام از آن ها شاهکار هنری و به عبارتی دیگر معجزه طبیعت کاستاریکا هستند. در این مطلب نیز به معرفی سه آبشار برتر کاستاریکا می پردازیم.

آبشار نایاکا

آبشار نایاکا (Nauyaca Waterfall) در فاصله کمی از شهر ساحلی دومینیکال واقع شده است و یکی از برترین آبشارهای کاستاریکا برای افرادی است که می خواهند مدتی را در دل جنگل با صدای دل انگیز آبشار سپری نمایند. کرایه تاکسی از دومینیکال تا آبشار نایکا برای یک جهت 20 دلار است. بعلاوه یک جهت پیاده روی سنگ فرش شده به طول 8 کیلومتر (رفت و برگشت) وجود دارد که از کنار صخره ها می گذرد و پستی و بلندی ها و پیچ و تاب های زیادی دارد. بعلاوه می توانید با استفاده از کامیون که کرایه رفت و برگشت آن 25 دلار و کرایه یک جهت آن 10 دلار است، نیز خود را به آبشار برسانید.

آبشار نایاکا در یک ملک خصوصی که دو خانواده مدیریت آن را بر عهده دارند، واقع شده و هزینه بازدید از آن 8 دلار است که هم می توانید این مبلغ را با دلار پرداخت کنید و هم می توانید آن را با واحد پول کاستاریکا یعنی کولون کاستاریکا پرداخت کنید.

این آبشار شگفت انگیز با 60 متر ارتفاع با تمام قدرت روی چند ردیف صخره فرو می ریزد. شما می توانید پس از یک پیاده روی طولانی در حوضچه زیر آبشار با 6 متر عمق شیرجه بزنید و با شنا کردن در آن خستگی را از تن به در کنید. البته گفتنی است در فصول پربارش افزایش سطح آب حوضچه موجب افزایش سرعت جریان آب و خطرناک شدن آن می گردد؛ به همین علت شنا کردن در داخل آن غیر ممکن می گردد.

آبشار کاتاراکا آکواریس

آبشار کاتاراکا آکواریس (Aquiares Waterfall) در منطقه مسکونی توریلبا واقع شده و آبشار چندان شناخته شده ای برای گردشگران و عموم مردم نیست؛ اما در میان مردم منطقه محبوبیت زیادی دارد. برای رسیدن به این آبشار باید مسافتی در حدود 530 متر را در مزارع قهوه دهکده آکواریس طی کنید تا به آبشار برسید؛ البته نگران یافتن این آبشار نباشید؛ زیرا موقعیت آن به صورت دقیق روی گوگل مپ تعیین شده است؛ با این حال اگر کمی از جهت خود منحرف شدید، می توانید با گفتن کلمه catarata که در زبان محلی به معنی آبشار است، از افراد محلی برای پیدا کردن آبشار یاری بخواهید.

بازدید از آبشار کاتاراکا آکواریس با ارتفاعی در حدود 40 متر به داخل حوضچه ای پهن فرو می ریزد، کاملا رایگان است؛ برترین روش برای تماشا آبشار این است که در حوضچه روی آب به پشت بخوابید و از پایین به آبشار خیره شوید.

آبشارهای گراویتی

اگر ماجراجویی را دوست دارید، می توانید راهی منطقه ای که آبشارهای گراویتی (Gravity Falls) در آن قرار دارند، شوید (این منطقه در شهر لافورتا واقع شده است و به وسیله بخش خصوصی اداره می گردد) و روز پر هیجانی را در یک ژرف دره با چندین آبشار بگذارنید.

در این ژرف دره صخره نوردان ماهر به شما می آموزند که چگونه از صخره ای با ارتفاع 40 متر که در کنار آبشار وجود دارد، با طناب پایین بیایید و سپس خود را به داخل حوضچه زیر آبشار پرت کنید. آن ها راه رفتن روی توده های روی هم انباشته شده سنگ ها و صخره ها و بالا رفتن از دیواره های کاملا سنگی را نیز به شما یاد می دهند. یکی از لذت ترین تفریحاتی که در کنار این آبشار انجام می گردد، پرش از آبشاری با ارتفاع 10.8 متر است. البته در این آبشار چندین سکوی پرش با امنیت بالا ایجاد شده است که ارتفاع آن ها از 3 تا 9 متر متغیر است.

تور نیم روزه آبشارهای گراواتی را می توان به صورت آنلاین یا با مراجعه به اداره Desafio با هزینه 125 دلار برای هر نفر رزرو کرد. خدمات تور شامل سرویس رفت و برگشت به آبشارها، تجهیزات صخره نوردی و ناهار می گردد.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1901

به "تور کاستاریکا: زیباترین آبشارهای کاستاریکا را بشناسید (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کاستاریکا: زیباترین آبشارهای کاستاریکا را بشناسید (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید