ستاره پیشین رئال مادرید در راه بازگشت از ایتالیا درگذشت

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خوانیتو که برای تماشای دیدار رئال مادرید و تورینو به ایتالیا سفر نموده بود در راه بازگشت جان خود را از دست داد.

ستاره پیشین رئال مادرید در راه بازگشت از ایتالیا درگذشت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، رئال مادرید در یکم آوریل سال 1992 در جام قهرمانان اروپا برابر تورینو نهاده شد. در آن موقع خوان گومس گونسالس معروف به خوانیتو، سرمربی مریدا بود. او دوران فوتبال متفاوت و خاصی داشت.

برناردینو ماتایاناس که در آن موقع سرمربی اتلتیکومادرید بود، خوانیتو را در سواحل فونخیرولا کشف کرد. او به عنوان جوانی آینده دار، به قرمز و سفیدپوشان مادریدی پیوسته بود. البته پس از ورود به تیم اصلی با آسیب دیدگی هایی روبه رو شد که این موضوع به ضررش تمام شد. به همین علت ابتدا به صورت قرضی به بورگوس پیوست و سپس با این تیم قرارداد امضا کرد. استعداد پنهان خوانیتو آشکار و توجه دیگر تیم ها به او جلب شد. سپس با رئال مادرید قرار داد امضا کرد و به تیم ملی راه یافت. نحوه بازی اش طرفداران مادریدی را به وجد می آورد و همین موضوع موجب شد خوانیتو تبدیل به یک الگو گردد. او روزهای درخشانی را با مادریدی ها سپری کرد. شادی های پس از گلش در دیدار برابر بوروسیا دورتموند در جام قهرمانان اروپا در تاریخ جاودانه شد. مادرید توانست در این دیدار چهار بر صفر پیروز گردد.

در سال های آخر دوران فوتبالش اما تصمیم گرفت به شهر خود (مالاگا) بازگردد و در آن جا از فوتبال خداحافظی کند. او در تیم شهر زادگاهش نیز بازی های زیبایی را به نمایش گذاشت. در نهایت به تیم لس بولیچس رفت و برای این تیم نیز چند بازی انجام داد.

پس از انتها فوتبال، خوانیتو خیلی زود به عنوان سرمربی آغاز به کار کرد. از او انتظار زیادی می رفت. فوتبالیستی ذاتی بود و بازی ها را نیز خیلی خوب تحلیل می کرد. اشتیاق زیادی به فوتبال داشت به طوری که تصور می شد به عنوان سرمربی نیز دوران درخشانی داشته باشد. خوسه فوتو، مدیر تیم دسته دومی مریدا به او اعتماد کرد. خوانیتو دوباره اعتماد ها را به خود جلب کرد و دوران درخشانش با حضور در تیم هایی همچون سلتاویگو، رئال مادرید، والنسیا و تیم ملی اسپانیا تکمیل شد.

در آخرین روزهای مارس سال 1992 خوانیتو به ایتالیا سفر کرد تا دیدار مادرید و تورینو را تماشا کند. میگل آنخل خیمنس، یکی از اعضای کادر فنی مریدا او را همراهی می کرد. در اتومبیل دیگری نیز سه بازیکن این تیم به نام های ریکاردو، اچه وریا و په په پلا حضور داشتند. در راه بازگشت اتومبیلی که بازیکنان در آن بودند، از ماشینی که خیمنس در آن رانندگی می کرد و خوانتیو در جایگاه کناری اش خوابیده بود، پیش افتاد. آن ها در جاده چند تنه درخت را دیدند که از یک کامیون افتاده بود. ماشین حامل بازیکنان به هر نحوی بود از آن ها عبور کرد اما پس از تنه درخت ها، کامیون هم در کنار جاده پدیدار شد که شعله های آتش از آن بیرون زده بود. ماشینی که خوانیتو در آن حضور داشت، بد شانس بود. خیمنس هنگام عبور از تنه درخت ها نتوانست ماشین را به خوبی کنترل کند و اتومبیل کمی عقب تر از کامیون واژگون شد. خوانیتو در همان لحظه جان خود را از دست داد. خیمنس نیز آسیب دید اما جان سالم به در برد.

خبر درگذشت ستاره پیشین رئال مادرید همه اسپانیا را تحت تاثیر قرار داد. خوانیتو با توجه به ویژگی های منحصر به فردش، در قلب همه مردم اسپانیا جا داشت. اشتباهاتش (لگد کردن سر لوتار ماتیوس، ضربه سر زدن به داور و آب دهان انداختن روی اولی اشتیلیکه) با گذشت زمان فراموش شد و خوبی هایش در یادها ماند. به همین خاطر خبر درگذشتش شوکی برای اسپانیایی ها به شمار می رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 476

به "ستاره پیشین رئال مادرید در راه بازگشت از ایتالیا درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره پیشین رئال مادرید در راه بازگشت از ایتالیا درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید