سفیر روسیه: مسکو و واشنگتن در آستانه یک رقابت تسلیحاتی قرار دارند

به گزارش مجله فوتبال دوستان، سفیر روسیه در واشنگتن خاطرنشان کرد مسکو تمام کوشش خود را برای جلوگیری از یک رقابت تسلیحاتی جدید با آمریکا به کار می گیرد.

سفیر روسیه: مسکو و واشنگتن در آستانه یک رقابت تسلیحاتی قرار دارند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از شبکه آرتی عربی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن می گوید مسکو تمامی کوشش خود را برای یادآوری لزوم برگزاری مذاکره به واشنگتن در جهت جلوگیری از رقابت تسلیحاتی تازه بکار می گیرد.

آناتولی آنتونوف روز یکشنبه با یادآوری اینکه هنوز کوشش های دولت روسیه برای انعقاد توافق تسلیحاتی با آمریکا نتیجه ای به دنبال نداشته، گفت روسیه و آمریکا بیش از هر زمان دیگری به یک نبرد تسلیحاتی نزدیک شده اند. مقامات آمریکا معتقدند که در این نبرد پیروزی از آن این کشور خواهد بود. آن ها همچنین مُصر به نتیجه دادن سیاست های پیشین خود در جهت نابودی اقتصاد روسیه هستند.

دیپلمات ارشد روسیه در واشنگتن در ادامه اضافه کرد بار ها کوشش نموده ام تا خطر این فرایند را عنوان کنم و بر لزوم برگزاری مذاکره تاکید کنم. اما کوشش های روسیه برای متقاعد کردن مقامات آمریکا تا به امروز به نتیجه ای نرسیده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز آدینه پیشنهاد رئیس جمهور روسیه مبنی بر تمدید پیمان استارت نو را رد کرد. اوبرایان طی اظهاراتی این پیشنهاد رئیس جمهور روسیه را غیرسازنده عنوان نمود. ولادیمیر پوتین روز آدینه پیشنهاد داد تا معاهده تسلیحاتیِ استارت نو یک سال دیگر تمدید گردد.

روسیه به دنبال تمدید پیمان استارت نو با آمریکاست، پیمانی که در فوریه آینده به سرانجام می رسد. اما آمریکا علاوه بر توقف ساخت انبار های کلاهک هسته ای از سوی دو کشور، خواهان متعهد شدن روسیه به مذاکرات مربوط به توافق تسلیحات هسته ای با چین است. نماینده تسلیحاتی دولت آمریکا اخیرا با تاکید بر خواست ترامپ برای انعقاد توافق با روسیه تا پیش از انتخابات نوامبر، هشدار داد پس از انتخابات، روسیه راستا دشوارتری برای توافق پیش رو خواهد داشت.

پیمان استارت نو (New START) توافق کاهش تسلیحات استراتژیک دو جانبه میان آمریکا و روسیه است که روز هشتم آوریل 2010 (فروردین 1389) میان رئیس جمهور وقت آمریکا و همتای روسی او در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک به امضا رسید. بر اساس این پیمان، دو طرف با کاهش زرادخانه هسته ای خود موافقت کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1196

به "سفیر روسیه: مسکو و واشنگتن در آستانه یک رقابت تسلیحاتی قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر روسیه: مسکو و واشنگتن در آستانه یک رقابت تسلیحاتی قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید