شرکت های دانش بنیان محرومیت زدایی مناطق مختلف را شتاب می دهند

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روستاها و مناطق مختلف در کشور غالبا دارای ظرفیت های ویژه ای هستند که می توان از این توان بومی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان استفاده کرد. این اقدام فرصت جدیدی را پیش روی این شرکت ها قرار می دهد تا با استفاده از آن به اشتغالزایی و خودکفایی افراد در این مناطق نیز یاری کرد.

شرکت های دانش بنیان محرومیت زدایی مناطق مختلف را شتاب می دهند

در این راستا برای محرومیت زدایی از بعضی مناطق که برخورداری کمتری از امکانات دارند و ایجاد اشتغال برای خانوارهای کم درآمد به وسیله توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد علوی همکاری مشترکی را شروع کردند.

در نشستی که به همین منظور برگزار گردید تعدادی از شرکت های دانش بنیان و توانمند در زمینه گلخانه های کوچک مقیاس و استخرهای آبزی پروری خانگی حضور داشتند و برنامه های خود را در این باره ارائه دادند و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی حاضر در آن نیز به عنوان نهادهای متولی امر گلخانه ها، برنامه های شرکت ها را از منظر کارشناسی آنالیز کردند.

نقش مهم شرکت های دانش بنیان در کاهش هزینه طرح ها

نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری در این نشست بر نقش شرکت های دانش بنیان در کاهش هزینه اجرای طرح ها و افزایش بهره وری به وسیله استفاده از فناوری تاکید و مطرح کرد: می توان از ظرفیت همه شرکت ها بدون محدودیت در این راستا استفاده کرد.

در گام بعدی، شرکت ها پیشنهادات اجرایی خود را با توجه به ظرفیت ها، محدودیت ها و تفاوت های هر کدام از مناطق تحت پوشش بنیاد علوی ارائه می دهند و در نهایت در صورت تصویب کارگروه مشترک ستاد و بنیاد و پس از انعقاد قرارداد، طرح های مصوب اجرایی خواهد شد. هدف گذاری اولیه این طرح، اجرای 30 پایلوت در 8 منطقه از مناطق کم برخوردار مورد حمایت بنیاد علوی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 250

به "شرکت های دانش بنیان محرومیت زدایی مناطق مختلف را شتاب می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان محرومیت زدایی مناطق مختلف را شتاب می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید