ضرورت ارائه یارانه به فعالان صنعت گردشگری کشور

به گزارش مجله فوتبال دوستان، ایسنا/ دبیر فراکسیون گردشگری مجلس از ضرورت ارائه یارانه به فعالان صنعت گردشگری کشور سخن گفت.

ضرورت ارائه یارانه به فعالان صنعت گردشگری کشور

هیات وزیران در بودجه 1400 برای گردشگری، یارانه لحاظ نمایند

یکی از مشکلاتی که بعضاً فعالان صنعت گردشگری با آن روبرو هستند، تعرفه هایی است که برای انرژی و سایر خدمات به آنها ارائه شده و در حالی باید این تعرفه ها برای فعالان این صنعت کمتر باشد که در قالب تعرفه صنعتی برای آنها لحاظ می گردد و از طرفی نیز دستگاه های خدمات رسان هم حتی در شرایط رکود گردشگری ناشی از شیوع کرونا بعضا حاضر به همراهی با این صنف نیستند.

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر و دبیر فراکسیون گردشگری مجلس راجع به این موضوع خاطرنشان می نماید: گردشگری، یک صنعت نوپا و تازه تاسیس در کشور ایران است و دولت باید برای این صنعت یارانه اختصاص بدهد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای یاری به رونق و توسعه گردشگری در کشورمان کاهش هزینه های فعالان این بخش از سوی دولت کاهش یابد، اضافه نمود: دولت باید سوبسیدهای لازم را خصوصاً در خصوص تعرفه های خدماتی مانند برق، آب و گاز به صنعت گردشگری ارائه دهد.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه چنین حمایت هایی باید بطور جدی در قانون بودجه کشور لحاظ گردد، گفت: هیات وزیران باید در این رابطه تصمیم لازم را اخذ و در بودجه 1400 این موضوع را لحاظ نمایند.

وی با اشاره به تعرفه پایین تر ارائه شده در روستاها، تاکید نمود: گردشگری نیز باید همانند روستاها مشمول تعرفه های پایین تری از سوی دولت گردد و این موضوع می تواند به وسیله پیگیری احکام بودجه 1400 نیز دنبال گردد.

جوکار با تاکید بر اینکه ارائه چنین خدماتی وظیفه دولت هاست، یادآور شد: اعمال چنین تعرفه هایی می تواند در برنامه هفتم توسعه لحاظ و یارانه به تعرفه های خدماتی داده گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1326

به "ضرورت ارائه یارانه به فعالان صنعت گردشگری کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ارائه یارانه به فعالان صنعت گردشگری کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید