قوانین بهره برداری از کولر آبی در اتاق کودک که نمی دانستید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، همه والدین دوست دارند تا خانواده ای سالم داشته باشند و فرزندانشان را در محیطی امن پرورش دهند. شما تمام کوشش خود را می کنید تا کودک خود را در راحت ترین شرایط ممکن عظیم نمایید. اما با فرا رسیدن فصل گرما، این شرایط راحت، ممکن است دچار چالش گردد. خوشبختانه راه های مختلفی برای غلبه بر گرما وجود دارد و آن هم استفاده از سیستم های تهویه مطبوع است. به لطف پیشرفت علم، تا به امروز سیستم های تهویه مطبوع مختلفی ساخته شده اند که می توان از آنها برای رهایی از گرما استفاده نمود، که یکی از آنها کولر آبی است. مسلما در خانه و محل کار می توان این کولر را نصب کرد و از سرمایش آن بهره برد. اما سوال اینجا است که آیا می توان با خیال راحت یک کولر آبی را در اتاق کودک نصب نمود؟ این سوال را در ادامه مطلب با آنالیز مزایای کولر آبی، پاسخ خواهیم داد. پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

قوانین بهره برداری از کولر آبی در اتاق کودک که نمی دانستید

کولر آبی برای اتاق کودکم بخرم یا نه؟

خواب راحت و آسوده برای کودک بسیار مهم است. بنابراین، با انجام احتیاط های زیاد، ممکن است بسیاری از پزشکان و متخصصان کودک استفاده از دستگاه های تهویه هوا یا کولرهای آبی را برای قرار دادن در اتاق کودک شما توصیه نمایند. پس می توانیم بگوییم به شرط توجه به موارد احتیاطی، خرید کولر آبی برای اتاق کودک یک الزام است.

اما خوب است تا هنگام تعبیه کولر درون اتاق کودک، به این نکات توجه کنید:

دما را حتما کنترل کنید

فصل گرما که از راه برسد، هیچ کس دوست ندارد در اتاقی بماند که گرما بر آن غالب شده است. ما بزرگسالان اغلب دوست داریم در فصول گرم سال، در اتاقی خنک بمانیم. اما این موضوع در ارتباط با بچه ها کمی متفاوت خواهد بود. هنگامی که یک سیستم تهویه مطبوع، چه کولر آبی و یا چه کولر اسپلیت، در اتاق کودک خود قرار می دهید، باید مرتبا دما را تحت کنترل بگیرید. در غیر این صورت دما از حد تعادل و متناسب برای کودک شما خارج شده و اتاق او بیش از آنچه که باید خنک می گردد.

همان طور که می دانید بدن بچه ها در مقابل سرما ضعیف تر از بزرگسالان است و لذا ممکن است آن ها را ناخواسته در معرض بیماری قرار دهید.

همچنین ضروری است تا میزان دمای مطلوب را در اتاق او حفظ نمایید. هر نوع درجه دمای زیاد، چه گرما و چه سرما، می تواند برای کودک شما مضر باشد. به همین دلیل بهتر است دمای اتاق او را ثابت نگه دارید.

باد کولر نباید مستقیم به کودک بدمد

یکی دیگر از نکاتی که برای قرار دادن کولر در اتاق کودک باید بدانید این است که نباید کولر را به گونه ای در اتاق نصب کنید که مستقیما کودک شما را هدف قرار دهد. درست است که ما دوست داریم از شر گرمای طاقت فرسای تابستانی، به باد مستقیم و خنک کولر پناه ببریم، اما بدن بچه ها برای این کار آن قدر قوی نیست که باد سرد مستقیم را تاب آورد.

اگر دریچه کولر آبی در اتاق کودک تعبیه شده، مجبورید در چیدمان اتاق کودک خود تجدید نظر کنید. تخت خواب وی را در قسمتی قرار دهید که در معرض باد مستقیم کولر نباشد. همچنین مکان بازی وی را به گونه ای تنظیم کنید که باد مستقیم کولر به سمت او پرتاب نگردد. به این صورت می توانید سلامت او را ضمن فراهم آوردن دمای مناسب در اتاق، حفظ نمایید.

پتوهای نازک روی او بکشید

هنگامی که کولر یا دریچه هوای کولر درون اتاق کودک خود قرار می دهید، یک پتوی نازک هنگام خواب برای او کافی است. توجه داشته باشید که کودک، به تنها یک لایه اضافه تر از پتو و یا روانداز شما احتیاج دارد و نه بیشتر. در غیر این صورت سبب خواهید شد تا او هنگام خواب، احساس گرما نموده و پتوی کلفت را ناخودآگاه از روی خود پس زند. آن وقت بیشتر در معرض سرما قرار می گیرد و احتمالا بیمار می گردد.

رطویت را چک کنید

خوشبختانه کولرهای آبی، ضمن خنک کردن فضا، رطوبت را در هوا حفظ می نمایند. اما گاهی ممکن است که شیر آب متصل به این کولرها به خوبی کار ننمایند. از آن جایی که خشکی هوا می تواند مشکلاتی را به وجود آورد، لذا خوب است که همیشه میزان رطوبت هوا را آنالیز کنید.

به هوای تازه اجازه ورود دهید

اگر کولر آبی درون اتاق کودک خود قرار می دهید، ضروری است فکری برای خروج همیشگی هوای کولر انجام دهید و به هوای ورودی اجازه خروج از درب یا پنجره نیمه باز اتاق را بدهید. با این کار هوا بهتر جریان پیدا می نماید و سرزندگی و نشاط را در وی حفظ خواهید نمود.

به طور منظم کولر آبی را سرویس کنید

از آن جایی که این کولرها، با آب کار می نمایند، لذا رطوبت موجود در آنها می توانند سبب به وجود آمدن کپک و قارچ شده در تشتک و بدنه داخلی کولر و آن را در هوا منتشر نمایند. البته این موضوع خاص کولرهای آبی نیست و سایر سیستم های تهویه مطبوع نیز برای ارائه عملکرد خوب، احتیاج به سرویس های دوره ای منظم دارند. پس برای فراهم آوردن هوای تمیز و پاکیزه برای تنفس کودک خود، سرویس های دوره ای و منظم هر 2 ماه یکبار را از قلم نیاندازید.

آیا استفاده زیاد از کولر آبی یا اسپلیت می تواند برای کودک مضر باشد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در استفاده از AC یا کولرهای آبی باید با احتیاط عمل کرد تا برای کودک شما بی خطر باشد. یعنی، شما باید از استفاده طولانی مدت از هر تجهیزات خنک نماینده ای برای کودک بپرهیزید. دلیل آن این است که قرار دریافت کودک در معرض هوای سرد، ممکن است دمای بدن کودک شما را بیش از اندازه پایین آورد که این امر ممکن است برای او مضر باشد.

مزایای کولر آبی

در کولرهای آبی، هم فرآیند مکانیکی انجام می گردد و هم فرآیندهای تبخیری! کولرهای آبی، هوای گرم محیط بیرون را می گیرد و با عبور هوای گرم از میان پوشال ها و یا سلولز مرطوب کولر آبی و جذب گرمای آن، هوای خنک را در فضای داخلی منزل شما پخش می نمایند.

در کل باید بگوییم این کولرها:

  • در مقایسه با دمای بیرون، دمای هوا را بین 5 الی 12 درجه کاهش می دهند.
  • از نظر مصرف برق به میزان 80 درصد نسبت به سایر سیستم ها، بهینه تر هستند.
  • احتیاجی به سرویس و نگهداری پرهزینه ندارند.
  • هزینه خرید اولیه نسبتا پایینی دارند.
  • امکان خنک کردن فضا به صورت منطقه ای را فراهم می نمایند.
  • به واسطه پوشال و پدهای مرطوب، هوای دلچسب و مرطوب به خانه وارد می گردد.

سخن پایانی

با توجه به آنچه که در بالا گفتیم، یک کولر آبی می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. پس اگر می خواهید کودک خود را در روزهای گرم، به دور از گرمازدگی، عرق سوز شدن و در عین حال به دور از سرماخوردگی ناشی از سرمای زیاد نگهدارید، می توانید این نکات را در مورد کولر آبی در ذهن داشته باشید.

خبر خوب اینکه خوشبختانه در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز برندهای معتبر انواع کولر آبی انرژی، آبسال، نیرو تهویه البرز و… با بهترین قیمت ها + گارانتی اصلی با تضمین بهترین کیفیت موجود می باشد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 989

به "قوانین بهره برداری از کولر آبی در اتاق کودک که نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین بهره برداری از کولر آبی در اتاق کودک که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید