مجوزی در کار نیست!

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خبرنگاران/یزد فرماندار شهرستان اردکان گام موثر در جهت حفظ سلامت عموم مردم و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی اردکان را ممانعت از صدور مجوز برای برخی صنایع آلاینده جدید عنوان کرد.

مجوزی در کار نیست!

بهروز شهابی زاد روز یکشنبه 29 دی ماه در مراسم ویژه روز ملی هوای پاک که در آموزشگاه دخترانه 17 شهریور اردکان برگزار گشت، با اشاره به تلاش های زیاد و قابل توجه طی ماه های اخیر در جهت حفظ و صیانت از محیط زیست به ویژه در زمینه کاهش آلودگی، مهم ترین گام در این راستا را ایجاد کارگروه تخصصی محیط زیست شهرستان دانست که برای اولین بار در بین شهرستان های استان یزد در اردکان شروع به فعالیت کرده و متشکل از اساتید دانشگاهی، متخصصان و فعالان محیط زیست و رؤسای برخی ادارات مرتبط است.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که گام بعدی، ممانعت از صدور مجوز برای برخی صنایع آلاینده جدید است که به منظور حفظ سلامت عموم مردم و جلوگیری از آلودگی محیط زیست تا به امروز با جدیت دنبال شده است، بیان کرد: محیط زیست به یکی از مهم ترین دغدغه های بشر در سراسر جهان تبدیل شده و مسائل و معضلات مربوط به آن نگرانی های عمومی را برانگیخته است.

شهابی زاد گفت: رشد روزافزون صنایع و کارخانجات، استفاده گسترده از سوخت های فسیلی و خودروهای فرسوده موجود در شهرها از عوامل عمده آلودگی هواست.

فرماندار اردکان اظهار کرد: این شهرستان امروزه به عنوان یکی از قطب های صنعتی استان و کشور مطرح است و پیشرفت صنعتی در عمده زمینه ها باعث شکوفایی و رونق اقتصادی و اجتماعی شهرستان شده و اردکان را به عنوان یکی از الگوهای رشد صنعتی معرفی کرده است.

این مسئول ادامه داد: البته در کنار آن مسائلی نیز به وجود آمده که یکی از آن ها آلودگی هوا در برخی روزهای سال به ویژه در فصل پاییز و زمستان است.

فرماندار تأکید کرد: فرهنگ سازی عمومی، رعایت الزامات قانونی و استانداردهای زیست محیطی توسط صنایع و معادن موجود در شهرستان، ارتقای کیفیت و تشویق مردم به استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی به جای خودروی شخصی، ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه طبق آموزه های فرهنگی گذشتگان، توسعه فضای سبز شهری و جلوگیری از تخریب فضای سبز موجود از راهکارهای اساسی و کارگشا در این راستاست.

شهابی زاد در خاتمه نیز گفت: مسئولان ادارات ذی ربط باید با هماهنگی و برنامه ریزی دقیق و مدون برای داشتن هوایی سالم و پاک تلاش کنند و با کمک و همکاری مردم شریف و فهیم اردکان آینده ای درخور و شایسته را برای محیط زیست این شهرستان رقم بزنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 656

به "مجوزی در کار نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوزی در کار نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید