موج دوم کرونا به پایتخت چین رسید ، قرنطینه میلیون ها شهروند و لغو 60 درصد پروازهای پکن

به گزارش مجله فوتبال دوستان، شهر پکن که 57 روز گذشته را بدون شناسایی شدن حتی یک بیمار کرونا پشت سر گذاشته بود، روز چهارشنبه 31 بیمار کووید-19 داشت تا تعداد مبتلایان در یک هفته اخیر به 137 مورد برسد.

موج دوم کرونا به پایتخت چین رسید ، قرنطینه میلیون ها شهروند و لغو 60 درصد پروازهای پکن

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای پی، بسیاری از مدارس پایتخت چین در واکنش به گسترش ویروس کرونا بسته شده اند و میلیون ها نفر ناچارند تا آینده نامعلوم با احتیاط فراوان از خانه خارج شوند. گفته می گردد موج تازه بیماری کووید-19 از بازار عظیم مواد غذایی شیانفاندی شروع شده که 80 درصد گوشت و سبزی های اهالی پکن را تامین می نماید.

اوضاع در یکی از مناطق نزدیک بازار مواد غذایی پکن به شدت بحرانی است و ساکنان این منطقه حق بیرون آمدن از خانه ندارند. در حدود 20 منطقه دیگر اوضاع نسبتا شدید است و افراد ساکن در این محله ها نمی توانند از شهر پکن خارج شوند. در دیگر نقاط هم مردم برای خروج از پایتخت باید ابتدا آزمایش کرونا بدهند و اگر پاسخ منفی بود، اجازه بیرون رفتن به آنها داده می گردد. هر چند ابزار لازم برای آزمایش مردم به اندازه کافی در پکن وجود ندارد و جلوی مراکز آزمایش صف های بلند بسته شده است.

دست کم 1200 پرواز از مبدا یا به مقصد پکن لغو و حرکت قطارها تا 9 ژوییه متوقف شده است. مقام های رسمی پایتخت چین اعلام کردند تا ساعت 9 صبح روز شنبه به وقت محلی حدود 1255 پرواز از مبدا یا به مقصد دو فرودگاه عظیم پکن لغو شد و بسیاری از مسافران سرگردان ناچار شدند فرودگاه ها را ترک نمایند. از امروز سختگیری درباره دوری گزینی در خیابان ها و مراکز خرید افزایش یافته و بسیاری از مدارس سراسر پایتخت به حال تعطیل درآمده اند.

با این حال انتظار می رود تا ساعت های آینده حدود 500 هواپیما در دو فرودگاه پکن به زمین بنشینند یا از باند بلند شوند. آمار پروازها در روز 10 ژوئن یعنی حدود یک هفته پیش 901 مورد بود. جاده ها درون شهر و برون شهری باز است و رفت و آمد جریان دارد. کارخانه ها و شرکت ها هم به کار خود ادامه می دهند اما هشدارها و سختگیری ها هر روز بیشتر می گردد تا شرایط دوباره به حال عادی بازگردد.

بعضی کارشناسان چینی می گویند ویروسی که شهروندان پکن را آلوده نموده، با نمونه شهر ووهان تفاوت های اساسی دارد و به نظر می رسد از خارج وارد شده باشد. انگشت اتهام چینی ها سمت شهروندان اروپایی است که با برداشته شدن قرنطینه دوباره راهی شرق دور شدند تا تعطیلی های تابستانی را در چین بگذرانند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1002

به "موج دوم کرونا به پایتخت چین رسید ، قرنطینه میلیون ها شهروند و لغو 60 درصد پروازهای پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج دوم کرونا به پایتخت چین رسید ، قرنطینه میلیون ها شهروند و لغو 60 درصد پروازهای پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید