نخستین مورد سرایت کرونا از جنازه در تایلند گزارش شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، دانشمندان در تایلند نخستین مورد انتقال ویروس کرونا را از جنازه به یکی از کارکنان پزشکی قانونی و مرگ او را به علت بیماری کووید-19 گزارش کردند.

نخستین مورد سرایت کرونا از جنازه در تایلند گزارش شد

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر این مورد در نامه ای در ژورنال پزشکی قانونی و قضایی گزارش شده است. دانشمندان تایلندی این مورد را به عنوان نخستین گزارش عفونت کووید-19 و مرگ در میان پرسنل پزشکی در واحد پزشکی قانونی توصیف نموده اند.

وون سریوییجیتالای از مرکز پزشکی آروی تی در بانکوک پایتخت تایلند و ویروج ویوانیتکی از دانشگاه پزشکی هاینان در هایکو در چین این نامه را فرستاده اند.

به نظر می رسد که این مورد نخستین مورد سرایت ویروس کرونا از یک فرد مرده به یک فرد زنده در هر کشوری باشد. این دانشمندان فرد قربانی فقط به عنوان یک کارورز پزشکی قانونی در بانکوک توصیف نموده اند.

دانشمندان مطمئن نیستند ویروس کرونا تا چه مدتی در بدن پس از مرگ فعال باقی می ماند و تایلند به طور معمول جنازه های بیماران کووید-19 را پس از مرگ معاینه نمی کند. بنابراین به دست آوردن تصویر واضحی از موقعیت مشکل است.

این دانشمندان می نویسند: در حال حاضر، داده ای درباره شمار دقیق جنازه های آلوده به کووید-19 در دست نیست، چرا که معاینه جنازه های افراد فوت نموده به علت کووید-19 به طور معمول در تایلند انجام نمی گردد.

این پژوهشگران بیماری و مرگ این کارورز را به علت تماس با اجساد می داند و می گویند کاورزان پزشکی قانونی معمولا تماسی با بیماران کووید-19 ندارند، اما کارشان با نمونه های بیولوژیکی و اجساد است.

این دانشمندان به کارکنان پزشکی قانونی توصیه می نمایند در هنگام معاینه اجساد از لباس محافظ، دستکش، عینک، کلاه و ماسک استفاده نمایند. آنها همچنین پیشنهاد می نمایند که افرادی که با جنازه ها کار می نمایند، از همان پروتکل های گندزدایی استفاده نمایند که کادر پزشکی خط مقدم به کار می برند.

راهنمای سازمان جهانی بهداشت می گوید امکان سرایت ویروس کرونا از اجساد قربانیان بسیار کم است، چرا که اغلب عوامل بیماری زا برای مدت طولانی در بدن انسان پس از مرگ فعال باقی نمی مانند.

  • سازمان جهانی بهداشت: خطر سرایت کرونا از اجساد اندک است

اما سازمان بهداشت عمومی انگلستان به افرادی که جنازه های بیمارن کووید-19 درباره خطر انتقال ویروس هشدار داده است.

این سازمان در 31 مارس هشدار داد: افرادی که جنازه ها را حمل می نمایند باید از احتمال تداوم خطر سرایت از مایعات و بافت های بدنی در مواردی که عفونت کروناویروس (سارس-کوو-2) شناسایی شده است، مطلع باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 782

به "نخستین مورد سرایت کرونا از جنازه در تایلند گزارش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مورد سرایت کرونا از جنازه در تایلند گزارش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید