نظرسنجی، اعتماد اروپایی ها به آمریکا در دوران کرونا کاهش یافته است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، نتایج یک نظرسنجی که در 9 کشور اروپایی اجرا شده نشان می دهد اعتماد اروپایی ها نسبت به آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

نظرسنجی، اعتماد اروپایی ها به آمریکا در دوران کرونا کاهش یافته است

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نتایج یک نظرسنجی که توسط اندیشکده شورای اروپایی روابط خارجی در کشورهای دانمارک، پرتغال، آلمان، اسپانیا و چند کشور اروپایی دیگر صورت گرفته نشان می دهد حدود دو سوم مردم بعد از شیوع کرونا دیدگاه منفی نسبت به آمریکا پیدا نموده اند.

طبق گزارش یورونیوز، نتایج این نظرسنجی حاکی است دیدگاه منفی نسبت به آمریکا در دانمارک 71 درصد، در پرتغال 70 درصد، در فرانسه 68 درصد، در آلمان 65 درصد و در اسپانیا 64 درصد گزارش شده است.

در گزارش این اندیشکده تصریح شده کاهش اعتماد به آمریکا به خصوص در مورد فرانسه و آلمان که جزو محورهای مهم تصمیم گیری در سیاست های اتحادیه اروپا هستند حائز اهمیت است. 46 درصد از پاسخ دهندگان در فرانسه و 42 درصد از پاسخ دهندگان در آلمان گفته اند به دلیل شیوع کرونا نظرشان نسبت به آمریکا خیلی بدتر شده است.

در میان 9 کشوری که این پیمایش در آنها اجرا شده پاسخ دهندگان آلمانی و فرانسوی منفی ترین نظر را نسبت به آمریکا ابراز نموده اند.

یورونیوز نوشته تنها دو درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی گفته اند آمریکا را متحدی مفید در مسائلی که اهمیت جهانی دارد می دانند.

شیوع این بحران جهانی، نظر منفی اروپایی ها نسبت به چین را هم تشدید نموده است. در میان 8 کشور از 9 کشوری که این پژوهش در آن صورت گرفته شرکت کنندگان 8 کشور گفته اند که نظرشان نسبت به چین منفی شده تا مثبت. بلغارستان تنها کشور استثنا در این فرایند بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1024

به "نظرسنجی، اعتماد اروپایی ها به آمریکا در دوران کرونا کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی، اعتماد اروپایی ها به آمریکا در دوران کرونا کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید