هشدار زالی درباره شرایط بی ثبات تهران ، پیک بعدی کرونا زودتر از انتظار رخ می دهد؟

به گزارش مجله فوتبال دوستان، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به شرایط بی ثبات و شکننده این کلانشهر درباره احتمال ایجاد پیک بعدی بیماری با افزایش سفرها هشدار داد.

هشدار زالی درباره شرایط بی ثبات تهران ، پیک بعدی کرونا زودتر از انتظار رخ می دهد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران در برنامه زنده تلویزیونی گفت: در 24 ساعت گذشته 5 هزار و 400 نفر به عنوان بیماران سرپایی به مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نموده اند که از این تعداد حدود 470 نفر احتیاج به بستری داشته و از بین این بیماران نیز 123 نفر در بدو بستری به بستری در بخش مراقبت های ویژه احتیاج داشته اند.

وی اضافه کرد: همچنین 440 بیمار نیز در 24 ساعت گذشته از مراکز درمانی مرخص شده اند و 9 درصد از مراجعان سرپایی کماکان به بستری در بیمارستان ها احتیاج داشته اند.

به گفته زالی، آمار تهران در 24 ساعت اخیر با روز قبل تفاوت چشمگیری را نشان نمی دهد و ظرفیت استفاده از تخت ها و ظرفیت میزان ابتلا در تهران اگرچه نسبت به هفته قبل کاهش با شیب ملایمی را نشان می دهد، اما همان طور که بارها گفته شده به علت ویژگی های خاص استان تهران و به طور ویژه شهر تهران این شرایط بی ثبات و شنماینده تلقی می گردد و هرگونه تغییر در رفتارها و مداخلات می تواند باعث ایجاد پیک جدیدی گردد.

شرایط شنماینده و بی ثبات تهران در برابر کرونا | بستری 9 درصد مبتلایان جدید در 24 ساعت گذشته

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به عزاداری های تاسوعا و عاشورای حسینی شرح داد: در تهران الگوی همه گیرشناسی بیماری نشان می دهد در مواقعی که حجم قابل توجهی از سفرهای برون شهری اتفاق افتاده است معمولا با یک تاخیر زمانی دو تا سه هفته ای، هم در میزان ابتلا و هم در میزان بستری و مرگ ومیر با یک فراز آماری جدی روبه رو بوده ایم.

وی گفت: هم در عید نوروز، هم در عید فطر و هم در تعطیلات متراکم خردادماه این افزایش آماری برای ما اثبات شده است، بنابراین یکی از عوامل پرخطر و پرریسک سفرهایی است که انجام می گردد به ویژه در استان هایی که شرایط قرمز بیماری را دارند هرگونه تردد می تواند در چرخش ویروس کرونا اثر داشته باشد.

زالی اضافه کرد: توصیه موکد ما این است که سال جاری برخلاف سال های گذشته عزیزان در محل سکنی خود باقی بمانند و ترجیحا از سفرهای غیرضروری اجتناب نمایند، زیرا ما فکر می کنیم اگر این سفرها اتفاق بیفتد و مجددا یک چرخش انجام گردد، پیک های بعدی بیماری زودتر از آنچه در انتظار آن هستیم پدید می آید و طبیعتا منجر به خستگی تیم درمانی می گردد و با توجه به حجم بالای کار تیم های درمانی می تواند بر استمرار خدمت رسانی تاثیر منفی داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1120

به "هشدار زالی درباره شرایط بی ثبات تهران ، پیک بعدی کرونا زودتر از انتظار رخ می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار زالی درباره شرایط بی ثبات تهران ، پیک بعدی کرونا زودتر از انتظار رخ می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید