تور ارزان سریلانکا: پارک ملی یالا، برترین مکان در سریلانکا برای تماشای حیات وحش!

به گزارش مجله فوتبال دوستان، پارک ملی یالا در سریلانکا | Yala National Park

پارک ملی یالا پربازدیدترین و مشهورترین پارک ملی در سریلانکاست و در کناره اقیانوس هند قرار گرفته است. در خصوص این پارک گفته می گردد که بیشترین تراکم جمعیتی پلنگ ها را دارد و تورهای سافاری زیادی در این منطقه برگزار می گردد. اگر به تماشای حیات وحش علاقمندید در این پارک می توانید تجربه ای منحصربفرد داشته باشید و حیوانات مختلفی مثل پلنگ، فیل، طاووس، آهو و گوزن و … را از نزدیک ببینید. امروز می خواهیم سری به سریلانکا بزنیم و در خصوص این پارک ملی با شما صحبت کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان سریلانکا: پارک ملی یالا، برترین مکان در سریلانکا برای تماشای حیات وحش!

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

پربازدیدترین پارک ملی سریلانکا

پارک ملی یالا در جنوب شرقی سریلانکا و 12 کیلومتری کیریندا (Kirinda) قرار گرفته است. فاصله مرکز سریلانکا، کلمبو تا این پارک حدود 300 کیلومتر است. در مساحتی بالغ بر 1268 کیلومتر مربع قرار گرفته و پوشش گیاهی اش شامل جنگل، دشت و بوته زار است. حیات وحش این پارک بسیار قابل توجه است و احتمالش زیاد است که فیل، پلنگ، کروکودیل، بوفالو و میمون ها را از نزدیک ببینید. با 20کیلومتر رانندگی از کیریندا به پالاتوپانا (Palatupana) می رسید و در آنجا، مراکز اطلاعات جهانگرد منظمی وجود دارد که هماهنگی های لازم برای تورهای سافاری را انجام می دهد. جیپ های پارک گردشگران را به تور سافاری در پارک می برند و فرصت تماشای حیات وحش بی نظیر این منطقه را به آن ها می دهند. موقعیت جغرافیایی پارک ملی یالا باعث شده تا آب و هوای آن گرم و خشک باشد و میانگین دمای سالتنه 27 درجه سانتیگراد در این منطقه وجود دارد. هرچند در فصل های گرم دمای هوا تا 37 درجه هم بالا می رود.

پارک ملی یالا از پنج بلوک تشکیل شده و یک بلوک در حال حاضر به روی عموم مردم باز است. بقیه مساحت پارک تحت حفاظت شدید واقع شده است و مکانی آرام و بی خطر برای زندگی و رفت و آمد حیات وحش فراهم شده است. این پارک دومین پارک ملی بزرگ سریلانکا و پربازدیدترین آن هاست. بازدید از پارک ملی یالا یکی از کارهایی است که در سفر به سریلانکا حتما باید انجام بدهید. در این پارک می توانید حیواناتی کمیاب و بی نظیر را از فاصله ای بسیار نزدیک ببینید و این تجربه فوق العاده را داشته باشید.

حیات وحش پارک ملی یالا

پارک یالا در بین تمام پارک های ملی برترین مکان برای تماشای حیات وحش است. در این پارک می توانید دسته های رنگارنگ لک لک را ببینید که در سواحل تالابی پرسه می زنند و کروکودیل ها در گوشه ای آفتاب می گیرند و چرت می زنند. طاووس های زیبا و باشکوه با پرهای پرزرق و برق و رنگارنگشان در میان جنگل خودنمایی می نمایند و میمون ها هم در گوشه و کنار از شاخه ها آویزان شده اند. فیل ها اما معمولا انقدر کنجکاو هستند که خودشان به سراغ شما می آیند و دور و بر جیپ ها جمع می شوند. اگر خوش شانس باشید می توانید نگین پارک ملی یالا و یکی از دلایل شهرتش را از نزدیک ببینید: پلنگ! همان طور که گفتیم مسئولین این پارک مدعی هستند که بیشترین تراکم جمعیت پلنگ ها در این پارک واقع شده است و همین موضوع شانس تماشا پلنگ ها را افزایش می دهد.

در مجموع بیش از 32 گونه پستاندار در این پارک زندگی می نمایند. گونه های در حال انقراض و نادر مثل خرس تنبل (sloth bear)، پلنگ، فیل (Elephas maximus)، بوفالوی آبی، گراز وحشی، گوزن خالدار، آهوی قهوه ای (sambar) و شغال طلایی نیز در پارک ملی یالا تحت حفاظت زندگی می نمایند.

پلنگ در پارک ملی یالا

گفته می گردد پلنگ های پارک ملی زیرگونه هایی از همسایگان هندی خود هستند. پلنگ ها تقریبا در همه جای پارک زندگی می نمایند و می توان آن ها را دید. با این حال، برترین زمان برای تماشای پلنگ ها بین ماه های ژانویه و جولای است.

بلوک 1 پارک ملی در غربی ترین بخش پارک تنها بلوکی است که برای بازدید عموم باز است و بیشترین تراکم پلنگ ها را هم در بین پارک های سریلانکا دارد. این شکارچیان زیبا و باشکوه دیگر به تماشا انسان ها و جیپ ها عادت نموده اند و احتمالش زیاد است که در سافاری بتوانید چند پلنگ را از نزدیک ببینید. بازتماشامایندگان می توانند تصاویر فوق العاده ای از این پلنگ ها بگیرند و شاید هم توانستند عکس سلفی با پس زمینه چند پلنگ هم بگیرند.

پرندگان پارک ملی یالا

علاوه بر حیوانات وحشی، گونه های مختلفی از پرندگان هم در پارک ملی یالا زندگی می نمایند و حدود 130 گونه پرنده شناسایی شده اند. عقاب کاکل دار و عقاب دریایی شکم سفید در این پارک زندگی می نمایند. علاوه بر این، از پرندگانی که دور و بر تالاب ها جمع می شوند می توان به فلامینگو، پلیکان، منقار قاشقی، لک لک، لک لک نادر نوک سیاه، حواصیل خاکستری، حواصیل بنفش و حواصیل شب اشاره نمود. در طول فصل بارندگی، تالاب ها مملو از هزاران پرنده مهاجر می گردد که در سواحل این تالاب می آیند و مکانی ایده آل برای تماشای پرندگان فراهم می نمایند. کسانی که به پرنده ها علاقمندند و همینطور عکاسان در این دوره به پارک ملی یالا می آیند تا از نزدیک این همه گونه پرنده را یکجا ببینند.

خزندگان پارک ملی یالا

علاوه بر حیوانات و پرندگانی که ذکر شد خزندگان قابل توجهی هم در پارک ملی یالا زندگی می نمایند. انواع کروکودیل در رودخانه های اصلی پارک زندگی می نمایند. بعلاوه خزندگانی مثل مار کبرا و افعی راسل، لاک پشت دریایی، لاک پشت زیتونی و لاک پشت چرمی از جمله خزندگان قابل توجه در پارک ملی یالا هستند.

منبع: yalasrilanka.lk

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1941

به "تور ارزان سریلانکا: پارک ملی یالا، برترین مکان در سریلانکا برای تماشای حیات وحش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سریلانکا: پارک ملی یالا، برترین مکان در سریلانکا برای تماشای حیات وحش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید