پرواز هواپیماهای ATR هواپیمایی آسمان از سر گرفته شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد پروازهای هواپیماهای ATR هواپیمایی آسمان مانعی ندارد و پروازهای این هواپیماها از سر گرفته شد.

پرواز هواپیماهای ATR هواپیمایی آسمان از سر گرفته شد

سازمان هواپیمایی کشور، بعد از آنالیز هایی که صورت گرفت، اعلام نمود:

ادامه فعالیت پرواز هواپیماهای ATR مدل 200 و 500 هواپیمایی آسمان که در جریان سانحه 29 بهمن، برای آنالیز های همه جانبه علت های بروز سانحه و اطمینان از ایمنی پروازهای این نوع هواپیما از طرف سازمان هواپیمایی کشوری به طور موقت و تا اطلاع ثانوی متوقف شد، بعد از آنالیز های اجرا شده و گزارش مقدماتی دفتر آنالیز سانحه سازمان هواپیمایی کشوری، پرواز هواپیماهای مذکور بلامانع است.

طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای ناوگان هواپیمای ATR آسمان از امروز دوشنبه، 28 اسفندماه از سرگرفته شد و اولین پرواز در جهت شیراز - بندرعباس ساعت 9 و 25 دقیقه صبح امروز انجام شد.

در تاریخ 29 بهمن سال جاری، یک فروند از هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان از رادار خارج شد و با یکی از قله های رشته کوه دنا در کهگیلویه و بویراحمد برخورد و سپس سقوط کرد. بعد از این سانحه، سازمان هواپیمایی کشوری دستور داد تا نهایی شدن آنالیز دفتر سوانح این سازمان، سایر هواپیماهای ATR این شرکت غیر عملیاتی گردد که نهایتا دفتر آنالیز سوانح سازمان هواپیمایی کشوری موافقت مجدد خود را با از سرگیری پرواز هواپیماهای ATR آسمان اعلام نمود.

در این سانحه 65 نفر شامل 59 مسافر و 6 خدمه پرواز کشته شدند. عملیات انتقال پیکرهای کشته شدگان به علت وقوع سانحه در ارتفاع بالای 4 هزار متری، صعب العبور بودن و بعلاوه شدت برودت هوا و برف گیر بودن منطقه سقوط، همچنان در جریان است و با گذشت یک ماه از حادثه، به اتمام نرسیده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1966

به "پرواز هواپیماهای ATR هواپیمایی آسمان از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز هواپیماهای ATR هواپیمایی آسمان از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید