کانادا لیست مشاغل راستا مهاجرتی استعداد جهانی را به روز کرد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، جدیدترین خبرهای رسیده به دست خبرنگاران حکایت از این دارند که دولت کانادا لیست مشاغل واجد شرایط و معتبر در جهت مهاجرتی استعداد جهانی یا Global Talent را به روزرسانی نموده است. در این به روزرسانی، از یک سو دو شغل از این لیست حذف شده اند و از سوی دیگر شغلی با کد NOC 2281 یعنی تکنیسین های شبکه کامپیوتری به این لیست افزوده شده است.

کانادا لیست مشاغل راستا مهاجرتی استعداد جهانی را به روز کرد

اما مشاغلی که از لیست حذف شده اند عبارت اند از:

  • مدیران مهندسی (NOC 0211)
  • مدیران علم و معماری (NOC 0212)

وزارت کار و توسعه اجتماعی، که یک وزارت فدرال است و وظیفه اش رسیدگی به درخواست هایی است که به وسیله جهت مهاجرتی استعداد جهانی دریافت شده اند، اعلام داشته که این لیست باید انعکاسی از شرایط و احتیاجهای واقعی بازار کار و شرکت های نوآور کانادا باشد.

لیست مشاغل در خصوص Category B جهت مهاجرتی استعداد جهانی اعمال می گردد. وزارت کار و توسعه اجتماعی گفته است که قطعا احتیاج بالایی به کارگران در مشاغل اعلام شده وجود دارد و در عین حال در داخل کانادا نیروی ماهر برای تصدی این مشاغل کم است.

کارفرمایان خارجی که در پی کارگران ماهر خارجی جهت اشتغال در این مشاغل هستند خواهند توانست ظرف دو هفته ویزای کار برای کارگران مورد نظر خود دریافت نمایند و البه در قبال این مزیت باید تعهد بدهند که مهارت های کانادایی ها و دارندگان اقامت دائم این کشور را افزایش دهند و در آموزش آنها سرمایه گذاری نمایند.

بعلاوه، کارفرمایانی که از Category B استفاده می نمایند می توانند ارزیابی تاثیر بازار کار یا LMIA را ارائه نمایند که به موجب آن دیگر لازم نیست اثبات نمایند که برای پیدا کردن کارگر و استخدام او، اول به سراغ کانادایی ها و دارندگان اقامت دائم کانادا رفته اند. جالب است بدانید LMIA هم ظرف دو هفته رسیدگی خواهد شد.

لازم به ذکر است وزارت کار و توسعه اجتماعی گفته است که درخواست برای مشاغل حذف شده تا 4 آگوست 2019 دریافت خواهد شد و از آن روز به بعد به درخواست های ارائه شده برای این مشاغل رسیدگی نخواهد شد.

جهت مهاجرتی استعداد جهانی چیست؟

این جهت مهاجرتی به کارفرمایان فعال در حوزه های تکنولوژی، علم، ریاضی و فناوری اطلاعات - رشته های STEM - یاری می نماید تا دسترسی راحت تری به کارگران ماهر خارجی که در مشاغل لیست دارای سابقه کار هستند داشته باشند. از سال 2017 تا کنون، کارفرمایان کانادایی به وسیله این جهت مهاجرتی حدود 24 هزار کارگر ماهر خارجی را استخدام نموده اند. این جهت ابتدا قرار بود دو سال دوام داشته باشد که در مارس امسال دائمی شد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1720

به "کانادا لیست مشاغل راستا مهاجرتی استعداد جهانی را به روز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا لیست مشاغل راستا مهاجرتی استعداد جهانی را به روز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید