گروسی: بازگشت آمریکا به برجام امکان پذیر است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، تهران (پانا) -مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد که بازگشت آمریکا به توافق هسته ای با ایران امکان پذیر است.

گروسی: بازگشت آمریکا به برجام امکان پذیر است

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه در پاسخ به سوالی درخصوص اصرار ایران مبنی بر اینکه آمریکا گام اول را باید بردارد، گفت: تانگو، دو نفره است.

گروسی در صحبت های خود اشاره داشت که ایران در طی دو سال گذشته ظرفیت های جدید و مواد هسته ای با انباشه است و از این زمان برای تیز کردن مهارت های خود استفاده کرده است.

وی همچنین با اشاره به گفت وگوهای خود با طرفین ایرانی و آمریکایی خاطرنشان کرد که گمان می کند بازگشت آمریکا به برنامه اقدام مشترک امکان پذیر است.

این مقام دیده بان هسته ای سازمان ملل شرح داد: آن ها می خواهند بازگردند اما شماری از مسائل وجود دارند که باید شفاف شوند... پس این غیرممکن نیست. سخت است اما غیرممکن نیست.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص توافق موقت خود با ایران گفت: به راستی محدود است اما اجازه می دهد که نظارت بر فعالیت های پایه ای که در حال انجام گیری است را حفظ کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که استفاده از پنجره فرصت دیپلماتیک سه ماهه ای که ایران مهیا کرده، حائز اهمیت می باشد.

گروسی همچنین ابراز امیدواری کرد که طرفین برجام در این بازه زمانی بتوانند حرکت به سوی بازگشت به برجام را آغاز کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1480

به "گروسی: بازگشت آمریکا به برجام امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: بازگشت آمریکا به برجام امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید