8 ویژگی سری آیفون 15 که قبلا در گوشی های اندرویدی دیده ایم

به گزارش مجله فوتبال دوستان، گوشی های سری آیفون 15 نسبت به نسل قبلی خود با ارتقاهایی روبرو شده اند. اما در این میان باید بگوییم که مطابق معمول، بسیاری از این ویژگی ها، ایده های جدیدی نیستند و سال ها قبل در گوشی های اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته اند. البته اپل بارها نشان داده که علاقه چندانی به نوآوری ندارد و ترجیح می دهد ایده های پیروز دیگر شرکت ها را عملی کند. در ادامه به 8 ویژگی سری آیفون 15 می پردازیم که قبلا آن ها را در گوشی های اندرویدی دیده ایم.

8 ویژگی سری آیفون 15 که قبلا در گوشی های اندرویدی دیده ایم

دکمه اکشن

سوئیچ میوت یکی از بخش های کلیدی آیفون ها به شمار میرود و سال هاست آیفون های مختلف با این معینه راهی بازار شده اند. اما سال جاری اپل برای مدل های پرو آیفون 15 تصمیم گرفته دکمه اکشن را جایگزین سوئیچ میوت کند که ضمناً قابل شخصی سازی است.

برای یادآوری باید بگوییم که بعضی شرکت های اندرویدی سال ها قبل چنین دکمه ای را در گوشی های خود تعبیه نموده اند و مثلا می توانیم به شرکت هایی مانند سامسونگ و بلک بری اشاره کنیم. البته در حال حاضر گوشی های اندرویدی تا حد زیادی دیگر از این قابلیت استفاده نمی نمایند ولی مثلا گوشی هایی مانند نوکیا XR21 و بعضی گوشی های جان سخت سامسونگ دارای این قابلیت هستند.

دوربین زوم مشابه مکانیسم پریسکوپی

طی ماه های گذشته گزارش های زیادی در خصوص دوربین پریسکوپی آیفون 15 پرو مکس منتشر شده بود که می تواند زوم اپتیکال 5 برابری را ارائه کند. البته مکانیسمی که اپل استفاده نموده، کمی با دوربین های پریسکوپی تفاوت دارد زیرا به جای اینکه قرارگیری سنسور از روی لبه کناری باشد، مانند سنسورهای معمولی به سمت بیرون است. بنابراین با وجود اینکه کمی با دوربین های پریسکوپی معمولی تفاوت دارد، اما در هر صورت مانند دیگر دوربین های این چنینی از منشورهای مختلفی استفاده نموده تا مسیر نور طولانی تر گردد و کاربران بتوانند از زوم اپتیکال 5 برابری بهره ببرند.

در حال حاضر مدل های اولترا سری گلکسی S سامسونگ، از نظر زوم همچنان در بین برترین گوشی ها قرار دارند زیرا در کنار دوربین پریسکوپی با زوم 10 برابری، از دوربین تله فوتو با زوم 3 برابری بهره می برند.

تغییر نقطه فوکوس بعد از ثبت عکس

اپل در مراسم رونمایی از سری آیفون 15 خاطرنشان کرد که کاربران این گوشی ها بعد از ثبت عکس، می توانند نقطه فوکوس را به راحتی تغییر دهند و به نظر می رسد این معینه با استقبال از طرف کاربران روبرو می گردد. اما واقعیت این است که چنین معینه ای از سال ها قبل وجود داشته است.

به طور معین، این نوکیا بود که در سال 2013 برای سری لومیا از چنین قابلیتی رونمایی کرد و در سال 2014 هم HTC One M8 این قابلیت را ارائه داد. حتی شرکت هایی مانند هواوی، ال جی و سامسونگ هم به بهره گیری از این معینه روی آوردند.

البته بعد از گذشت چند سال، بعضی شرکت های اندرویدی این معینه را از گوشی های خود کنار گذاشتند و حالا به علت حرکت اپل به این سمت، احتمالا این شرکت ها بار دیگر این قابلیت را برای کاربران خود ارائه خواهند داد.

پورت USB-C

بعد از سال ها انتظار، اپل بالاخره به علت فشارهای اتحادیه اروپا به ناچار برای گوشی های سری آیفون 15 از پورت USB-C استفاده نموده است. البته مدل های استاندارد آیفون 15 از استاندارد USB 2.0 بهره می برند و بنابراین برای انتقال اطلاعات تفاوتی با نسل قبلی خود ندارند. اما مدل های پرو مانند پرچم داران معروف اندرویدی از استاندارد USB 3.0 پشتیبانی می نمایند.

این یکی از ویژگی هایی است که کاربران زیادی از ارائه آن خرسند هستند زیرا این یعنی دیگر برای استفاده از لوازم جانبی و کابل های مختلف با محدودیت های گسترده روبرو نمی شوید.

حالت پرتره بعد از ثبت عکس

یکی دیگر از قابلیت های نو این گوشی، امکان فعال سازی حالت پرتره بعد از ثبت عکس است. اما این معینه هم از سال ها قبل در گوشی های اندرویدی وجود داشته است. به عنوان مثال می توانیم به اپ گوگل فوتوز اشاره کنیم که چنین کاری را انجام می دهد و بعضی گوشی ها در رابط کاربری خود این ابزار را ارائه داده اند.

ویدیو های سه بعدی

هدست اپل ویژن پرو قرار است در سال 2024 راهی بازار گردد و به همین دلیل اپل اعلام نموده که کاربران مدل های پرو آیفون 15 قادر به ضبط ویدیو های سه بعدی با این دو گوشی هستند. در این زمینه می توانیم به گوشی های HTC Evo 3D و LG Optimus 3D اشاره کنیم که در سال 2011 چنین قابلیتی را ارائه کردند. البته بعد از این گوشی ها، گوشی مهم دیگری این قابلیت را ارائه نداد.

پشتیبانی از AV1 و رهگیری پرتو

چیپست A17 پرو توان سخت افزاری بسیار بالایی دارد ولی بعضی از ویژگی های این چیپست، مدت هاست در گوشی های اندرویدی استفاده می شوند. به عنوان مثال می توانیم به پشتیبانی از کدک ویدیویی AV1 اشاره کنیم. این کدک به گوشی اجازه می دهد فایل های ویدیویی کم حجم تر را با همان کیفیت ویدیو های فعلی نشان دهد. در حال حاضر گوشی های اندرویدی زیادی از این معینه پشتیبانی می نمایند و حتی نتفلیکس و یوتیوب هم این کدک را ارائه می دهند. لازم به ذکر است چیپست Dimensity 1000 در سال 2019 اولین تراشه موبایل بود که این قابلیت را ارائه کرد.

در طرف مقابل باید به رهگیری پرتو اشاره کنیم. این تکنولوژی به زبان ساده به بازی ها اجازه می دهد نورپردازی و بازتاب ها و سایه های واقع گرایانه تری ارائه دهند. سال گذشته چیپست اگزینوس 2200 برای اولین بار از این قابلیت به صورت سخت افزاری پشتیبانی می کرد و پس از آن چیپست های اسنپدراگون 8 نسل 2 و دایمنسیتی 9200 هم این قابلیت را ارائه داده اند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 30 شهریور 1402 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2233

به "8 ویژگی سری آیفون 15 که قبلا در گوشی های اندرویدی دیده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ویژگی سری آیفون 15 که قبلا در گوشی های اندرویدی دیده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید