آموزش ساخت تور مجازی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، در سال های اخیر، واقعیت مجازی تاثیرات بسکمک بر مشاغل گوناگون داشته است. این فناوری به کسب و کارها کمک می کند که تعامل بهتری با مشتریان خود داشته باشند.

آموزش ساخت تور مجازی

در جهان امروز تکنولوژی و ابزارهای نو به سرعت توسعه و در تمام زمینه ها پیشرفته اند. واقعیت مجازی و هوش مصنوعی دو نمونه از پیشرفت های اخیر تکنولوژی است که تحولات بسکمک را به وجود آورده اند. در این مطلب ما به یکی از اشکال واقعیت مجازی یعنی تور مجازی خواهیم پرداخت. اما پیش از آموزش ساخت تور مجازی باید تعریفی از واقعیت مجازی و تور مجازی ارائه کنیم.

با مطالعه این مطلب درک بهتری از چگونگی ساخت تور مجازی خواهید داشت. همچنین قادر خواهید بود که با تلفن همراه خود تورهای مجازی بسازید. با ما همراه باشید.

واقعیت مجازی چیست؟

واقعیت مجازی (VR) یک محیط کامپیوتری و شبیه سازی شده است که می توان به صورت بصری آن را تجربه کرد. در واقع یک تجربه مجازی است که می توانید آن را مشاهده کنید، به آن گوش دهید و با آن ارتباط برقرار کنید، اما نمی توانید آن را لمس کنید.

در سال های اخیر، واقعیت مجازی تاثیرات بسکمک بر مشاغل گوناگون داشته است. این فناوری به کسب و کارها کمک می کند که تعامل بهتری با مشتریان خود داشته باشند. بازار جهانی واقعیت مجازی در حال توسعه است و هر روز مشاغل بیشتری از آن استفاده می کنند.

مشاغلی مانند مشاوران املاک، استودیوهای معماری و طراحی داخلی، هتل ها و اقامتگاه ها، رستوران ها، دانشگاه ها، مدارس، فروشگاه های بزرگ، گالری های هنری، نمایشگاه ها، موزه ها، کسب و کارهای فعال در حوزه گردشگری، تالارهای عروسی و برخی مشاغل دیگر می توانند با استفاده از واقعیت مجازی، حرفه خود را توسعه دهند و طیف وسیع تری از مشتریان را جذب کنند.

به طور کلی پنج نوع واقعیت مجازی وجود دارد که عبارت اند از:

واقعیت مجازی غوطه وری یا Immersive

یک فناوری مجازی غوطه وری به شما یک تجربه واقع گرایانه در جهانی مجازی می دهد. این حالت از واقعیت مجازی هزینه بالایی دارد و شامل وسایلی مانند کلاه، دستکش و اتصالات حسگرهایی به بدن برای انتقال حرکات است.

واقعیت مجازی بدون غوطه وری

واقعیت مجازی بدون غوطه وری نیز یک تجربه مجازی رایانه ای است. در این حالت می توانید برخی از کاراکترها یا فعالیت های داخل نرم افزار را کنترل کنید، اما محیط مستقیما با شما تعامل ندارد.

واقعیت مجازی نیمه غوطه وری

یک واقعیت مجازی نیمه غوطه وری به صورت یک فضای سه بعدی یا یک محیط مجازی است. در این حالت افراد می توانند از طریق کامپیوتر و با استفاده از موس یا تاچ تلفن همراه، در فضا جابه جا شوند. در این حالت شما هیچ کرکتری را کنترل نمی کنید، بلکه چرخش و گردش در محیط را کنترل می کنید.

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده نوعی واقعیت مجازی است که به کمک آن، وسیله یا دستگاه خاصی که در واقعیت وجود ندارد در فضا قابل مشاهده است. در واقع به جای آنکه شما در یک محیط مجازی قرار بگیرید، یک وسیله مجازی در محیط واقعی قابل مشاهده و بررسی است.

واقعیت مجازی تعاملی

در این شکل از جهانی مجازی افراد مختلف می توانند از مکان های مختلف در یک محیط مجازی با هم قرار بگیرند و به صورت شخصیت های سه بعدی فعالیت هایی را انجام دهند. بسکمک از بازی های آنلاین از همین نوع واقعیت مجازی استفاده می کنند.

اکنون که با انواع واقعیت مجازی آشنا شدید به تعریف و آموزش ساخت تور مجازی خواهیم پرداخت.

تور مجازی چیست؟

تور مجازی در واقع نوعی فناوری VR نیمه غوطه وری است که به شما امکان می دهد مکان خاصی را از راه دور تجربه کنید. هدف تور مجازی این است که یک مکان واقعی را به صورت مجازی نشان دهد. این تور به شما اجازه می دهد که در مکان مورد نظر گشت و گذار کنید و این احساس را به شما منتقل می کند که واقعا در آنجا حضور دارید.

در واقع یک تور مجازی با تبدیل یک تصویر پانوراما به یک فضای سه بعدی واقع گرایانه ساخته می شود. در این تکنولوژی می توانید صفحات را 360 درجه و در همه جهات بچرخانید و تمام محیط را درک کنید.

اخیرا تورهای مجازی به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند، محبوبیت بسکمک در مشاغل مختلف کسب کرده اند. تصاویر باکیفیت وعکاسی صنعتییکی از روش های بازاریابی پرکاربرد است. اما یک تور مجازی از آن هم فراتر می رود و ارتباط بهتری با بینندگان برقرار می کند.

ساخت تور مجازی به مشتریان کسب و کارها امکان می دهد که خود را در آن فضا ببینند و به همین دلیل بیشتر حواس آن ها را درگیر خواهد کرد.

در واقع در یک تور مجازی، بینندگان می توانند حرکت کرده و از هر زاویه یا جهت به اطراف خود نگاه کنند. آن ها به راحتی از یک صحنه به صحنه دیگر خواهند رفت. به این ترتیب زمان خود را برای بررسی جزئیات مورد نظرشان صرف خواهند کرد. در نهایت آن ها تصویر دقیق تری از یک مکان به خصوص خواهند داشت.

حتی اگر شخصی در هنگام بازدید از وب سایت شما، قصد خرید نداشته باشد، یک تور مجازی می تواند توجه او را جلب کرده و او را به یک خریدار بالقوه تبدیل کند. این مورد به ویژه برای صاحبان هتل ها و اقامتگاه ها بازاریابی هوشمندانه ای خواهد بود

علاوه بر این موارد در کسب و کارهایی مانند فروش املاک، زمان زیادی برای بازدیدهای حضوری صرف می شود که بسکمک از آن ها به خرید منتهی نمی شوند. اما به کمک عکاسی تورهای مجازی می توان در زمان و هزینه تا حد زیادی صرفه جویی کرد. همچنین در فروشگاه ها بزرگ می توان به کمکعکاسی تور مجازیبه مشتریان اجازه داد که از راه دور از فروشگاه بازدید کنند. آن ها می توانند بخش ها و کالاهای مختلف را مشاهده کنند. به این ترتیب مشتریان بالقوه زیادی به خریداران محصولات شما تبدیل خواهند شد.

سرویستور مجازی گوگلنیز به شما این امکان را خواهد داد که تور مجازی خود را روی گوگل مپ ثبت کنید. به این ترتیب افراد با جستجوی موقعیت کسب و کار شما در گوگل مپ می توانند تور مجازی را مشاهده کنند.

آموزش ساخت تور مجازی

برای ساخت یک تور مجازی به دو چیز نیاز داریم: تصاویر پانوراما و یک نرم افزار ساخت تور مجازی.

پیش از توضیح دقیق آموزش ساخت تور مجازی باید اشاره کنیم که تصاویر پانوراما، متفاوت از عکس های معمولی هستند. این تصاویر از تمام جهات و به صورت 360 درجه ثبت می شوند. بنابراین برای ساخت تور مجازی باید تصاویر 360 درجه ای داشته باشیم که کل فضا را پوشش دهند. همچنین نباید بین دو تصویر فاصله ای ایجاد شود و در واقع یکپارچگی کل تصاویر حفظ شود.

برای گرفتن این تصاویر می توانید از دوربین های 360 درجه یا دوربین های DSLR و لنزهای فیش آی استفاده کنید. روش کم هزینه تر نصب نرم افزارهای مناسب روی تلفن همراه است که به شما امکان ایجاد تور مجازی 360 درجه را بدهد.

پس از تهیه تجهیزات مورد نیاز، مکان هایی که قرار است عکاسی شوند را به دقت تعیین کنید. در مرحله بعد تصاویر را به دقت ثبت و در نهایت ذخیره کنید. تصاویر ثبت شده را به کمک نرم افزار انتخابی خود به یکدیگر بچسبانید و تور مجازی خود را ایجاد نمائید. اگر با تلفن همراه عکاسی می کنید دو اپلیکیشن Google Street View و My360 را روی تلفن همراه خود نصب نمائید. ابتدا به کمک Google Street View تصاویر مورد نظر را ثبت کنید. سپس تصاویر ذخیره شده را در اپلیکیشن My360 آپلود کرده و با امکانات این اپلیکیشن تور مجازی خود را به سادگی ایجاد نمائید.

با این آموزش ساخت تور مجازی می توانید به راحتی تورهای مجازی مورد نیاز کسب و کار خود را ایجاد کنید. به این ترتیب مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد و فروش خود را افزایش خواهید داد

منبع: کجارو
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1922

به "آموزش ساخت تور مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت تور مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید