مالی ترین خودرو کشور کی رونمایی می گردد؟

به گزارش مجله فوتبال دوستان، اخیرا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم از خودروی جدیدی رونمایی کرد. این خودرو هنوز نه نام معینی دارد و نه زمان عرضه دقیق آن به بازار مصرف معین است. اما قرار است مالی ترین خودرو در بازار داخل کشور محسوب گردد.

مالی ترین خودرو کشور کی رونمایی می گردد؟

خودروی مالی در همه جای جهان تعریف مشخصی دارد؛ خودرویی که حداکثر با 6 ماه حقوق بتوان آن را خرید. خودرویی که لااقل این روزها در ایران وجود ندارد! چون شما برای خرید یک پراید، حدود 3 سال باید حقوق تان را پس انداز کنید. حال باید دید خودروی مالی سایپا چه قدر مالی است!

این خودروی مالی که هنوز نامی ندارد با نام پروژه K112 شناخته می گردد،

در سگمنت A با حداکثر توان موتور 70 تا 75 اسب بخار و حداکثر گشتاور موتور 90 تا 100 نیوتون متر و بعلاوه فاصله میان دو محور 2430 میلیمتر رونمایی شد. پروژه K112 در واقع نمونه تغییر یافته ای از رنو کویید محسوب می گردد و بر روی پلتفرم این خودرو توسعه پیدا نموده است.

درباره قیمت اولین خودرو مالی سایپا نیز مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت:

قیمت این خودروی مالی بین 200 تا 250 میلیون تومان خواهد بود و قرار است معماری آن، طوری طراحی گردد که زیر 200 میلیون تومان هزینه بردارد.

در خصوص زمان عرضه این خودرو نیز مسئولان سایپا هنوز خبر رسمی اعلام ننموده اند. اما وزیر صمت قبلا اعلام نموده بود که ایران خودرو و سایپا فراوری خودروی مالی را شهریور سال آینده به فراوری انبوه می رسانند.

علاوه بر او، عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفته که زمان تقریبی معرفی این خودرو در نیمه دوم سال 1402 خواهد بود.

  • پروژه K112 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 3800، 1590 و 1490 میلی متر است.
  • فاصله محوری آن هم 2430 میلی متر اعلام شده است.
  • هنوز در خصوص پیشرانه محصول مالی سایپا اطلاعاتی در دست نیست، اما با توجه به قدرت 70 تا 75 اسب بخار اعلامی، ممکن است برای خودروی نو نیز از همان موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی کوییک استفاده گردد.
  • در نمای داخل نیز چیدمان داشبورد شبیه به کابین کوییک اس است. با این تفاوت که نمایشگر به شکل ایستاده روی داشبورد قرار نگرفته و در پنل مرکزی جای گرفته است.
  • بالاتر از نمایشگر نیز دو دریچه تهویه هوا دیده می گردد.
  • فضای داخلی با دو رنگ قرمز و مشکی تزئین شده است تا این خودرو جوان پسند به نظر برسد.

روی فرمان و نمای عقب خودرو نیز آرمی V شکلی دیده می گردد که تا به امروز سایپا از آن استفاده ننموده است. مشخص نیست که این آرم قرار است نماد یک شرکت خودروساز مالی در زیر مجموعه سایپا باشد یا صرفا نمادین جای گذاری شده است.

نمونه ای که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد، ابعاد واقعی داشت و همچنان در حال گذراندن مراحل آزمایشی بوده و تا نسخه نهایی راه درازی را پیش رو دارد.

***

اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

***

نوترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2067

به "مالی ترین خودرو کشور کی رونمایی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالی ترین خودرو کشور کی رونمایی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید