اماکن دیدنی مسکو

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مسکو پایتخت کشور روسیه و یکی از زیباترین مقاصد گردشگری جهان با معماری و تاریخ وصف ناشدنی خودش همواره فرصت مناسبی برای تفریح و لذت را فراهم آورده است. از خیابانهای مشهور و جذاب گرفته با موزه ها و پارکهای چشم نواز و کلیساهای و مکانهای مذهبی که تاریخ و فرهنگ و هنر را در خود خلاصه نموده اند.

اماکن دیدنی مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

جاذبه های تاریخی، فرهنگی مسکو:

کاخ کرملین:

کاخ کرملین، مسکو، روسیه

کرملین میراث و نماد قدرتمندی از دو فرهنگ امپریالیستی مسکو قرون وسطا و اتحاد جماهیر شوروی است.

مکانی که حدود 70 درصد آن امروزه قابل بازدید نمی باشد اما همان میزان قابل بازدیدش آنقدر جذابیت دارد که شما را برای چند روزی مشغول خواهد نمود. مسکو شهری است که تاریخش از 500 سال قبل از میلاد مسیح آغاز شده اما تمدن ماندگار آن از حدود 1147 شکل گرفته است.

دو میدان اصلی این منطقه با نام سوبورنایا که قلب سیاسی و مذهبی و ایوانوفسکی که قلب تجارت و مدیریت مسکو است به همراه برج و باروهای قلعه ها از برج شوروی، تزار، پتر، ترینیتی و غیره گرفته تا کلیساهای مشهوری همچون کلیسای مقدس (جامع) تا کاخهای عظیم و مشهورش همچون کاخ عظیم کرملین که خانه تزارهای روس در قرن 19 بوده، کاخ ترمه که ساختاری مرحله ای و لایه ای داشته و محل زندگی تزارها در قرن 17 بوده و سمبلهای قدرت و پادشاهی همچون توپ انداز و زنگ تزار همگی نشان از شکوه و جلال این سرزمین را در خود جای داده اند.

میدان سرخ:

میدان سرخ، مسکو، روسیه

اولین محل بازدید هر جهانگرد روسی میدان سرخ است. شاید بتوان به جرأت گفت جرء معدود مکانهای شهری جهان است که قرنها به همین شکل باقی مانده است. این میدان انواع نمادها و جاذبه های توریستی را در خود جای داده است. از کلیسای سنت باسیل در قرن 16 که به عنوان یکی از مشهورترین آثار هنری-معماری جهان بوده تا مقبره لنین و دیوار کرملین تا یکی از عظیمترین فروشگاههای جهان به نام GUM را در بر گرفته است و مکانی جذاب برای هر جهانگرد به حساب می آید تا بتواند ساعتها در آنجا به تفریح و لذت بردن از این جاذبه ها توریستی بپردازد.

خیابانهای مشهور:

تِورسکای: از زمان قرون وسطا خیابان مرکزی شهر بوده و در آن رستورانها و مراکز خرید معتبر بسیار وجود دارد.

اولیتسا: خیابانی کوچک از میدان سرخ آغاز شده که قدیمی ترین خیابان مسکو بوده و هنوز هم در آن ساختمانها خاص و قدیمی از مرکز تجارت گذشتگان پیدا می گردد .

بولشایا: خیابان مرکزی محل زندگی بسیار از مشاهیر و افراد برجسته مسکو و روسیه می باشد.

نیکولسکایا اولیتسا: بخاطر وجود مراکز آموزش عالی در این خیابان که از میدان سرخ نیز آغاز می گردد به این راستا، خیابان روشنفکری روسیه گفته می گردد.

کوزنتسکی: خیابانی با عجایب فراوان که جامعه مدرن مسکو را با فروشگاهها و جذابیتهای زیبایی به نمایش می گذارد.

موزه ها:

شهر مسکو مملو از انواع موزه های تاریخ طبیعی، معاصر، تاریخی، هنری و بیوگرافی است. اما از میان تمامی آن ها اگر بخواهیم مناسب ترین ها در هر دسته را برای شما نام ببریم باید به موزه تئاتر، موزه هنرهای کاربردی و فولکلور، موزه ملی شرق در دسته موزه های هنری، موزه یادبود کیهان شناسی در حوزه موزه های معاصر، موزه یوری اورلو در زمینه تاریخ طبیعی، موزه تاریخ ملی و موزه ملی جواهرات روسیه اشاره نمود.

منبع: مجله سفر
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 923

به "اماکن دیدنی مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اماکن دیدنی مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید