اهداف سفر الکاظمی به قاره سبز

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خبرنگاران، سرویس بین الملل - فاطمه صالحی: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از چند روز قبل سفرهای اروپایی خود را شروع نموده است. وی در ابتدا به پاریس رفته و با مقامات این کشور از جمله امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد تقویت همکاری های مشترک رایزنی نموده است.

اهداف سفر الکاظمی به قاره سبز

برای سفر با قیمت روز تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

ایستگاه بعدی سفر اروپایی الکاظمی، آلمان بوده که در جریان آن نیز با آنگلا مرکل در مورد امضای توافقنامه های اقتصادی و بانکی، بحث و گفتگو نموده است. الکاظمی همچنین با حضور در انگلیس و ملاقات با مقامات این کشور، آنالیز اقدامات دو جانبه برای گسترش روابط مشترک را مد نظر قرار داده است.

در مورد اهداف سفر مصطفی الکاظمی به چند کشور اروپایی، علی فاهم تحلیلگر سیاسی عراقی در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران خاطرنشان کرد: سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به کشورهای اروپایی در مرحله مهمی از اوضاع عراق و منطقه و دنیا صورت می گیرد. در داخل عراق شاهد زمینه سازی ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی مهم هستیم که شاید بتواند اعتماد را به فرایند سیاسی در این کشور بازگرداند. از طرف دیگر به دلیل گسترش ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت شاهد وخامت اوضاع اقتصادی عراق هستیم به طوریکه توانایی پرداخت حقوق کارمندان در سایه افزایش نارضایتی های عمومی وجود ندارد.

مصطفی الکاظمی در حالی به کشورهای اروپایی سفر می نماید که معتقد است که عراق به یاری های اروپایی برای نجات یافتن در زمینه های اقتصادی به وسیله دریافت وام های بلند مدت احتیاج داد. الکاظمی کوشش دارد این وام های بلند مدت را از کشورهای اتحادیه اروپا که روابط خود را از سال 1991 بعد از لشکر کشی بغداد به کویت، با ما قطع نموده اند دریافت کند.

این تحلیلگر سیاسی در مورد ابعاد بین المللی سفر الکاظمی به اروپا گفت: از لحاظ بین المللی نیز این سفرها بعد از انتشار اخباری در مورد محدود شدن نقش مستقیم آمریکا در عراق و منطقه و احتمال بسته شدن سفارت واشنگتن در بغداد و کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق به نفع اروپا، صورت می گیرد. ما همچنین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش رو داریم. عراق با همکاری اتحادیه اروپا کوشش دارد بعضی مسائل خود را حل نموده و به حمایت این اتحادیه در مبارزه با بقایای تشکیلات تروریستی داعش و گروه های تروریستی در این کشور و ممانعت از تقویت مجدد آنها در سایه آموزش نیروهای عراقی دست پیدا کند.

عراق همچنین برای حذف نام خود از لیست کشورهایی با خطرات بالا که توسط اتحادیه اروپا تدوین شده کوشش می نماید. در کنار تمام اینها، تقویت بحث اقتصاد و تبادلات تجاری میان عراق و کشورهای اروپا، در جریان سفرهای الکاظمی به این قاره آنالیز می گردد.

علی فاهم با اشاره به بحث های مطرح شده میان هیأت عراقی و مقامات اروپایی اعلام کرد: این سفرها از ایستگاه پاریس شروع شد چرا که فرانسه طی دوره اخیر خود را به عراق نزدیک نموده است به ویژه آنکه فرانسه اصولاً با تحرکات ترکیه در شرق دریای مدیترانه و لیبی و عراق مخالف است. پاریس به دنبال تقویت عراق برای رویارویی با ترکیه است. بعد از سفر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به عراق در ماه های گذشته، مصطفی الکاظمی خاطرنشان کرد که به دنبال توسعه شراکت با فرانسه بعد از امضای یک سند راهبرد میان دو طرف به ویژه در زمینه حمل و نقل و صنعت و تجهیز نظامیان است.

در ایستگاه آلمان نیز بحث های اقتصادی در کنار استفاده از تکنولوژی های نظامی در سایه حضور شرکت های آلمانی در عراق مطرح شد. هیأت عراقی در آلمان بیش از همه کوشش کرد به وسیله تقویت همکاری های بین بانکی، بخش اقتصاد را تقویت کند.

وی ادامه داد: همانطور که هاشم داوود مشاور الکاظمی اعلام نموده است، عراق به وسیله این سفرها به دنبال ایفای نقش محوری خود در منطقه در کنار تحقق اهداف اقتصادی و دستیابی به وام های طولانی مدت و اجرای مذاکرات مربوط به همکاری های صنعتی و کشاورزی است.

کشور عراق به این نوع از گرایش به سمت کشورهای اتحادیه اروپا از لحاظ سیاسی و اقتصادی و نظامی احتیاج دارد چرا که این اتحادیه با حضور در شورای امنیت در سایه در اختیار داشتن تکنولوژی های پیشرفته در صنایع زیر ساختی، به پایگاه مهمی برای پیشرفت عراق تبدیل شده است.

عراق با وجود منابع زیر زمینی و بازار انسانی، یکی از مهم ترین زمینه های سرمایه گذاری کشورهای اروپایی به شمار می رود اما احتیاجمند زمینه سازی برای تحقق رشد و شکوفایی و پیشبرد دستاوردهای اقتصادی است. دولت عراق مسئول تحقق این زمینه سازی ها و سوق دادن کشور به سمت ثبات و عدم تبعیت از خواسته های کشورهای خارجی است تا عراق تبدیل به میدانی برای درگیری های بین المللی در سایه باقی ماندن پایگاه های نظامی در خاک این کشور با هدف اجرای نقشه های مربوط به خاورمیانه جدید نگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1201

به "اهداف سفر الکاظمی به قاره سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهداف سفر الکاظمی به قاره سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید