تبریز ـ والیبال نوجوانان قهرمانی آسیا، وکیلی: هیچ شناخت و آنالیزی از حریف نداشتیم؛ مقابل چین تایپه سورپرایز شدیم

به گزارش مجله فوتبال دوستان، سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان گفت: هیچ شناخت و بررسیی از حریف نداشتیم در حالی که این تیم روز گذشته بازی ما را با تایلند دیده و تیممان را بررسی نموده بود.

تبریز ـ والیبال نوجوانان قهرمانی آسیا، وکیلی: هیچ شناخت و آنالیزی از حریف نداشتیم؛ مقابل چین تایپه سورپرایز شدیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از تبریز، محمد وکیلی، سرمربی تیم والیبال نوجوانان کشورمان پس از شکست سه ـ صفر تیمش مقابل چین تایپه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: فکر می کنم بعد از 30-35 سالی که مربی هستم به اندازه ای تجربه پیدا نموده ام که برای باخت بهانه نیاورم. در ابتدا به چین تایپه تبریک می گویم. از طرفی ما امروز زیاد خوب بازی نکردیم.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل این است که ما میزبان هستیم اما هیچ شناخت و بررسیی از حریف نداشتیم در حالی که این تیم روز گذشته بازی ما را با تایلند دیده و تیممان را بررسی نموده بود. ما نیز تا سرانجام بازی هر چقدر کوشش کردیم نتوانستیم نقاط ضعف حریف را پیدا نموده و از آنها استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان در ادامه اظهار داشت: اشتباهات آنها به خصوص در سرویس کمتر بود، در توپ گیری هم بهتر عمل کردند. ما از نظر دفاعی نتوانستیم به چیزی که می خواستیم برسیم و از نظر دفاعی کارایی لازم را نداشتیم. آنها خواستند دفاع ما را به هم بزنند و در این امر هم پیروز شدند. با این حال ما در سیستم دفاعی خوب نبودیم اما بازیکنان ما تا لحظه آخر جنگیدند و از پیش باخته نبودیم اما ما سورپرایز شدیم. البته این موضوع در ورزش وجود دارد و نمی گردد که یک تیم همواره برنده باشد.

وی اضافه کرد: نه ما که باختیم از جدول حذف شدیم و نه تیمی که برده، قهرمان شده است. قطعاً باید با تیم ها در مراحل بعدی روبه رو شویم و امیدوارم آنجا بررسی بهتری داشته باشیم. دو روز فرصت داریم تا برای پلی آف آماده شویم. این بازی برای ما سخت بود چرا که میزبان بودیم اما هر چقدر که برای ما سخت بود، برای تیم حریف که آمده بود بجنگند و از والیبال لذت ببرد، لذت بخش بود.

وکیلی با اشاره به فرصت تیمش برای جبران نتیجه بازی گفت: ما می توانستیم در ست دوم بازی را برابر کنیم اما اشتباهات بازیکنان در این سن طبیعی است. یک بازیکن بلندقامت (214 سانتی متری) را در ست سوم به میدان آوردیم که خوب عمل کرد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران ادامه داد: نقدها را صمیمانه می پذیرم، مربی مسئول باخت تیم است و من هم این موضوع را می پذیرم.

وی اضافه کرد: هر مربی با یک استراتژی مسابقات را آغاز می نماید و اگر جواب نداد، بازیکنان را تغییر می دهد. رضا محمودآبادی را برای لحظاتی به میدان فرستادیم که عملکرد خوبی داشت. اگر ما بتوانیم رضا محمودآبادی را پرورش دهیم که محل آن هم همین مسابقات است، در سال های آینده یک فوق ستاره به والیبال کشورمان تحویل می دهیم.

وکیلی با اشاره به آینده بازیکنان والیبال کشورمان گفتا: نمی خواهم برد تیم حریف را نادیده بگیرم ولی بازیکنان آنها آینده چندانی در والیبال دنیا ندارند. ما می توانستیم از بازیکنان کوتاه قامت تر استفاده کنیم. یا باید حال حاضر را به بنیم و یا باید ببینیم که آینده والیبال کشورمان با چه کسانی ساخته می گردد. پرورش بازیکن برای تیم بزرگسالان از وظایف ما است. هر چقدر که جلوتر می رویم، بلندقامت ها عملکرد بهتری خواهند داشت. در والیبال دنیا نیز امروز از بازیکنان بلندقامت استفاده می نمایند.

از برد تیمی قدر مانند ایران شادمان هستیم

سرمربی تیم ملی چین تایپه نیز پس از رجحان تیمش مقابل ایران گفت: شادمانم که این مسابقات به میزبانی ایران برگزار می گردد و ما نیز توانستیم در این رقابت ها شرکت کنیم.

مائو چوان ادامه داد: ایران یکی از تیم های قدرتمند آسیا به شمار می آید. امروز از پیروزی مقابل تیم قدری مانند ایران شادمان هستیم با اینکه این تیم را بردیم، احترام زیادی برای آنها قائل هستیم.

وی اضافه کرد: قبل از ورود به زمین می دانستیم بازی سختی خواهیم داشت اما نیازی نیست که اشاره کنم دفاع خوب، حمله خوبی در این بازی اتفاق افتاده، ما امروز بردیم که این موضوع نتیجه اتحاد تیمی ما بود.

وی در خصوص عملکرد بازیکن آفریقایی خود گفت: جک من اصالتاً غنایی است اما هر روز و هر ماه با چین تایپه تمرین می نماید. وی به خوبی چینی حرف می زند و یکی از بازیکنان خوب تیم ما به شمار می آید.

ش

منبع: تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 564

به "تبریز ـ والیبال نوجوانان قهرمانی آسیا، وکیلی: هیچ شناخت و آنالیزی از حریف نداشتیم؛ مقابل چین تایپه سورپرایز شدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریز ـ والیبال نوجوانان قهرمانی آسیا، وکیلی: هیچ شناخت و آنالیزی از حریف نداشتیم؛ مقابل چین تایپه سورپرایز شدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید