کوشش برای ساخت اولین شهر شناور دنیا

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مالدیوی ها به جای مهاجرت و تبدیل شدن به پناهنده از شر تغییرات اقلیمی، با استفاده از مهندسی و توسعه اولین شهر شناور دنیا درصدد فائق آمدن بر مشکل بالا آمدن سطح دریا هستند.

کوشش برای ساخت اولین شهر شناور دنیا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، مالدیو در مواجهه با واقعیت تغییرات آب و هوایی، اولین شهر جزیره ای شناور دنیا موسوم به شهر شناور مالدیو(MFC) را می سازد.

دولت کشور مالدیو که یک مجمع الجزایر در شمال اقیانوس هند و از نظر ناسا دارای کمترین زمین نسبت به هر کشور دیگری در دنیا است، ماه گذشته برنامه ساخت شهر شناور خود را بیان کرد. این خبر مهمی برای مالدیو است، زیرا این کشور را قادر می سازد با اثرات تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح دریا مقابله کند.

وقتی به مطالعات علمی و اقلیم شناسی نگاه می کنیم، می بینیم که چنین جزایری وضع خوبی ندارند، چرا که بعضی از مطالعات پیش بینی می نمایند چنین جزایر کم ارتفاعی تا سال 2050 غیرقابل سکونت شوند و مطمئناً مالدیو از اولین جزایری خواهد بود که محو می گردد.

شهر شناور مالدیو توسط شرکت معماری دوچ داکلندز(Dutch Docklands) مستقر در هلند، به شکل یک مجموعه از ردیف های پیچ و خم دار شش ضلعی ساخته می گردد که از مرجان ها در طراحی آن الهام گرفته شده است.

این جزیره شناور شامل هزاران اقامتگاه اسکله ای حدود 93 متر مربعی خواهد بود که قیمت آنها از 250 هزار دلار شروع می گردد.

این جزیره مجهز به فناوری موج شکن خواهد بود و به یک دیواره تثبیت نماینده مجهز خواهد شد. این پیکربندی هوشمندانه باعث کاهش تأثیر امواج می گردد، در حالی که ساختارها و مجموعه ها را بر روی سطح آب تثبیت می نماید.

این شهر شناور شامل خانه ها، فروشگاه ها، بیمارستان ها، مدارس، امکانات تفریحی و فضاهای عمومی خواهد بود و برنامه ریزی شده است که ساخت آن در سال 2022 شروع گردد.

محمد نشید که بین سال های 2008 تا 2012 رئیس جمهور مالدیو بود، می گوید: MFC به هیچ گونه احیای زمین نیاز ندارد، بنابراین حداقل تأثیر را روی صخره های مرجانی دارد.

احیای زمین(Land reclamation) که معمولاً به عنوان احیا و همچنین پر کردن زمین شناخته می گردد، فرایند ایجاد اراضی جدید از اقیانوس ها، دریاها، بستر رودخانه ها یا بستر دریاچه ها است.

نشید اضافه کرد: علاوه بر این، صخره های غول پیکر و جدید مرجانی نیز پرورش داده می شوند تا به عنوان سد موج شکن عمل نمایند.

وی ادامه داد: سازگاری ما با تغییرات آب و هوایی نباید طبیعت را از بین ببرد، بلکه همانطور که در شهر شناور مالدیو می بینیم، باید به آن یاری کند. ما در مالدیو نمی توانیم امواج را متوقف کنیم، اما می توانیم با آنها اوج بگیریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1555

به "کوشش برای ساخت اولین شهر شناور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای ساخت اولین شهر شناور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید