حمله سایبری به خطوط انتقال سوخت شکاف های عظیم در امنیت انرژی آمریکا را نمایان کرد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، یک حمله سایبری که موجب قطع عظیمترین خط لوله انتقال بنزین آمریکا شده و عرضه سوخت از سواحل خلیج مکزیک به شهرهای عظیم مثل واشنگتن دی سی، بالتیمور و آتلانتا را با چالش جدی روبه رو نموده، بار دیگر شکاف های عظیم در امنیت انرژی آمریکا را نشان داده است.

حمله سایبری به خطوط انتقال سوخت شکاف های عظیم در امنیت انرژی آمریکا را نمایان کرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وقوع یک حمله سایبری موجب قطع عظیمترین خط لوله انتقال بنزین آمریکا شده و عرضه سوخت به شهرهای عظیم و مهمی مثل آتلانتا، واشنگتن دی سی و بالتیمور را با چالش جدی روبه رو نموده است. این بحران بار دیگر شکاف های اساسی در تامین امنیت انرژی آمریکا را نمایان نموده است.

بر اساس این گزارش، شرکت کلونیال اعلام نموده است که فعالیت این خط لوله را برای مهار تهدید ناشی از حمله سایبری متوقف نموده است. این حمله روز آدینه به وقوع پیوسته است. این حمله موجب قطع عرضه 2.5 میلیون بشکه در روز بنزین، گازوئیل و سوخت جت به وسیله این خط لوله 8850کیلومتری شده است. این خط لوله حدود نیمی از عرضه سوخت سواحل شرقی آمریکا را در اختیار دارد.

این حمله بار دیگر آسیب پذیری زیرساخت های انرژی آمریکا در برابر حملات هکری و سایبری را نشان داده است. توقف طولانی فعالیت این خط لوله می تواند موجب افزایش چشمگیر قیمت بنزین گردد آن هم در آستانه تابستان که فصل مسافرت است و تقاضا برای بنزین به شدت افزایش خواهد یافت.

در حالی که تحقیقات دولت آمریکا درباره این حمله در مراحل اولیه و ابتدایی واقع شده است، یک مقام سابق آمریکایی گفته است که هکرها احتمالاً یک گروه حرفه ای فعال در زمینه جرائم سایبری هستند.

نهادهای امنیتی آمریکا جو بایدن رئیس جمهور این کشور را در جریان این حمله سایبری گذاشته اند.

شبکه خبری بلومبرگ نیز گزارش داده است که هکرهایی که به این خط لوله حمله سایبری نموده اند، پنجشنبه یعنی یک روز قبل از این حمله، اقدام به سرقت بخش زیادی از اطلاعات و آمارهای مربوط به این خط لوله نموده اند.

بلومبرگ اضافه نمود: این مهاجمان بخشی از گروه موسوم به دارک ساید از گروه های فعال در زمینه جرائم سایبری هستند و تنها در 2 ساعت بیش از 100 گیگابایت اطلاعات مربوط به شبکه خط لوله کلونیال را سرقت نموده اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1579

به "حمله سایبری به خطوط انتقال سوخت شکاف های عظیم در امنیت انرژی آمریکا را نمایان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله سایبری به خطوط انتقال سوخت شکاف های عظیم در امنیت انرژی آمریکا را نمایان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید