درباره ویزای شنگن بیشتر بدانیم

به گزارش مجله فوتبال دوستان، ویزای شنگن سفر بین 15 کشور عضو اتحادیه ی اروپا را بسیار ساده تر کرده و از مراحل اداری اخذ ویزا کاسته است. سفر با ویزای شنگن بدان معنی است که دارنده ی ویزا می تواند به هر یک از کشورهای عضو (یا همه ی آن ها) تنها با استفاده از یک ویزای اخذ شده سفر کند؛ در نتیجه از زحمات و هزینه های اخذ ویزای جداگانه برای هر کدام از کشورهای مقصد اجتناب به عمل می آید. این ویزا مخصوصا برای افرادی که قصد بازدید از چندین کشور اروپایی طی

درباره ویزای شنگن بیشتر بدانیم

درباره ویزای شنگن بیشتر بدانیم

تهیه و تنظیم: ناصر زحمتکش

Schengen Visa

ویزای شنگن سفر بین 15 کشور عضو اتحادیه ی اروپا را بسیار ساده تر نموده و از مراحل اداری اخذ ویزا کاسته است. سفر با ویزای شنگن بدان معنی است که دارنده ی ویزا می تواند به هر یک از کشورهای عضو (یا همه ی آن ها) تنها با استفاده از یک ویزای اخذ شده سفر کند؛ در نتیجه از زحمات و هزینه های اخذ ویزای جداگانه برای هر کدام از کشورهای مقصد اجتناب به عمل می آید. این ویزا مخصوصا برای افرادی که قصد بازدید از چندین کشور اروپایی طی یک سفر را دارند، سودمند می باشد. ویزای شنگن ویزای ملاقات و بازدید است؛ و برای آن دسته از شهروندان کشورهای دیگر که قبل از ورود به اروپا احتیاج به اخذ ویزا دارند، صادر می گردد.

هدف از ملاقات، باید مواردی مانند سرگرمی و فراغت، گردشگری، یا کسب و کار تجاری باشد. پس از صدور ویزا، دارنده ی ویزا اجازه ی ورود به همه ی کشورهای عضو و مسافرت آزاد در سراسر منطقه ی شنگن را دارد.

جدا توصیه می گردد سفرتان را در چهارچوب زمانی ویزای شنگن خود برنامه ریزی کنید؛ چرا که تمدید ویزا ممکن است بسیار سخت باشد و در نتیجه شما بر اساس قوانین و مقررات شنگن مجبور به ترک منطقه شوید. دارنده ویزای شنگن مجاز است تا حداکثر 90 روز در دوره ای 6 ماه در منطقه شنگن مانده و آزادانه در داخل کشورهای عضو شنگن مسافرت کند.

15 کشور زیر (به ترتیب حروف الفبا) در حال حاضر اعضای فعال ویزای شنگن هستند :

آلمان - اتریش - اسپانیا - ایتالیا - ایسلند - بلژیک - پرتغال - دانمارک - سوئد - فرانسه - فنلاند - لوکزامبورگ - نروژ - هلند - یونان

تمام کشورهای عضو شنگن در اروپا هستند. (هر چند نباید منطقه شنگن با اتحادیه ی اروپا (EU) اشتباه گرفته گردد.) شنگن و اتحادیه ی اروپا، دو موافقت نامه ی مختلف بین کشورهای اروپایی هستند.

در کل 30 کشور اروپایی، از جمله تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا (به جز ایرلند و انگلستان) و سه کشور غیر عضو اتحادیه ی اروپا (ایسلند، نروژ و سوئیس) از سال 1985، تدریجا توافقنامه شنگن را امضا نموده اند. اگر چه تنها 15 کشور به کنترل مشترک مرزها و اعمال مقررات ویزای شنگن پرداخته اند.

نکته مهم: دارندگان ویزای شنگن، مجاز به اقامت دائم و یا کار در اروپا نیستند.

منبع: بانو 30

منبع: راسخون
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1823

به "درباره ویزای شنگن بیشتر بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره ویزای شنگن بیشتر بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید