رایزنی بایدن با مقامات سوئیس درباره ایران و برجام

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خبرنگاران : رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به سوئیس با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور درباره ایران و برجام رایزنی کرد.

رایزنی بایدن با مقامات سوئیس درباره ایران و برجام

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، ایگنازیو کاسیس، وزیر خارجه سوئیس با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در ژنو ملاقات کرد.

وزیر خارجه سوئیس در پی این ملاقات مدعی شد رئیس جمهور بایدن روز سه شنبه حمایت خود را از تسریع در فرایند تصویب جابجایی اقتصادی مورد احتیاج برای رساندن اقلام دارویی بیشتر به ایران به وسیله کانال بشردوستانه سوئیس خاطرنشان کرد.

کاسیس در نشست خبری خود بعد از ملاقاتی 30 دقیقه ای با بایدن گفت مشکل این است که از این کانال به اندازه کافی استفاده نشده است؛ و چرا؟ از آنجا که انتقال وجوهی انجام می گردد که هنوز هم احتیاج به تأیید دارد و من فکر می کنم در این مورد آمریکا مایل است تصمیمات خود را تسریع کند تا بتوان از این کانال به طور کامل استفاده کرد.

ساعاتی پیش رئیس جمهور آمریکا، برای ملاقات با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود وارد شهر ژنو در سوئیس شد.

به گفته کاسیس، بایدن در ژنو همچنین با گای پارملین، رئیس جمهور سوئیس نیز ملاقات و با وی درباره مذاکرات وین برای احیای و تصمیم واشنگتن برای حرکت رو به جلو رایزنی نموده است.

اسفند ماه سال 1398 وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که با تایید این کشور، کانال یاری های بشردوستانه سوئیس با ایران به طور کامل عملیاتی شد اما مقامات سوئیس پیش از این تاکید نموده اند که هیچ مبادله ای به وسیله این کانال بشردوستانه ادعایی انجام نشده است.

همزمان با شیوع ویروس کرونا، چند کشور و از جمله چین و روسیه خواهان لغو فوری تحریم های آمریکا علیه ایران شدند.

با این وجود وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است که تحریم ها مانع از رسیدن یاری های بشردوستانه به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا نمی گردد.

اینگونه ادعا های بی اساس تا به امروز بار ها از سوی مقامات آمریکا مطرح شده و پیش از این نیز واشنگتن مدعی شده بود که اقلام بشردوستانه، دارو و تجهیزات پزشکی از تحریم های ایران مستثنا شده است، اما عملا این ادعا بی اساس بوده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1633

به "رایزنی بایدن با مقامات سوئیس درباره ایران و برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی بایدن با مقامات سوئیس درباره ایران و برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید