سازمان ملل کشف گور دسته جمعی بچه ها بومی در کانادا را شوکه کننده خواند

به گزارش مجله فوتبال دوستان، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت، این نهاد بین المللی کشف گور دسته جمعی حاوی بقایای اجساد بیش از 200 کودک بومی یک مدرسه شبانه روزی در کانادا را شوکه کننده خواند.

سازمان ملل کشف گور دسته جمعی بچه ها بومی در کانادا را شوکه کننده خواند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: کشف بقایای اجساد 215 کودک بومی در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی در کملوپس، کانادا شوکه کننده و به مثابه باز شدن مجدد زخم هایی دردناک است.

وی ادامه داد: این رویدادها جنبشی برای نیرو بخشیدن به اجرای توصیه های کمیسیون حقیقت و آشتی (2015) و تحقیق ملی در خصوص زنان و دختران بومی گمشده و مقتول (2019) فراهم می نماید.

ماه گذشته میلادی قبیله بومیان Tkemlups te Secwepemc کانادا نخستین بار گفت که اسکن عمیق از محل قدیمی این مدرسه شبانه روزی با یک رادار نفوذ در زمین تایید نموده که بقایای 215 کودک بومی در یک گور دسته جمعی وجود دارد که بعضی از آنها سه ساله هستند.

بر اساس گزارش کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا در سال 2015، 150 کودک بومی به صورت اجباری در بازه زمانی 1883 تا 1998 و در روندی که مصداق نسل کشی فرهنگی بود، در مدارس شبانه روزی حضور یافتند.

این گزارش همچنین تعیین کرد که حدود 3200 کودک بومی در این مدارس مردند و بیشترین تعداد مرگ ها مربوط به پیش از 1940 می گردد. در این مدارس همچنین بالاترین میزان سل و سایر بیماری های ویروسی و واگیردار در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 گزارش شد که تا دهه 50 میلادی همچنان میزان مرگ ها بالا بود.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1620

به "سازمان ملل کشف گور دسته جمعی بچه ها بومی در کانادا را شوکه کننده خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل کشف گور دسته جمعی بچه ها بومی در کانادا را شوکه کننده خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید