سامسونگ گلکسی M52 5G بدون سروصدا با اسنپدراگون 778G رونمایی شد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، سامسونگ در سکوت کامل از گوشی میان رده تازه اما قدرتمند خود تحت اسم گلکسی M52 5G با پردازنده اسنپدراگون 778G رونمایی کرد.

سامسونگ گلکسی M52 5G بدون سروصدا با اسنپدراگون 778G رونمایی شد

در حالی که از قبل خبر خاصی در رابطه با تاریخ رونمایی از گوشی میان رده گلکسی M52 5G منتشر نشده بود (البته آخرین خبر در این رابطه به 28 شهریور اشاره داشت)، سامسونگ امروز و در شرایطی که کسی انتظارش را نداشت از این محصول رونمایی کرد. گلکسی M52 5G میان رده تازه از سری گلکسی M است که طبق شنیده ها، هفته آینده هم در دسترس قرار می گیرد. این گوشی در حال حاضر با تمام مشخصات فنی خود در وب سایت رسمی سامسونگ شعبه لهستان دیده شده است اما متاسفانه از بابت قیمت آن هنوز خبری در اختیار نداریم.

اما می پردازیم به خود گوشی تا ببینیم سامسونگ چه مشخصات و قابلیت هایی را برای میان رده تازه خود در نظر گرفته است. گلکسی M52 5G نمایشگری 6.7 اینچی از نوع سوپر امولد پلاس دارد که وضوح تصویر در آن +FHD است. در بخش مرکز-بالای نمایشگر هم یک حفره کوچک جهت تعبیه دوربین سلفی دیده می گردد که میزبان سنسوری به بزرگی 32 مگاپیکسل هم هست. رفرش ریت این نمایشگر به 120 هرتز می رسد که برای یک میان رده تجهیز به چنین نمایشگری فوق العاده به نظر می رسد. بعلاوه باید به کلید پاور اشاره کنیم که سامسونگ سنسور اثرانگشت را هم درون آن تعبیه نموده است.

گلکسی M52 5G اگرچه یک میان رده است اما از پردازنده تازه و بسیار قدرتمند اسنپدراگون 778G به اسم قلی تپنده خود بهره می برد. این پردازنده بر پایه لیتوگرافی 6 نانومتری فراوری شده است و توانایی پردازشی فوق العاده ای دارد. چهار هسته ابتدایی این پردازنده به دو دسته یک و سه تایی تقسیم می شوند که نوع هسته های آن Cortes-A78 است. یعنی همان هسته هایی که بعد از Cortex-X1، سه هسته بزرگ تراشه هایی نظیر اسنپدراگون 888 را تشکیل می دهند.

گلکسی M52 5G بعلاوه از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم بهره می برد تا بدین ترتیب بتوانیم ادعا کنیم میان رده تازه شرکت کره ای در انجام هیچ کاری کم نمی آورد و با عملکردی نزدیک به یک پرچم دار، کاربران را همراهی خواهد نمود. شاید بزرگ ترین ضعف این گوشی، عدم بهره مندی آن از جک 3.5 میلی متری باشد که پیش از این چنین چیزی را فقط در پرچم دارها شاهد بودیم اما به نظر می رسد به زودی باید با حذف این جک محبوب در میان رده ها هم روبرو شویم. این یعنی شاید تا دو سال دیگر، خبری از هندزفری های سیمی در بازار نباشد و به جای آن ها، انواع و اقسام هدفون های بی سیم را با قابلیت های مختلف در بازار ببینیم.

اما می رسیم به دوربین، جایی که ترکیب آشنایی را شاهد هستیم. یعنی همان ترکیبی که سامسونگ غالبا برای گوشی های میان رده اش در نظر می گیرد، با این تفاوت که این بار خبری از سنسور سنجش عمق نیست و فقط دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.8، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با گگرددگی دیافراگم f/2.4 در ماژولی مستطیل شکل به چشم می خورند.

برای تغذیه این مجموعه قدرتمند و مجذوب کننده هم یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است که کاربر می تواند با شارژر 25 واتی آن را با سرعت قابل قبولی شارژ کند. البته متاسفانه در بسته بندی این محصول شارژری با این سرعت دیده نمی گردد. حال نمی دانیم آیا منظور از این حرف این است که شارژری با سرعت کمتر درون بسته بندی وجود دارد یا اینکه اصلا شارژری را شاهد نخواهیم بود که البته به نظر می رسد همان حدس اول درست باشد و سامسونگ یک شارژر 15 واتی را درون جعبه قرار داده باشد. در بخش نرم افزار هم اندروید 11 را سوار بر رابط کاربری One UI 3.1 شاهد هستیم که با توجه به اینکه این محصول از سری M است، باید انتظار داشته باشیم به مدت دو سال به اندروید تازه به روزرسانی گردد.

گلکسی M52 5G قرار است هفته آینده در رنگ های آبی، مشکی و سفید راهی بازار گردد. همانطور که بالاتر اشاره شد، در رابطه با قیمت این محصول هیچ اطلاعی نداریم اما شایعات حاکی از آن است که سامسونگ آن را با قیمت 380 یورو، معادل 450 دلار یا 30 هزار روپیه راهی بازارهای مختلف خواهد نمود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1750

به "سامسونگ گلکسی M52 5G بدون سروصدا با اسنپدراگون 778G رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی M52 5G بدون سروصدا با اسنپدراگون 778G رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید