سفر به استان آذربایجان شرقی؛ گشت درون استانی برای تبریزی ها

به گزارش مجله فوتبال دوستان، نوروز فرا رسیده و خیلی از ما آماده سفر به جاهای دوریم. ولی، خب خیلی ها نمی توانند از خانه و زندگی خود دور شوند یا زمان زیادی را به سفر بروند. این شد که به این فکر افتادیم تا برنامه سفر کوتاه داخل استانی را برای ساکنین آذربایجان شرقی و تبریزی ها بریزیم تا در حداقل زمان، حداکثر لذت از سفر به شهرهای آذربایجان شرقی را ببرند. با ما در راهنمای سفر به استان آذربایجان شرقی همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی های معروف آذربایجان شرقی آشنا کنیم.

سفر به استان آذربایجان شرقی؛ گشت درون استانی برای تبریزی ها

فهرست مطالب

جلفاکندوانلیقوان

جلفا

جلفا مرکز منطقه آزاد تجاری ارس بوده و پیشینه صد ساله در زمینه تجارت دارد، مرز مشترک ایران و جمهوری خودمختار نخجوان بوده و پرترددترین مرز مسافری ایران هست. کلیساهای تاریخی، بازار و مراکز خرید این شهر را به یکی از قطب های مهم تجاری و یکی از شهرهای گردشگری تبدیل نموده اند. جلفا به لحاظ آب هوای نیمه خشک و نیمه سرد دارد؛ یعنی در تابستان دمای هوا بالاست و در فصل زمستان بسیار سرد هست. پس، براساس راهنمای سفر به استان آذربایجان شرقی، بازدید از این شهر داشته باشید! در سفر نوروزی به جلفا شما می توانید از آبشار ماهاران، آبشار آسیاب خرابه، روستای اوشتبین، کلیسای سن استپانوس بازدید کنید.

کندوان

روستای کندوان در 50 کیلومتری جنوب غربی تبریز، یکی از روستاهای دهستان سهند است. روستای 6000 ساله کندوان یکی از زیباترین و معروف ترین روستاهای تاریخی و صخره ای دنیا هست. اینجا یک شهر تاریخی سنگی بوده که با دست کنده شده و هر ساله گردشگرای زیادی را به سمت خودش می کشاند. اینجا سقف هر خانه حیاط خانه بالایی است؛ روستایی با آب و هوایی مطبوع و طبیعت سرسبز، معماری خاص در دل کوه سهند، سازه هایی به شکل دوک های سنگی باستانی بازمانده از دوران ساسانی، هوای خوب و کوهستانی. در این روستا چشمه آب معدنی کندوان هم قرار گرفته است که خیلی مشهور هست. آب این چشمه خوراکی و درمانی بوده و آب و هوای مطبوعی را به اطرافش داده است. مطمئن باشید که روز خوبی را در اینجا خواهید داشت.

بیشتر بخوانیدروستای کندوان آذربایجان شرقی؛ تنها روستای صخره ای در ایران

لیقوان

وقتی اسم لیقوان می آید، همه یاد پنیرهای قالبی با این نام می افتند. اما این روستا جاذبه های گردشگری زیادی داشته و ارزش سفر دارد! طبیعت این روستا متحیر کنندست. این روستا در 36 کیلومتری جنوب تبریز قرار گرفته است. جالب است بدانید که دره لیقوان جایی هست که خدمات پذیرایی از مسافران را ارائه داده و می توانید در اینجا روزی لذت بخش را سپری کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1481

به "سفر به استان آذربایجان شرقی؛ گشت درون استانی برای تبریزی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به استان آذربایجان شرقی؛ گشت درون استانی برای تبریزی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید